וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לרצח בבר-נוער: "מקווים למצוא הרוצח"

31.7.2012 / 21:30

אנשי הקהילה הגאה קיימו בתל אביב אירוע השקת מרכז ניר כץ למאבק באלימות ובהומופוביה. מפקד המחוז במשטרה, אהרון אקסול: "כולי תקווה שיום אחד אוכל לומר שמצאנו את האשם"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

בחלוף שלוש שנים לאירוע הירי בבית אגודת הקהילה הגאה בתל אביב, "בר-נוער", נערך הערב (שלישי) אירוע השקת מרכז ניר כץ למאבק בהומופוביה, במלון "בראון" ברחוב קלישר בעיר. באירוע השתתפו, בין היתר, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, יו"ר האגודה שי דויטש, מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב אהרון אקסול, שגריר גרמניה בישראל אנדריאס מיכאליס, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וח"כ דניאל בן סימון (העבודה).

"החופש לחיות את החיים כרצוננו הוא שעומד ביסוד חברה דמוקרטית", אמר יו"ר הכנסת, ריבלין. "אירוע כמו זה שאירע ב'בר-נוער' יש לחזור ולהוקיע".

"מזה כשלוש שנים מנהלת המשטרה חקירה אינטנסיבית בנושא", אמר ניצב אקסול, שהגיע מלווה בניצב-משנה גדי אשד, מפקד היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שמנהל את החקירה. "קיימת הנחיה ברורה וחד משמעתית להציב את החקירה בראש סדר העדיפויות. אני רואה חשיבות מיוחדת בפיצוח הרצח".

ניצב אקסול הוסיף כי "משטרת ישראל אינה חוסכת במשאבים ותעשה כל הנדרש כדי למצות את החקירה עד תום ולהעמיד לדין את האשם". לדבריו, "החקירה כל הזמן נמצאת על שולחננו ושותפים לה גורמים רבים. כולי תקווה שיום אחד אוכל לומר שמצאנו את האשם ואני מקווה שהיום הזה יגיע במהירה. אנו, כמשטרה, נעשה הכל כדי שכל אדם יוכל לחיות את חייו בכבוד".

עצרת יום השנה לרצח בבר נוער. אורי לנץ
אירוע בחלוף שנה לרצח בבר-נוער/אורי לנץ

ראש האגודה, שי דויטש, אמר: "לפני שלוש שנים חווינו כולנו את אחד הלילות הקשים בחיינו. הלילה ההוא והימים הנוראים שבאו אחריו לא יישכחו מזיכרוננו לעד". הוא מתח ביקורת על בכירי הממשל, שלדבריו לא סייעו לנפגעי הפיגוע ו"זרקו לאוויר עשרות הבטחות ללא כיסוי".

אילה כץ, אמו של ניר שנהרג מהירי, אמרה באירוע כי "לפני שלוש שנים החיים שלי השתנו. הבנתי שיש פה הרבה מה לעשות. הקהילה היא חלק מהחברה הישראלית ויכולה לעשות למען עצמה ולמען החברה. יש להכיר בערך האדם באשר הוא אדם. זה הכוח פה".

העיתונאי גל אוחובסקי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות בתום האירוע כי "הערב הזה הוא חשוב, במיוחד מבחינת שיתוף הפעולה עם המשטרה, גוף שעד לא מזמן היה נגוע בהומופוביה". אוחובסקי אמר כי אינו חושש מאירועים אלימים נגד הקהילה הגאה. "יותר מפחידה אותי הפצצה האירנית", אמר.

הירי ב"בר-נוער" אירע במוצאי שבת ה-1 באוגוסט, 2009, כאשר אדם חמוש, שעטה מסכה על ראשו, נכנס לבר והחל לירות בנוכחים, ככל הנראה על רקע פשע שנאה שהמניע לו הוא הומופוביה. מהירי נהרגו ניר כץ, שהיא מדריך ב"בר-נוער" וכן ליז טרובישי, שהייתה אז בת 16. כעשרה בני נוער נוספים נפצעו מהירי, שמבצעו טרם נתפס.

מחר יתקיים במרכז הקהילה הגאה בגן מאיר בתל אביב כנס לזכרם של ההרוגים. באירוע ישתתפו גם ג'ודי ודניס שפרד, שבנם מתיו נרצח בשנת 1998, רצח אשר זעזע את ארצות הברית. גם ח"כ נינו אבסדזה (קדימה), יו"ר השדולה למען הקהילה הגאה בכנסת תיקח חלק בכנס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully