וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיוס? פגישה רמת דרג של הקוריאות – מחרתיים

השיחות המוצלחות בין קוריאה הדרומית והצפונית הובילו את השכנות המסוכסכות לפגישה משמעותית ראשונה זה שש שנים שתיערך בסיאול. את הדרום ייצג שר האיחוד, שהזמין בכיר מהצפון

התחממות בחצי האי הקוריאני? גורמים רשמיים בקוריאה הצפונית ובקוריאה הדרומית הסכימו על קיום פגישה בדרג בכיר, לראשונה זה שש שנים – כך דיווחה הלילה (שני) סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית "יונהאפ". לפי הדיווח, השיחות יתקיימו בימים רביעי וחמישי השבוע בסיאול בירת קוריאה הדרומית. בראש המשלחת מטעם קוריאה הדרומית יעמוד שר האיחוד של קוריאה הדרומית, רו קיל ג'יי, שמשרדו ממונה על הקשר עם השכנה מצפון. ממשרדו נמסר כי השר ביקש מקוריאה הצפונית לשגר לפגישה רמת הדרג את קים יאנג גון, בכיר במפלגת הפועלים השולטת בדיקטטורה המבודדת.

נציגי קוריאה הצפונית והדרומית לוחצים ידיים בכפר פנמונג'ום בגבול המפורז בין המדינות, 9.6.13. רויטרס
נציגי המדינות לוחצים ידיים בפתח השיחות, אתמול בכפר פנמונג'ום/רויטרס

להחלטה על הפגישה רמת הדרג קדמו שעות ארוכות של שיחות שהתקיימו אתמול בכפר פנמונג'ום שעל הגבול בין שתי השכנות המסוכסכות. השיחות התחדשו לאחר שנתיים מתוחות של נתק בין המדינות, והן נועדו להשיב את האמון בין הצדדים. דוברת מטעם ממשלת קוריאה הדרומית אמרה לכתבים כי השיחות בפנמונג'ום עברו "באופן חלק" ו"ללא כל ויכוח".

סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית דיווחה כי המטרה העיקרית של הפגישה תהיה חידוש הקשרים הכלכליים בין המדינות, בפרט באזור התעשייה המשותף בקייסונג, בגבול בין המדינות. אזור התעשייה המעסיק עובדים משני צדי הגבול נסגר לפני כחודשיים בידי קוריאה הצפונית בעקבות המתיחות שגברה. סוגיות נוספות יהיו ככל הנראה סביב איחוד משפחות ונושאים הומניטריים שונים.

צפון קוריאה מאשרת: ערכנו ניסוי גרעיני תת-קרקעי. רויטרס
ניסוי הגרעין של קוריאה הצפונית, בחודש פברואר/רויטרס

מאז חודש פברואר האחרון, אז ערכה קוריאה הצפונית את הניסוי הגרעיני השלישי שלה לחלל, נראה היה כי המתיחות בחצי האי נמצאת על סף פיצוץ. בחודשים שאחרי הניסוי נשמעו איומים שלפיהם בכוונתה של המדינה המבודדת לתקוף את ארצות הברית וכן את קוריאה הדרומית. מנגד, הקהילה הבינלאומית גינתה את תוקפנותו של הרודן קים ג'ונג און, שבניגוד להערכות שהושמעו עם מינויו, התברר כלוחמני לפחות כמו אביו שקדם לו בתפקיד. בין היתר איימה קוריאה הצפונית לתקוף בסיסי צבא אמריקנים באי גואם ובהוואי, ואף הכריזה "מצב מלחמה" על קוריאה הדרומית.

החודש חל מפנה ביחסים בין שתי הקוריאות, כאשר זו הצפונית הציעה לשכנתה לפתוח בשיחות לחידוש הפעילות באזור התעשייה קייסונג ובנושאים נוספים. לפני כשבועיים אף העביר שליח מטעם קוריאה הצפונית מכתב ששיגר שליט המדינה קים ג'ונג און לנשיא סין שי ג'ינפינג. במכתב נאמר כי פיונגיאנג תנקוט צעדים כדי לשוב לשיחות עם המעצמות בנושא תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully