וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה בוערת: "אלף פצועים ואלף עצורים ברחבי המדינה"

ארגון הרופאים הטורקי מסר שכאלף מפגינים נפצעו בעימותים באיסטנבול. שר הפנים, לעומת זאת, טען כי נפצעו רק 79 בני אדם. לדבריו, 939 מפגינים נעצרו - חלקם כבר שוחררו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד

שר הפנים הטורקי, מועמר גול, הודיע אמש (שבת) כי המשטרה עיכבה לחקירה 939 מפגינים בלמעלה מ-90 הפגנות ברחבי המדינה. בראיון לטלוויזיה הממלכתית אמר שר הפנים כי חלק מהעצורים כבר שוחררו. לדבריו, 79 בני אדם נפצעו בסך הכל בעימותים עם כוחות הביטחון. לעומת זאת, ארגון הרופאים הטורקי מסר כי כאלף מפגינים נפצעו באיסטנבול לבדה.

טורקיה בוערת - כותרות נוספות
פרשנות: ארדואן יכול להוציא מיליון לרחובות, אך מבין שטעה
דיווח מטורקיה: השוטרים ויתרו על האלות - וריססו גז לכל עבר
רבבות מפגינים באיסטנבול; ”המחאה בממדים מדאיגים”

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון הטורקיים באיסטנבול, 1 ביוני 2013. רויטרס
שוטרים שעשו שימוש בכוח מופרז יועמדו לדין/רויטרס

במהלך הלילה כ-5,000 מפגינים הקיפו את משרדו של ארדואן באיסטנבול והשליכו אבנים אשר פצעו לפחות שבעה שוטרים – כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית שינואה. כוח מיוחד של המשטרה ריסס גז מדמיע ומים על המפגינים.

קודם לכן הודיע משרד הפנים הטורקי כי שוטרים שעשו שימוש בגז מדמיע נגד מפגינים ואשר נקטו כוח מופרז נגדם, יועמדו לדין. בהודעת המשרד צוין כי כל קטעי הווידאו שצולמו במהלך העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון – אשר פרצו בימים האחרונים במחאה על מדיניות משטרו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן – ייבחנו על מנת לקבוע אם השוטרים חרגו מסמכותם. "פעולה משפטית תינקט נגד מי שהשתמש בכוח באופן שאינו מידתי", נמסר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013. AP
עימותים בין שוטרים למפגינים באיסטנבול, אתמול/AP

במקביל, מסר כאמור ארגון הרופאים הטורקי כי כאלף בני אדם נפגעו בעימותים עם כוחות הביטחון באיסטנבול. לדברי הארגון, לפחות ארבעה בני אדם איבדו את ראייתם בעקבות ירי הגז המדמיע. עדי ראייה דיווחו לעיתון הטורקי "הורייט" כי עשרות מפגינים נפצעו אף ממכלי הגז, שחלקם אף פגעו בראשי המפגינים.

אמש אמר שר הפנים הטורקי כי טורקיה תפתח בחקירה במטרה לבדוק את הטענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון. מוקדם יותר הערב אמר נשיא טורקיה עבדוללה גול כי גל המחאה שפרץ במדינה בעקבות עבודות הפיתוח סמוך לכיכר טקסים באיסטנבול הגיע ל"ממדים מדאיגים". גול קרא למשטרה "לפעול באופן פרופורציונלי" ואמר כי יש לנהוג "באופן בוגר" בהתמודדות עם המחאה.

רג'פ טייפ ארדואן נואם בחודש מאי. AP
לא מתרגש מהמפגינים. ארדואן/AP

גם ראש הממשלה ארדואן הודה מוקדם יותר אתמול כי נעשו "טעויות" כחלק מהשימוש בגז מדמיע. עם זאת, הוא הגן על השימוש באמצעי זה "בזמן המתאים ובהתאם לחוקים". למרות הודאתו באפשרות שנעשו טעויות על ידי השוטרים, ארדואן לא נבהל מן המפגינים ולא נסוג מהחלטתו להרוס את פארק גזי באיסטנבול, החלטה אשר היוותה את הטריגר לפרוץ המהומות. ארדואן הבהיר כי לא ייכנע ל"קיצונים פראיים".

בתוך כך, המשטרה הסיגה הערב את כוחותיה מכיכר טקסים באיסטנבול, בה התרכזה המחאה, שהתפשטה גם לערים אחרות בהן הבירה אנקרה. זאת לאחר שהמפגינים יידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים – שבתגובה עשו כאמור שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בהן ירי גז מדמיע והתזת מים מזרנוקים לעבר המפגינים.

(עדכון ראשון 22:40)

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013. AP
לטענת רופאים בטורקיה, ארבעה בני אדם איבדו את ראייתם בעקבות הגז המדמיע/AP
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013. AP
המשטרה עשתה שימוש גם בזרנוקי מים נגד המפגינים/AP
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013. AP
מפגינות שנפגעו מגז מדמיע באיסטנבול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully