וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': הטענות על הירי בבאר שבע הועברו לבדיקת מח"ש

השר לביטחון הפנים אמר לערוץ 1 כי טענותיו של הפצוע מהירי בסניף בנק הפועלים בעיר, לפיהן נפצע מירי השוטרים ולא מירי הרוצח, ייבדקו. "נוטה להאמין לשוטרים", הוסיף

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

(הפצוע עומר וואליד מאשים את המשטרה בירי שממנו נפצע)

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר אמש (שישי) כי טענותיו של הפצוע ממסע הירי בסניף בנק הפועלים בבאר שבע בשבוע שעבר הועברו לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. הפצוע, עומר וואליד, טען שלשום כי פציעות הירי הקשות שחווה לא נגרמו מירי של הרוצח, איתמר אלון, אלא דווקא עקב ירי של כוחות הביטחון שהגיעו לחלץ את בני הערובה.

"זה הועבר לחקירת מח"ש, כמו תמיד כשיש טענות ששוטרים ירו על מישהו", אמר אהרונוביץ' בראיון ליומן בערוץ 1. "לאחר האירוע, בדקו ומצאו בסבירות גבוהה שזה ירי מהרוצח ולא מהשוטרים, גם אני הייתי בזירה ואני נוטה להאמין לשוטרים, אבל צריך להמתין כמה ימים לבדוק את זה". אהרונוביץ' אמר כי ככל הנראה הבדיקה החדשה תתבסס על ממצאים רפואיים. "זה יתברר בימים הקרובים", הוסיף השר.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
אהרונוביץ' בביקור הפצוע עומר וואליד בבית החולים, בשבוע שעבר/דייב בוימוביץ'

וואליד חשף אתמול את גרסתו לאירועים, לאחר שביום רביעי התעורר מהתרדמת בה היה שרוי מאז הירי. "שמעתי משטרה, וראיתי איך אני כבר קם והולך", סיפר וואליד. "באתי לצאת מהבנק, ואז השוטרים ירו בי ואזקו אותי. הם חשבו שאני זה שעשיתי את זה". מאוחר יותר עוכבו לחקירה ארבעה מבני משפחתו של וואליד, לאחר שעל פי החשד תקפו שוטרים בעת שאלו הגיעו לתחקר את וואליד, שהועבר ממחלקת טיפול נמרץ למחלקת האשפוז הכירורגית בבית החולים סורוקה.

עומר וואליד שנפגע באירוע הדקירה מועבר למחלקת האשפוז בסורוקה, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
הפצוע עומר וואליד מועבר ממחלקת טיפול נמרץ למחלקת האשפוז הכירורגית, שלשום/דייב בוימוביץ'

למרות הדברים הקשים של וואליד, במשטרה זעמו ודחו בתוקף את טענותיו. לדברי גורמים במשטרה, הן חסרות שחר ומשוללות כל יסוד. גורם במשטרה ציין כי המשטרה ירתה שני כדורים באירוע, ובגופו של וואליד לא נמצא אף קליע שנורה מכלי הנשק של השוטרים. "האבסורד", אומר בכיר במשטרה, "שבמקום להוקיר תודה לשוטרים שהגיעו תוך דקות בודדות לזירה ובאומץ לב הוציאו אותו משם והחישו אותו לבית החולים וכך הצילו את חייו, הוא בוחר להשתלח".

לצד טענתו של וואליד לכך שהשוטרים ראו בו חשוד בביצוע הירי בבנק, התברר כי על אף שהיה פצוע באורח קשה ומחוסר הכרה, הוא הובהל לבית החולים כשהוא כבול באזיקים. מהמשטרה נמסר בתגובה כי מפאת חומרת האירוע, התקבלה החלטה מבצעית על כך שכל מי שמוצא מהזירה ואינו מזוהה יאזק וילווה על ידי שוטרים עד לזיהוי ודאי ושלילת מעורבותו באירוע. "הפצוע לווה באופן מידי על ידי שוטרים לקבלת טיפול רפואי. מיד עם התבהרות האירועים הוסר ממנו החשד", נמסר. עם זאת, גורמים במשטרה טענו שהוא נאזק משום שעלה כלפיו חשד שהוא פעל כשותף של היורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully