וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מזנון הכנסת ישבתו וטוענים: "קיבלנו איומים"

פנחס וולף

14.3.2012 / 13:24

העובדים סיפרו שהאיומים הגיעו על רקע כוונתם לשבות במחאה על הנוהג לפטר אותם בכל פגרה. לטענתם, עובדת המשכן איימה: "זה הסוף שלכם". עובדות המזנון: "השיטה נמאסה עלינו"

עובדי מזנון הכנסת טוענים כי קיבלו הבוקר (רביעי) איומים מאחת מעובדות הכנסת, לאחר שהודיעו על כוונתם לשבות בשבוע הבא. העובדים סיפרו לוואלה! חדשות כי העובדת, מהמחלקה המקשרת בין הכנסת לבין מפעילי המזנון, אמרה להם: "זה יהיה הסוף שלכם, נעשה הכול שלא תתקבלו לעבוד אצל זכיין המזנון הבא". דובר הכנסת, יותם יקיר, אמר כי אין אמת בטענות העובדים. "חבל שנעשה ניסיון מיותר להטיל דופי בעובדי כנסת מקצועיים ומסורים", אמר.

עובדי מזנון הכנסת מעולם לא נחשבו לעובדי כנסת, אלא לעובדי הזכיינית המפעילה את המזנון. הבעיה בכך נעוצה בעובדה שבכל פגרה של הכנסת, הזכיינית התורנית מפטרת את כל עובדי המזנון ושבה להעסיקם במושב הכנסת הבא. נוהג זה מונע מאותם עובדים לצבור ותק של שנה, ולכן הם גם לא זכאים לדמי אבטלה, כך שבמשך ארבעה חודשים בשנה הם מוצאים עצמם ללא תעסוקה. לחלק מהעובדים, בעלי משפחות, הדבר קשה במיוחד לפני חג הפסח, אז ההוצאות המשפחתיות גדולות מהרגיל.

גם הפעם, חרב הפיטורים מונחת על צוואר העובדים. מפעילת המזנון, חברת "שפע", תסיים את החוזה שלה עם הכנסת ביום רביעי הבא – היום האחרון במושב החורף, והכנסת תערוך מכרז חדש. השבוע קיבלו 50 עובדי המזנון את מכתב הפיטורים, והם חיים בחוסר ודאות בנוגע לאפשרות שיקבלו עבודה אצל הזכיין הבא. אלא שהפעם החליטו העובדים לא לוותר, וביום שני בצהריים, יום העבודה העמוס ביותר בכנסת, יצטרכו חברי הכנסת למצוא לעצמם סידור אחר לארוחת הצהריים משום שבין השעות 12:00 ל-14:00 – העובדים ישבתו.

מנכ"ל הכנסת: "מדובר בעבודה עונתית"

"שיטת העבודה הזאת נמאסה על כולנו", אמרה אחת העובדות, "אתה יכול לעבוד מאה שנה ואחר כך אתה לא מעניין אף אחד". חברי כנסת שלחו בימים האחרונים מכתבים למנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, בדרישה שיפעל בעניין וידאג לזכויות העובדים. לנדאו החזיר את הכדור לידיהם. "מדובר בעבודה עונתית, שבמסגרתה עובדים שני שלישים מהשנה", הסביר וציין כי "בעבר היו זכייניות שהציעו עבודה לחלק מהעובדים במהלך הפגרה, אולם הם סירבו משום שהם רצו לעבוד במשכן הכנסת במשך כל השנה".

לדברי לנדאו, הכנסת מחייבת את בעלי המזנון לתת זכויות סוציאליות לעובדים על פי החוק, אך אין חוק שמחייב את הזכיין לשלם משכורות גם בחודשים שאין בהם עבודה. הוא הסביר שהכנסת צריכה להיזהר שלא לעמוד בבעיה משפטית, כאשר היא תקשור עצמה עם עובדי המזנון. "אנחנו הולכים הכי רחוק שאפשר ברמה המוסרית בלי לעמוד בבעיה משפטית", אמר. בשל כך, לדבריו, בחוזים האחרונים שנחתמו עם הזכיין, קיים סעיף שלפיו הכנסת מבקשת מהזכיין להשתדל למצוא לעובדים עבודה במהלך הפגרה.

מחברת "שפע" נמסר בתגובה כי החברה אכן מסיימת את ההתקשרות עם הכנסת בסוף חודש מרץ עם סיום החוזה, ותעשה את מירב המאמצים על מנת שהעובדים המנוסים שליוו אותה בכנסת יעברו לעבוד עבור הזכיין הבא לכשייבחר". החברה מתכננת להשתתף במכרז הבא, ולספק שירות ברמה גבוהה לשביעות רצונם המלא של עובדי המשכן, כפי שהיה עד כה", נמסר. "נשמח שהכנסת תשנה את תנאי התגמול לזכיין, כך שיוכל להעסיק את העובדים גם בפגרות, ולא יאלץ לפטר אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully