וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה הסירה שני טילים שאיימו על הדרום

7.5.2013 / 3:47

גורמים אמריקאים דיווחו כי הטילים בעלי טווח של עד 3,500 ק"מ הועברו ממתקני השיגור במזרח המדינה. לפי ההערכה, הם יצאו ממצב מבצעי. בוושינגטון זהירים: "עוד מוקדם לשפוט"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המתח בסיאול ובוושינגטון פחת מעט? צפון קוריאה העבירה שני טילי "מוסודן" בעלי טווח של 3,000 עד 3,500 קילומטרים שהיו מוכנים לשיגור מעמדתם בחוף המזרחי של המדינה, כך אמרו הלילה (שלישי) גורמים רשמיים בארצות הברית. לפי אחד הגורמים, ארה"ב לא מעריכה כי הטילים הועברו לאתר שיגור חלופי, אלא כי יצאו ממצב מבצעי.

אחד הגורמים, שדיבר בעילום שם, התריע כי הטילים עדיין ניידים וכי העובדה שהועברו אינה ערובה לכך שלא יוצבו במקום אחר, או ישוגרו בשלב מסוים. "מוקדם מדי לחגוג זאת כחדשות טובות", אמר דניאל ראסל, המנהל הבכיר לענייני אסיה במועצת הביטחון הלאומית בבית הלבן. "זה עוד מוקדם לשפוט האם הפרובוקציות של צפון קוריאה הסתיימו, ירדו או נמצאות בזיגזוג", אמר ראסל. "ההחלטה לשגר או לא לשגר טילים, לעשות פרובוקציה או לעזוב אותה, היא החלטה שנסמכת על הצפון קוריאנים".

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בסיור באקדמיה למדעים, פיוניגאנג, מאי 2013. רויטרס
החליט לסיים את סבב המתיחות הנוכחי? קים ג'ונג און/רויטרס

המהלך של צפון קוריאה עומד ברקע הכנותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לפגישה עם מקבילו מסיאול פארק גואן היי בבית הלבן היום. השניים צפויים לדון על המתיחות בחצי האי הקוריאני ולכנס מסיבת עיתונאים משותפת. דובר הפנטגון ג'ורג' ליטל סירב להגיב על הסטטוס הנוכחי של הטילים. "לא אגיב בענייני מודיעין. אך מ שראינו לאחרונה הוא "הפסקה בפרובוקציה". אנחנו חושבים שמובן מאליו כי זה מועיל למאמצים להבטיח כי יש שלום ויציבות בחצי האי הקוריאני". ליטל גם טען כי המהלך הפרובוקטיבי האחרון של הצפון הסתיים לאחר זמן מה.

"אנחנו חושבים שסין ככל הנראה – שוב, איני יכול לדבר בשמם – שמעה היטב מאתנו ומאחרים על הצורך להשיב את המצב על כנו ולהנמיך את הלהבות", אמר ליטל בהתייחסו למעורבות האפשרית של המעצמה האסיאתית בשיכוך המשבר הנוכחי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לפני שבועיים - הצפון שינע משגרים

סבב המתיחות הנוכחי בחצי האי הקוריאני החל בחודש דצמבר של השנה שעברה, אז שיגרה צפון קוריאה לוויין לחלל. עם זאת, לפי הערכות במערב, שיגור הלוויין נועד להסוות ניסוי לשיגור טיל ארוך טווח שיוכל בעתיד לשאת ראש נפץ גרעיני. ההתגרות הבאה הגיעה כאשר בחודש פברואר קיימה צפון קוריאה ניסוי, שלישי במספר, במתקן גרעיני. בעקבות הניסוי, השית האו"ם סנקציות מאיימות נוספות על המדינה, שהובילו להגברת איומי התקיפה הגרעינית של צפון קוריאה על יפן ודרום קוריאה. אולם, לאחרונה המתח הוקל מעט כאשר צפון קוריאה נשמעה פתוחה יותר לשיחות עם יפן וארצות הברית.

אימון משותף של דרום קוריאה וארה"ב בגבול עם צפון קוריאה. AP
אימון משותף של צבאות ארה"ב וצפון קוריאה/AP

לפני כשבועיים צפון קוריאה שינעה משגרי טילים נוספים לטווח קצר לחופה המזרחי, ככל הנראה במסגרת הכנה לשיגור טיל ניסוי - כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות של הדרום, יונהאפ. מקור צבאי בסיאול מסר לסוכנות הידיעות כי תצלומי לוויין חשפו כוחות צפון קוריאניים המשנעים שני משגרי טילים ניידים למחוז האמגיונג, שבחוף המזרחי של המדינה המסוגרת. לדברי הגורם, "הצבא עוקב מקרוב אחר ההכנות האחרונות שביצע הצפון לשיגור הטיל". עם זאת, גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה לא יכול היה לאשר את הדיווח של הסוכנות, ואמר שלא נרשמה כל פעילות חשודה בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully