וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונג סן סו צ'י: "אתמודד על נשיאות מיאנמר"

מנהיגת האופוזיציה הפופולרית קראה לתקן את החוקה, המונעת את התמודדותה בבחירות הצפויות להתקיים ב-2015. רק בשנה שעברה התיר לה השלטון הצבאי במדינה לכהן בפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר (לשעבר בורמה), אונג סן סו צ'י, הודיעה היום (חמישי) כי תתמודד על נשיאות המדינה בבחירות ב-2015. סו צ'י, זוכת פרס נובל לשלום, קראה לשינוי החוקה, אשר מונעת ממנה כיום להנהיג את המדינה. "אני רוצה לרוץ לנשיאות ואני כנה למדי בעניין הזה", אמר סו צ'י בוועידה שנערכה בבירת מיאנמר, נייפידאו.

המכשול העיקרי בדרכה של סו צ'י, ששני בניה הם אזרחים בריטים, הוא הסעיף בחוקה האוסר על מי שילדיו או בן זוגו מחזיקים באזרחות זרה להנהיג את המדינה. מלבד זאת, הדרך לנשיאות נראית סלולה עבורה, מכיוון שסו צ'י, שאחד מכינוייה הוא "האימא של בורמה", זוכה לפופולריות רבה במיאנמר. אם יתקיימו בחירות חופשיות והוגנות, המפלגה שבראשותה צפויה לנצח בהן.

סו צ'י, בתו של לוחם החירות הבורמזי אונג סן, שוחררה לפני כשנתיים ממעצר בית של יותר מ-20 שנה לסירוגין, שנכפה עליה בידי החונטה הצבאית השולטת במדינה. בשנה שעברה, במסגרת גל רפורמות דמוקרטיות, נבחרה לכהן כחברת פרלמנט והותר לה לצאת לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully