וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחייה? הכנסת הוזילה לעצמה את האוכל במזנון

4.6.2013 / 16:45

בעוד הח"כים אישרו השבוע את העלאת המע"מ, הם דווקא נהנים מהנחה ניכרת בארוחות, לאחר שמנכ"ל הכנסת החליט להוזיל את מחיר הארוחות מ-50 שקלים ל-34 שקלים בלבד

עליית המע"מ דילגה על מזנון הח"כים: לאחר שביום ראשון השבוע התייקרו כל המוצרים במשק, בעקבות צו עליו חתם שר האוצר יאיר לפיד, הופתעו אתמול (שני) הלקוחות במזנון חברי הכנסת במשכן לגלות שלט המבשר להם כי בהתאם להחלטה של מנכ"ל הכנסת, המחירים במזנון דווקא הוזלו בשיעור של כ-30%. מחירה של ארוחה מלאה עמד על 50 שקלים ואילו היום עומד רק על 34 שקלים. יש לציין שהארוחות במשכן הכנסת מסובסדות מתקציב הכנסת.

גורמים בכנסת אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי את ההחלטה קיבל מנכ"ל הכנסת החדש רונן פלוט בעקבות מגמה של הידלדלות בתנועת הלקוחות במזנון בחודשים האחרונים, כיוון שהמחירים בו יקרים ממזנון האורחים, בו עולה ארוחה מלאה 25 שקלים. לדברי הגורמים, בחודשים האחרונים חברי הכנסת העדיפו שלא לאכול במזנון המיוחד המוקצה להם בגלל ההפרש במחירים. בעקבות ירידת המחיר וצמצום הפער במחיר בין המזנונים, הסבירו, יחזרו הח"כים והעובדים הבכירים לאכול במזנון הח"כים. במשכן טענו כי דווקא ירידת המחירים תביא לעליה בהכנסות כיוון שהיא תמשוך יותר חברי כנסת לאכול במזנון. עם זאת, יצוין כי הוזלת המחירים פירושה העלאת הסבסוד על כל מנה - מתקציב הכנסת, ולמעשה על חשבון הציבור.

מזנון כנסת ישראל. קובי רובין
בחודשים האחרונים חברי הכנסת העדיפו שלא לאכול במזנון המיוחד בשל המחירים הגבוהים/קובי רובין

בחודש שעבר חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) מצאה דרך מקורית להעלות לסדר היום את נושא מצוקתם של עובדי מזנון הכנסת, והחליטה להפגין, במזנון עצמו, בקריאה להחרים את המזנון עד שעובדיו לא ייקלטו בהעסקה ישירה ויקבלו את מלוא הזכויות הסוציאליות. היא עברה בין שולחנות, חילקה מנשרים וקראה לסועדים לא לשתף פעולה עם ניצול העובדים. אולי כשאנשים לא יבואו, אמרה להם, מישהו יתעורר ויהיה שינוי. בינתיים הוזמנה זנדברג יחד עם כמה ח"כים נוספים ללשכת מנכ"ל הכנסת, לראות מה אפשר לעשות בנדון.

משום שהכנסת נמצאת בפגרה חלק נכבד מהשנה, לזכיין לא משתלם להפעיל את המזנון כשהוא צריך לדאוג לזכויות העובדים וגם לעמוד בתנאי המכרז. כך יוצא שהזכיינים מתחלפים, והעובדים נשארים, ללא פנסיה או ביטחון תעסוקתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully