וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחדים כוחות: העוזרים הפרלמנטריים הקימו ועד

3.6.2013 / 22:39

מחצית מהעוזרים של חברי הכנסת מכלל גווני הקשת הפוליטית הצטרפו ליוזמה והתאגדו בהסתדרות. "הדרישות המקצועיות השתנו. זה לא הולם לא את השכר ולא את התנאים שלנו"

מי אמר שהקואליציה והאופוזיציה לא יכולות לשתף פעולה? בזמן שחברי הכנסת מתעמתים מעל דוכן הנואמים או בחדרי הוועדות, החליטו העוזרים שלהם לשתף ביניהם פעולה על מנת לשפר את תנאי ההעסקה שלהם. היום (שני) הודיעו העובדים כי הקימו ועד עובדים יציג. זאת, לאחר ש-90 מתוך 180 העוזרים הפרלמנטריים של חברי הכנסת הצטרפו ליוזמה והתאגדו בהסתדרות.

ההתארגנות החדשה כוללת נציגים מכל סיעות הבית. את ועד הפעולה הזמני, שיתפקד עד לבחירות מסודרות, מובילות בין היתר לורה טלינובסקי, העוזרת הפרלמנטרית של יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', ולילך שלי, העוזרת הפרלמנטרית של יו"ר הקואליציה, יריב לוין. אמנם על פי חוק די בשליש מן העובדים לקיים ארגון עובדים יציג, אולם בוועד העובדים מקווים כי בקרוב יצטרפו כלל העוזרים, ששכרם ההתחלתי עומד על כ-6,000 שקלים.

כסאו של יאיר לפיד ריק במליאת הכנסת, אפריל 2013. טלי מאייר
"אנחנו נדרשים להגיב במהירות למתרחש בתקשורת, הזמינות שנדרשת מאתנו היא הרבה יותר גבוהה"/טלי מאייר

"התפקיד של העוזרים הפרלמנטריים השתנה מאוד בשנים האחרונות. אנחנו נדרשים להגיב במהירות למתרחש בתקשורת, הזמינות שנדרשת מאתנו היא הרבה יותר גבוהה, אנחנו עובדים הרבה יותר שעות, גם בימים שבהם הכנסת אינה עובדת", אמרה טלינובסקי. לדבריה, "נדרשת מאתנו זמינות מסביב לשעון, והתמחות ביותר נושאים מקצועיים, כי חברי הכנסת מגישים הרבה יותר הצעות חוק. הדרישות המקצועיות השתנו. זה לא הולם לא את השכר ולא את התנאים שלנו. הדבר הבסיסי שחסר לנו הוא מעמד. אנחנו לא מוכרים כעובדי כנסת. אין לנו מול מי להסדיר את התנאים והשכר שלנו".

"מדובר בתנאים לא תנאים", מחזקת שלי, ומוסיפה: "כולנו סובלים מתנאי ההעסקה ברמה האישית. צריך גוף אחד שידבר בשמנו. אנחנו מועסקים בתנאי עבדות עם שכר שלא מותאם להיקף העבודה שנדרשת מאתנו".

בשורה התחתונה, מה אתם דורשים?
"אנחנו דורשים לקבל זכויות בדומה לעובדי הכנסת ועובדי המדינה. אנחנו יצור כלאיים ללא זכויות סוציאליות בסיסיות. השכר שלנו נמוך בהשוואה להיקף העבודה. אין לנו שעות נוספות או אחזקת רכב שכל מזכירה זוטרה ברשות מקומית מקבלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully