וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מהבנק בבאר שבע מאשים: "השוטרים ירו בי"

רמי שני

30.5.2013 / 23:17

עומר וואליד, הצעיר הבדואי שנפצע אנוש באירוע הירי, טען: "הם חשבו שאני עשיתי את זה". במשטרה זועמים: "במקום להוקיר תודה הוא משתלח". 4 מקרוביו נחקרו בחשד שתקפו שוטרים

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

עומר וואליד, הצעיר הבדואי שנפצע באורח אנוש כשנורה באירוע הירי בבנק הפועלים בבאר שבע לפני שבוע וחצי, התעורר אתמול בבית החולים סורוקה בעיר מהתרדמת בה שרה. היום (חמישי) הוא כבר חשף כי פציעות הירי הקשות שחווה, לא נגרמו מירי של הרוצח איתמר אלון, אלא דווקא עקב ירי של כוחות הביטחון שהגיעו לחלץ את בני הערובה. "שמעתי משטרה, וראיתי איך אני כבר קם והולך", סיפר וואליד. "באתי לצאת מהבנק, ואז השוטרים ירו בי ואזקו אותי. הם חשבו שאני זה שעשיתי את זה". מאוחר יותר עוכבו לחקירה ארבעה מבני משפחתו של וואליד, לאחר שעל פי החשד תקפו שוטרים בעת שאלו הגיעו לתחקר את וואליד הערב בבית החולים.

בעקבות טענתו, פנה היום ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) למח"ש ולשר לביטחון פנים בדרישה לקיים חקירת דחופה בנושא. "לא ייתכן שתעלה כזו טענה בלי שהעניין ייחקר", אמר פריג' שגם יגיש שאילתא דחופה בנושא לשר לביטחון פנים, כדי שזה יענה לטענות מעל במת הכנסת.

למרות הדברים הקשים של וואליד, במשטרה זועמים ודוחים בתוקף את טענותיו. לדברי גורמים במשטרה, טענותיו חסרות שחר ומשוללות כל יסוד. גורם במשטרה ציין כי המשטרה ירתה שני כדורים באירוע, ובגופו של וואליד לא נמצא אף קליע שנורה מכלי הנשק של השוטרים. "האבסורד", אומר בכיר במשטרה, "שבמקום להוקיר תודה לשוטרים שהגיעו תוך דקות בודדות לזירה ובאומץ לב הוציאו אותו משם והחישו אותו לבית החולים וכך הצילו את חייו הוא בוחר להשתלח".

עומר וואליד שנפגע באירוע הדקירה מועבר למחלקת האשפוז בסורוקה, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
וואליד אתמול בבית החולים/דייב בוימוביץ'

לצד טענתו של וואליד לכך שהשוטרים ראו בו חשוד בביצוע הירי בבנק, התברר כאמור כי על אף שהיה פצוע באורח קשה ומחוסר הכרה, הוא הובהל לבית החולים כשהוא כבול באזיקים. מהמשטרה נמסר בתגובה כי מפאת חומרת האירוע, התקבלה החלטה מבצעית על כך שכל מי שמוצא מהזירה ואינו מזוהה יאזק וילווה על ידי שוטרים עד לזיהוי ודאי ושלילת מעורבותו באירוע. "הפצוע לווה באופן מידי על ידי שוטרים לקבלת טיפול רפואי. מיד עם התבהרות האירועים הוסר ממנו החשד", נמסר. עם זאת, גורמים במשטרה טענו שהוא נאזק משום שעלה כלפיו חשד שהוא פעל כשותף של היורה.

מנהל יחידת הטראומה בבית החולים, פרופ' גדי שקד, סיפר כי כשוואליד הגיע לבית החולים, מצבו היה קשה מאוד והוא נזקק לניתוח דחוף כחלק מתהליך ההחייאה שאותו עבר באותו יום. "הניתוח היה משולב על ידי מספר צוותים, כולל פתיחת החזה, פתיחת חלל הבטן וטיפול בפגיעות המרובות שהיו באזורים האלה, פצעי הירי שבהם הוא נפגע", אמר. "בהדרגה מצבו השתפר, ולשמחתנו בימים האחרונים הוא התחיל להיגמל ממכשיר ההנשמה. פרופ' שקד הוסיף ואמר כי כעת מצבו של וואליד יציב והביע תקווה "שמכאן והלאה המשך ההחלמה יהיה מאוד מהיר".

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
זירת הירי בבנק באר שבע/חדשות 24

על פי אחיו של וואליד, הוא הגיע לסניף הבנק יחד עם חברו, עידן סברי, אשר נהרג בירי, על מנת לפתוח חשבון. "הם חברים חמש שנים, הם עבדו יחד בכל מיני עבודות. עדיין לא דיברנו עם המשפחה של עידן, אני מקווה שיהיה להם טוב", אמר האח בימים שלאחר הירי. בנוגע לאירוע עצמו, הוסיף האח: "עומאר קיבל כדורים – אחד בלב. לא כל המשפחה יודעת עדיין מה מצבו. אמא ואבא עדיין לא יודעים מה קרה, אם אמא שלי תבוא ותראה אותו היא תמות, אז עדיף לחכות עם זה". הוא העביר ביקורת קשה על הדיווחים שהיו בתחילה לפיהם הרוצח הוא בדואי מרהט, ואמר: "בינתיים, מי ששוכב פה ועומד למות הוא הבדואי".

על פי החשד, איתמר אלון הגיע ביום שני שעבר בשעות הבוקר אל מכשיר הכספומט בסניף הבנק וניסה להוציא ממנו כסף, ללא הצלחה. הוא נכנס לבנק בניסיון לפתור את בעייתו עם הפקידים, אך אלה לא יכלו לעזור לו. הוא עזב את הבנק וחזר בצהריים עם כלי הנשק שלו והחל לירות. כתוצאה מהירי, נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה נפצעו. לאחר מכן החזיק האיש עובדת בסניף כבת ערובה. בתום האירוע, התאבד בירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully