וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בניו יורק: מחאת ענק נגד גיוס חרדים לצה"ל

10.6.2013 / 8:17

עשרות אלפי חסידים השתתפו במפגן מחאה בדרום מנהטן וקראו "להפסיק את רדיפת הדת בארץ הקודש". חלק העמידו מיצג של בני ישיבות כלואים. "להציל את ישראל מניסיון להשמידה"

צילום: אהרן מייער – חדשות 24, עריכה: גדי וינסטוק

לא רק בישראל: אחרי שורת הפגנות בארץ, המחאה נגד השוויון בנטל ונגד גיוס חרדים יוצאת מגבולות המדינה. עשרות אלפי מפגינים חרדים השתתפו אתמול (ראשון) במפגן מחאה במנהטן שבניו יורק בקריאה לא להוציא לפועל את ה"גזרה". במחאה שהייתה תחת השם - "כינוס התעוררות ועצרת מחאה נגד רדיפת הדת בארץ הקודש", לקחו חלק מרבית הקהילות החרדיות בארצות הברית.

"הדת מחייבת אותי לשבת וללמוד", אמר אחד המפגינים. "כל ניסיון לגייס אותי ואחרים כמוני לצבא יהיה הפרה של הזכויות הדתיות שלי". אחרים אמרו שהם "שליחי השם" אשר מנסים להציל את עם ישראל מניסיון להרוס אותו.

האירוע ההמוני יצא לפועל אחרי שבועות של הכנות אינטנסיביות. כבר משעות אחר הצהריים החלו להגיע לכיכר פדראל פלאזה שבדרום מנהטן אלפי חרדים מהאזור ומעבר לו. חלק מהמפגינים הגיעו אל הכיכר בצעדת מחאה, ואחרים אף הכינו מיצג של בני ישיבות כלואים - כדי להמחיש את הכוונה של ממשלת ישראל "להילחם בעולם התורה", כהגדרתם.

חרדים הפגינו במנהטן נגד הגיוס בישראל. אהרן מיער, חדשות 24
עשרות אלפים במרכז מנהטן/חדשות 24, אהרן מיער

עשרות רבנים ואדמו"רים נשאו דברים בעצרת, וקראו נגד גיוס בחורי הישיבות בארץ ישראל. בין הנואמים היו האחים אדמו"רי חסידות סאטמר. אף שמדובר בהשתתפות חוצת גבולות בין זרמים אורתודוקסים שונים - חלק מהציבור הליטאי נשמע לרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ולא נטל חלק בהפגנה.

אחד ממקורביו של הרב שמואל אוירבך, העומד בראש הזרם השמרני יותר בציבור הליטאי אשר חסידיו כן השתתפו במפגן, אמר כי הפגנת כוח משמעותית של הציבור החרדי בארצות הברית חשובה יותר ובעלת השפעה גדולה יותר מאשר מחאה בישראל. המארגנים טענו כי ההפגנה עשויה להשפיע על הממשל בישראל, אשר יירתע מפגיעה במעמדו ומהפסקת התרומות ארצה. שיקול נוסף לקיום ההפגנה היה ההשפעה שיש לקהילות החרדיות בארצות הברית על הציבור החרדי בישראל.

מבחינת המארגנים העצרת הייתה יריית פתיחה, ואחריה הם מתכננים לקיים פעולות מחאה נוספות בארץ ישראל מתוך תקווה שיותר ויותר חרדים ייטלו בהן חלק.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
חרדים הפגינו במנהטן נגד הגיוס בישראל. אהרן מיער, חדשות 24
הפגנת החרדים בניו יורק/חדשות 24, אהרן מיער

ראשי המאבק נגד גיוס חרדים לצבא אף החלו בפעילות אינטנסיבית הקוראת לנדבנים אמריקנים לסייע בתרומות לישיבות שייפגעו מהחוק לשוויון בנטל. אותם גורמים פועלים במקביל מתוך ניסיון להשפיע על נדבנים מוכרים התורמים למדינת ישראל ולגורמים רשמיים להפסיק את תרומתם כל עוד, כהגדרתם, הממשלה פוגעת בבחורי הישיבות ובעולם התורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully