וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות דרמטית בחקירת הרצח בבר-נוער: 3 חשודים נעצרו

6.6.2013 / 0:25

כמעט 4 שנים אחרי רצח שני הצעירים במועדון הקהילה הגאה, נעצרו שלושה יהודים בחשד למעורבות במעשה. הם הכחישו את החשדות ובבוקר יובאו להארכת מעצר. מסתמן - המניע לרצח אישי

צילום: שלומי גבאי, ערוץ 10, עריכה: מיכאל ברגמן

מתקרבים לפענוח הרצח? כמעט ארבע שנים אחרי הירי בבר-נוער, שבו נהרגו ניר כץ וליז טרובישי ונפצעו 10, עצרה אתמול (רביעי) היחידה המרכזית של משטרת תל אביב שלושה חשודים במעורבות במעשה. כל השלושה הם יהודים, ולכן נפסל המניע הלאומי לאירוע. משפחותיהם של הקורבנות עודכנו בפרטי ההתפתחות. החשודים שנעצרו יובאו בבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, אולם בחקירה הראשונית הם הכחישו את המיוחס להם. מחקירת הרצח מסתמן כי המניע לרצח הוא אישי.

"אני מקווה שמצאו את האנשים שאחראים למעשה הנפשע הזה", אמר חן לנגר, שנפצע בפיגוע לאחר ששמע את העדכון. "אם אכן מדובר באנשים אלו זו סגירת מעגל למעשה נורא - ואני מקווה שאולי זה ירגיע חלק מהאנשים שנפצעו, למרות שלא ייתן מזור". עוד הוסיף לנגר כי לצערו אין במדינה מדיניות לטיפול בפשעי שנאה. "דווקא במדינה שהוקמה על בסיס פשע השנאה הגדול ביותר בהיסטוריה - חשוב לזכור שיש עוד רבים שכל מה שמפריד בינם לבין ביצוע מעשה כזה זה אקדח".

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
זירת הפיגוע בבר נוער/רויטרס

"אני קצת המום ולא ממש מבין מה קורה", אמר אמש לוואלה! חדשות יונתן בוקס, שנפצע בארוע באורח קשה ונותר משותק. "אני מקווה שהפעם זה באמת יהיה הסוף ואני רק רוצה להסתכל לבנאדם הזה בעיניים. אי אפשר לעשות מעשה כזה ולא לשלם עליו". הוא הוסיף: "נפשית זו סגירת מעגל אבל ברמה הפיזית שום דבר לא יכול לחזור לכשהיה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"דרושה פעולה חינוכית נמרצת כדי למנוע פגיעות נוספות"

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס אמש לדבר המעצר, ואמר: "הקטל הבלתי-מפוענח בבר-נוער הטיל צל כבד, במשך כמעט 4 שנים, לא רק על הקהילה הגאה, אלא על החברה הישראלית כולה. התגובות לרצח מצד גורמים שונים חשפו את תהומות השנאה כלפי הקהילה הגאה והחברה החופשית. בשנים שעברו מאז, דרשתי מצמרת המשטרה לא להרפות ולהמשיך בחקירה ללא לאות. יש לקוות כי מערכת אכיפת החוק אכן הצליחה לשים ידה על האחראים למעשה הנורא. בעת הזו מחשבותיי נתונות לפצועים ולמשפחות הנרצחים ליז טרובישי וניר כץ, זכרם לברכה". לדבריו, הנפגעים זכאים לטיפול ופיצוי הולם – דבר שלטענתו לא ניתן להם עד כה. "במיוחד דרושה פעולה חינוכית נמרצת כדי למנוע פגיעות נוספות בעתיד. זו משימתנו", סיכם.

יצוין כי המעצר התרחש ביום הראשון לתפקידו של מפקד מחוז תל אביב החדש ניצב בנצי סאו, אולם רוב החקירה התנהלה תחת פיקודו של ניצב אהרון אקסול שהבוקר מונה לראש אגף המבצעים.

הרצח המזעזע אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה, על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש ממנה כאמור נהרגו כץ בן ה-26 וטרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה בכלל את הקהילה הגאה בפרט.

4 שנים של חקירה מאומצת - טרם פריצת הדרך

מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, וצו איסור פרסום גורף הוטל על החקירה. בחודש אוקטובר 2012, ונוכח צו איסור הפרסום, נודע על התפתחות מסוימת בחקירה - אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב ובירושלים לציין את המאורע בטקסים ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר", בתל אביב הפועל למיפוי ומעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

עצרת יום השנה לרצח בבר נוער. אורי לנץ
עצרת השנה לפיגוע ב-2010/אורי לנץ

בחודש אוגוסט האחרון, במהלך טקס החנוכה ל"מרכז ניר", התייחס מפקד המחוז לשעבר ניצב אקסול לפרשה ואמר כי "קיימת הנחיה ברורה וחד משמעתית להציב את החקירה בראש סדר העדיפויות. אני רואה חשיבות מיוחדת בפיצוח הרצח. המשטרה מנהלת חקירה אינטנסיבית בנושא". ניצב אקסול הוסיף כי "משטרת ישראל אינה חוסכת במשאבים ותעשה כל הנדרש כדי למצות את החקירה עד תום ולהעמיד לדין את האשם". לדבריו, "החקירה כל הזמן נמצאת על שולחננו ושותפים לה גורמים רבים. כולי תקווה שיום אחד אוכל לומר שמצאנו את האשם ואני מקווה שהיום הזה יגיע במהירה. אנו, כמשטרה, נעשה הכל כדי שכל אדם יוכל לחיות את חייו בכבוד".

עצרת זיכרון בר נוער בגן מאיר ,אוגוסט 2012. יותם רונן
עצרת זיכרון לנפגעי הפיגוע בבר נוער בשנה שעברה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully