וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מהבר-נוער: "רוצה להסתכל לרוצח בעיניים"

יונתן בוקס, שנפצע קשה בירי בתל אביב, התייחס לדיווח על מעצר שלושה חשודים: "אי אפשר לעשות מעשה כזה ולא לשלם עליו". חן לנגר, שנפצע אף הוא: "סגירת מעגל למעשה נפשע"

צילום: ערוץ 10, עריכה: מיכאל ברגמן

"אני קצת המום ולא ממש מבין מה קורה", אמר אמש (רביעי) יונתן בוקס, שנפצע בארוע באורח קשה בירי בבר-נוער ונותר משותק, לאחר מעצר שלושה חשודים במעורבות במעשה. "אני מקווה שהפעם זה באמת יהיה הסוף ואני רק רוצה להסתכל לבן אדם הזה בעיניים, אפילו שידעתי שגם אם לא יתפסו אותו עכשיו, בסוף הוא ישלם את המחיר, היום או עוד עשר שנים. אי אפשר לעשות מעשה כזה ולא לשלם עליו".

"המשכתי את החיים עד כמה שאני יכול", אמר בוקס, "אני בטוח שהפצועים קל ימצאו נחמה רבה כי הם חיים חיים נורמליים, אבל במקרה שלי זה קשה יותר. נפשית זו סגירת מעגל, אבל ברמה הפיזית שום דבר לא יכול לחזור לכשהיה".

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
זירת הרצח בברנוער, אוגוסט 2009/רויטרס

"אני מקווה שמצאו את האנשים שאחראיים למעשה הנפשע הזה", אמר אמש חן לנגר, שנפצע אף הוא בפיגוע הירי בבר-נוער ב-2009. מספר דקות לאחר ששמע את העדכון על מעצר החשודים, אמר לנגר: "אם אכן מדובר באנשים אלו, זו סגירת מעגל למעשה נפשע, ואני מקווה שזה אולי ירגיע חלק מהאנשים שנפצעו, למרות שזה לא ייתן מזור".

עוד אמר לנגר: "לצערי אין במדינה מדיניות לטיפול ספציפי בפשעי שנאה, דווקא במדינה שהוקמה על בסיס פשע השנאה הגדול ביותר בהיסטוריה. חשוב לזכור שיש עוד רבים שכל מה שמפריד בינם לבין ביצוע מעשה כזה זה אקדח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רעות נגר, שהייתה מדריכה באיגי בזמן הרצח וכמה מחניכיה נפצעו סיפרה: "יכול להיות שסוף סוף יבוא הצדק על כנו. כל השנים האלה מקננת בי תחושת תסכול שהרוצחים מסתובבים חופשי, יוצאים, נהנים, אוהבים, חיים את חייהם בנחת אחרי שהשאירו אחריהם חורבן שנותן וייתן את אותותיו לכל חיינו. אז גם אם הם יתפסו זה לא יחזיר את מה שהיה אבל לפחות הם יקבלו את העונש שלהם ויפסיקו לטנף את הרחובות בנוכחותם".

איילה כץ, אימו של ניר שנרצח בפיגוע אמרה אמש כי במשפחה מקווים שייסגר מעגל אחרי כמעט ארבע שנים. עם זאת ציינה, כי זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. "אנחנו לא יודעים מי עשה את זה. ברור לנו שזה מעשה שנאה ויש חשיבות להזכיר שוב את החמלה בין בני אדם ולקבל כל אדם באשר הוא אדם בפרט בשבוע הגאווה". היא סיפרה שהמשטרה התקשרה לעדכן את המשפחה וכי היא שומרת איתם על קשר. "לאורך כל השנים היו עליות וירידות אבל עד היום לא היה שום דבר ממשי, אנחנו מקווים שהפעם זה ייגמר".

עצרת זיכרון בר נוער בגן מאיר ,אוגוסט 2012. יותם רונן
עצרת לזכר קרבנות הפיגוע, אוגוסט 2009/יותם רונן

הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה, על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש - שממנה כאמור נהרגו כץ בן ה-26 וטרובישי בת ה-16 - ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים.

עצרת זיכרון בר נוער בגן מאיר ,אוגוסט 2012. יותם רונן
עצרת זיכרון לרצח בברנוער/יותם רונן

מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב לציין את המאורע בטקסים במקום ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר", הפועל למיפוי ומעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

בחודש אוגוסט האחרון, במהלך טקס החנוכה ל"מרכז ניר", התייחס מפקד המחוז לשעבר ניצב אהרון אקסול לפרשה ואמר כי "קיימת הנחיה ברורה וחד משמעתית להציב את החקירה בראש סדר העדיפויות. אני רואה חשיבות מיוחדת בפיצוח הרצח. המשטרה מנהלת חקירה אינטנסיבית בנושא". ניצב אקסול הוסיף כי "משטרת ישראל אינה חוסכת במשאבים ותעשה כל הנדרש כדי למצות את החקירה עד תום ולהעמיד לדין את האשם". לדבריו, "החקירה כל הזמן נמצאת על שולחננו ושותפים לה גורמים רבים. כולי תקווה שיום אחד אוכל לומר שמצאנו את האשם ואני מקווה שהיום הזה יגיע במהירה. אנו, כמשטרה, נעשה הכל כדי שכל אדם יוכל לחיות את חייו בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully