וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות במקום בורקס: הרוטציה במזנון הכנסת

פנחס וולף

1.12.2011 / 12:00

אם ימולאו כל ההמלצות של ח"כ דנון, יזכו עובדי משכן הכנסת בקרוב לרענון התפריט והפיכתו לבריא יותר. בין ההצעות: פחות מטוגנים, יותר ירקות ופירות. פינת בריאות תוקם במזנון

דני דנון בכובע התזונאי. חבר הכנסת מהליכוד שמרבה להתבטא בעניינים מדיניים, החליט הפעם לחרוג ממנהגו ולהוביל שינוי מרחיק לכת במזנון הכנסת. על פי הצעתו, את האוכל רווי השומן יחליף אוכל בריא. כך, במקום בורקסים, המזנון ימכור לחם קל עם גבינה דלת שומן, וקינואה תחליף את הפסטה. עוף בתנור – OUT, טופו וחזה עוף – IN, שילוו בירקות מאודים. גם על גזרת המתוקים לא פסח דנון והמליץ להחליף את המעדנים המתוקים והעוגות במוזלי ויוגורט דל שומן ופירות וירקות. במקום השתיה המתוקה יסתפקו עובדי הכנסת במים או במשקה דיאטטי וקפה הפוך יוגש עם חלב דל שומן.

בכך לא הסתיימו ההמלצות של דנון. הוא דרש מבעלי המזנונים להציב בקפיטריה פינת בריאות שבה ירוכזו המוצרים הבריאים והיא תכלול המלצות לתזונה נכונה. עוד מהמלצותיו: בכל המזנונים תיתלה רשימת ערכים תזונתיים שיכללו קלוריות ופירוט מלא על כל מוצר, וגם פרסום של מנת בריאות יומית מומלצת מהשף של הכנסת.

לדבריו, אתמול הוא שוחח בנושא עם האחראי על חברת "שפע" בכנסת, המפעילה את המזנונים, משום שהשנה מוגדרת כשנת בריאות. לדנון יש קירבה גדולה לנושא, משום שרעייתו עובדת כתזונאית. הדברים לא יעלו כסף נוסף, הוא הסביר. לטענתו, כבר בתקופה הקרובה תוקם פינת הבריאות, בעוד שיתר דרישותיו ייבחנו על ידי מפעיל המזנון.

עוד בנושא:
הממשלה אישרה תוכנית לעידוד כושר ואכילה נכונה
שמר על שמנת? חתול מת נמצא בסיר במזנון הכנסת
דנמרק הטילה "מס שומן" - והתושבים אוגרים חמאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully