וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מפצועי הירי בבר נוער תובע מיליונים

קובי מנדל וגלעד גרוסמן

30.8.2011 / 17:48

רזיאל מישקין נותר משותק לאחר הירי בבר נוער בתל אביב לפני כשנתיים. כעת הוא תובע מיליונים מהגופים שהיו אמורים לערוב לשלומו, לטענתו: "הנפגעים נותרו מאחור ונאלצו לממן העלויות"

רזיאל מישקין, שנפצע באורח החמור ביותר בירי ב"בר נוער", מרכז הנוער הגאה בתל אביב לפני כשנתיים, הגיש היום (שלישי) תביעת מיליונים נגד האגודה לשמירת זכויות הפרט (אגודת ההומואים והלסביות), עיריית תל אביב והמשרד לביטחון פנים. יונתן בוקס, פצוע נוסף מהירי, הגיש תביעה דומה בעבר.

מישקין, היה בן 19 בעת האירוע, שגבה את חייהם של שני בני אדם. מישקין נפגע ממספר כדורים ונותר משותק מהמותניים ומטה. על פי העתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין תמי קלנברג-לוי ונדב אפלבאום, הוא סובל מפגיעה קשה בתפקוד היומיומי שדורשת סיוע בכל שעות היממה. כמו כן, הוא שרוי במצב נפשי שמקשה על התקדמות הטיפול בו. עוד נטען, כי מכיוון שהפיגוע אינו מוגדר כאירוע חבלני לאומני, מישקין זכאי לקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי בלבד. הוצאות הטיפול שלו בשנתיים האחרונות בלבד מגיעות לכ-800 אלף שקלים.

לטענת מישקין, האגודה התרשלה בכך שלא דאגה לספק מקום בטוח לבני נוער מהקהילה ההומו-לסבית, למרות האיומים כלפיהם. על פי התביעה, היה צורך להציב מאבטח ומצלמות אבטחה בכניסה למועדון וכן לסמן דרכי מילוט ויציאות חירום מהמקום.

"כל אחד מתנער מאחריותו לאירוע"

ביחס לעירייה נטען כי היא לא פיקחה כראוי על דרך הפעלת המקום ולמעשה יצרה "מעין מצג", לפיו מדובר במקום האמון על העירייה וככזה מוסדר מבחינת המבנה, הנהלים וההתנהלות. "תוך הסתמכות והתבססות על מצג זה פעל התובע כאשר הגיע לביקור בבר-נוער, דבר אשר גרם לשינוי מצבו לרעה באופן כה משמעותי", נכתב בתביעה. עוד נטען כי המשטרה צריכה הייתה לנקוט באמצעי אבטחה נאותים, היות שהקהילה ההומו-לסבית נחשבת לקהילה בסיכון מיוחד לאור מספר אירועים אלימים נגדה.

לדברי עורכי הדין קלנברג-לוי ואפלבאום, "נוצר מצב אבסורדי, בו כל אחד מתנער מאחריותו לאירוע, בעוד הנפגעים בפיגוע נותרים מאחור ונאלצים לממן את עלויות הטיפול מכיסם. הקצבה שמעמיד המוסד לביטוח הלאומי אינה מתקרבת לכיסוי הוצאות הטיפול. מטרת התביעה אינה לעשות הון על חשבון הגורמים הללו, אלא לאפשר למישקין, שלעולם לא יצליח לממש את הפוטנציאל של חייו וכישוריו, לקבל לכל הפחות את הסיוע הנדרש לחייו היומיומיים החדשים".

"נמשיך לתרום לרווחת הפצועים"

חן לנגר, ממלא-מקום דובר האגודה לשמירת זכויות הפרט וחבר הוועד המנהל, הדריך בבר נוער ואף נפצע בפיגוע. לנגר מסר בתגובה לתביעה כי "טרם התקבל לידינו כתב התביעה המלא. נגיב אחרי שנלמד את כתב התביעה לעומקו. אנו משתתפים בכאבו של רז ובכאבם של שאר הפצועים, עשינו ונמשיך לעשות כל שביכולתנו לתרום לרווחת הפצועים בפיגוע הירי הנורא שאירע ב'בר נוער' לפני כשנתיים".

מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הגיע לידנו אך יחד עם זאת עם קבלתו החומר יועבר לטיפולה של משטרת ישראל".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "התביעה טרם התקבלה בעירייה ולכשתתקבל נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".

עוד בנושא
הירי במרכז ההומו-לסבי: "הוא ירה בכולם"
"ניר אהב לתרום לכל מי שרק ביקש"
פיגוע הירי בתל אביב: הזעזוע, הכאב והאבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully