וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סו צ'י הושבעה לפרלמנט: "מקווה לדמוקרטיה אמיתית"

2.5.2012 / 11:04

היסטוריה במיאנמר. שנה אחרי שחרורה ממעצר ארוך שנים, נכנסה לוחמת החירות לפרלמנט בדלת הקדמית, והפגינה אופטימיות זהירה לצד דיפלומטיות נבונה: "שמחה לשבת עם הגנרלים"

רויטרס

היסטוריה במיאנמר: צעד חשוב נוסף נרשם היום (רביעי) בשובה של מיאנמר (לשעבר בורמה) אל משפחת העמים, עם השבעתה של מנהיגת האופוזיציה, אונג סן סו צ'י, ששוחררה לפני כשנה וחצי ממעצר בית ארוך שנים, כחברה בפרלמנט - אליו נבחרה בחודש שעבר ברוב גדול.

סו צ'י, בתו של לוחם החירות הבורמזי אונג סן וכלת פרס נובל לשלום מ-1991, ערכה את הופעת הבכורה שלה בפרלמנט המלא עדיין בקציני צבא במדים - תזכורת לשלטון הדיקטטורי שעדיין אוחז במושכות המדינה מאז ההפיכה הצבאית ב-1962, חרף הרפורמות הדמוקרטיות שהונהגו בשנה האחרונה. כעת היא צריכה להתמודד עם הציפיות העצומות שתולים בה בני עמה, הרואים בה מגדלרור של דמוקרטיה וחירות. לא ברור אם אכן יעלה בידה להגשים בשדה הפוליטי את הבטחותיה לבוחרים - ובהם שינוי מקיף בחוקת המדינה, שגובשה על ידי הגנרלים.

מנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י בישיבה היסטורית בה הושבעה כחברה בפרלמנט של מיאנמר, 2 במאי 2012. רויטרס
בין הגנרלים. סו צ'י מושבעת, היום/רויטרס

בראיון לכתב רויטרס לפני כניסתה לטקס, נשאלה סו צ'י לגבי משמעויות האירוע, והשיבה כי "ימים יגידו" תוך הבעת אופטימיות זהירה. "יש לי המון כוונות טובות כלפי הצבא, כך שזה לא מפריע לי בשום צורה לשבת יחד איתם", הבהירה בדיפלומטיות. "אני שמחה לשבת יחד איתם". כשנשאלה אם הייתה מעוניינת להפחית את מספרם בפרלמנט, השיבה: "היינו רוצים שהפרלמנט שלנו יפעל בהתאם לערכי הדמוקרטיה האמיתיים - לא משום שאנחנו רוצים לסלק מישהו, אנחנו פשוט רוצים לבצע שיפורים שונים, שיהפכו את הפרלמנט שלנו לדמוקרטי באמת".

לאחר ישיבת ההשבעה הקצרה בבניין הפרלמנט בבירה נייפידאו, שארכה 40 דקות בלבד, הוסיפה סו צ'י בשיחה עם עיתונאים: "תמיד היית אופטימית באופן זהיר. בפוליטיקה, חייבים להפגין אופטימיות זהירה".

רפורמה דמוקטית במיאנמר? עוד כותרות:
היסטוריה בחודש שעבר: סו צ'י נבחרה לפרלמנט
בשנה שעברה: הוכרז "קץ לשלטון הצבאי" במדינה
מחזקת את הרפורמה: קלינטון באה לביקור היסטורי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י בישיבה היסטורית בה הושבעה כחברה בפרלמנט של מיאנמר, 2 במאי 2012. רויטרס
"בפוליטיקה, חייבים להפגין אופטימיות זהירה". סו צ'י מגיעה לפרלמנט, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully