וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לירי יש סממנים של פיגוע טרור"

איילה חננאל ופנחס וולף

6.8.2009 / 14:27

ראש הממשלה ביקר היום במרכז הקהילה הגאה, בו נרצחו שני צעירים. "אני מודע לכך שיש צרכים מיוחדים לקהילה ההומו-לסבית ואקדם יחד עם השרים דברים חשובים אלו שאת חלקם למדתי היום"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"כל רצח הוא מזעזע, אבל כאן הפגיעה היא כפולה ומכופלת", כך אמר הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו שביקר במרכז הנוער ההומו-לסבי בתל אביב, חמישה ימים לאחר שבמקום נרצחו ניר כץ בן ה-26, וליז טרובישי בת ה-16. לדבריו, "הרעיון שמישהו נכנס למועדון נוער, ומתחיל לבצע רצח סדרתי, זהו סממן של פיגוע טרור. הגעתי לכאן מבטאת משהו ערכי. אני מאמין שהתיוג והשלילה של בני אדם, זה דבר רע ופסול. כולנו בני אדם, כולנו נולדנו בצלם אלוהים, לכולנו זכויות יסוד, והזכות הראשונה שלנו היא לקבל יחס של כבוד מהזולת ולתת את אותו היחס".

"הגישה של שנאת חינם פסולה", המשיך ראש הממשלה, "כל מי שספג שנאת חינם, כבודד או כקבוצה, יודע עד כמה הדבר פסול ומכאיב. זה דבר שאנו צריכים לעקור אותו מן החברה שלנו במידת האפשר. אני חושב שהייתה התקדמות בחברה הישראלית לסובלנות, ואני מקווה ובטוח שביכולתנו להמשיך להניע זאת קדימה. אני מודע לכך שיש צרכים מיוחדים לקהילה ההומו-לסבית. אני רוצה להבטיח לכם שאנו פתוחים וקשובים ושאני אקדם יחד עם שרי הממשלה דברים חשובים אלו שאת חלקם למדתי היום".

"פגיעה בכל החברה"

אל נתניהו התלוו שר החינוך גדעון סער, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן. "לגבי הרצח עצמו, שמעתי דיווחים מהשר לביטחון פנים וממפכ"ל המשטרה", סיפר נתניהו, "אני רוצה לחזק אותם בפעולה לתפיסת הרוצח ולהביאו למשפט. צריך לעשות זאת וחייבים לנסוך את הביטחון חזרה לתוך מערכות החיים שלנו. זו לא פגיעה רק בקהילה ההומו-לסבית, זו פגיעה בכל הנערים והנערות בישראל ובחברה בישראל".

ביקורו של נתניהו נסגר לתקשורת והעיתונאים שהגיעו למקום התבקשו להתרחק 700 מטר ממרכז הנוער. במקום הוצבו יריעות בד גדולות על מנת למנוע את צילומו של ראש הממשלה. יו"ר ארגון הנוער הגאה וחבר מועצת עיריית ת"א, יניב ויצמן אמר בתום הפגישה: "הביקור היה חשוב ומשמעותי וראש הממשלה העביר מסר של הזדהות עם הקהילה". לדבריו, "לא ייתכן שבממשלה יש שרים שיוצאים באמירות נגד הקהילה. ביקשנו מראש הממשלה לתייג את האירוע הזה כאירוע טרור".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי שנכח בביקור אמר היום לוואלה! חדשות כי "רק אלוהים יודע מדוע נסגר הביקור של נתניהו לתקשורת. זוהי שאלה שצריך להפנות לנתניהו עצמו". יושב ראש האגודה ההומו-לסבית מייק המל סיפר כי הוא ביקש לפתוח את הביקור לתקשורת וכי ההחלטה התקבלה בניגוד לרצון הקהילה.

"עליך לגנות את ההסתה"

נציגי הקהילה ההומו-לסבית העבירו לראש הממשלה מכתב בו נכתב בין היתר: "אנו, חברי הקהילה, חווים מדי יום אלימות מילולית ופיזית במשפחה, בבתי הספר ובמקומות העבודה. לא פעם נשמעת הסתה חמורה מצד גורמים רבים וביניהם חברי כנסת ושרים בממשלתך. מדובר באירוע הקשה ביותר שחוותה הקהילה הגאה מאז קום המדינה. אבוי לנו אם דם ההרוגים והפצועים נשפך לשווא. חובתנו כקהילה וחובתך כראש ממשלת ישראל, לשנות החל ממחר בבוקר את המציאות בה אנו חיים ולפעול לביטחונה של הקהילה הגאה בישראל. הציפייה שלנו היא שתכנס בדחיפות ועדת שרים שתבחן קידום שוויון זכויות מלא והכרה בזוגיות הגאה, תוכנית חינוך והסברה למיגור ההומופוביה, מסר ברור כנגד הסתה - ותעביר המלצותיה בהקדם".

ביקורו של נתניהו נערך על רקע ביקורת קשה שהופנתה אליו מצד גורמים בקהילה ההומו-לסבית. לטענתם, בנאומו בישיבת הממשלה, יממה לאחר הרצח, לא התייחס נתניהו מפורשות לזהות המינית של הנרצחים. נתניהו אמר אז: "אני מגנה בכל תוקף את הרצח המזעזע. שוחחתי עם השר לביטחון פנים אהרונוביץ', ואני מחזק את ידי המשטרה בחיפוש ובמציאת הרוצח. אנחנו נביא אותו לדין ונפעיל את כל חומרת החוק לגביו. אני רוצה לומר לאזרחי ישראל - אנחנו מדינה דמוקרטית של סובלנות, ועלינו לכבד כל אדם באשר הוא. אני שולח את תנחומי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים".

עדכון ראשון: 9:07

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully