וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ירתה לתא בו התבצר אלון עם בת הערובה

22.5.2013 / 9:42

מהתחקיר הראשוני של אירוע הירי בבאר שבע שמסר מפקד מחוז דרום, עולה כי השוטרים שנכנסו לסניף ירו כדור אחד לתא השירותים, למרות שבו הייתה גם בת ערובה. "מדובר בתקלה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

המשטרה חשפה היום (רביעי) את התחקיר הראשוני לאירוע הירי הקטלני בסניף הבנק בבאר שבע. מהמידע שסיפק מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי, במהלך דיון של ועדת הפנים בכנסת מתברר כי השוטרים שפרצו לבנק בניסיון לסיים את התקרית, נורה כדור אחד לעבר תא השירותים בו התבצר איתמר אלון עם מרים כהן, האישה שלקח בת ערובה – אולם הם לא נפגעו. בתשובה לשאלה של יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב (ליכוד), "מה היה קורה לו הייתם הורגים את בת הערובה?", ענה ניצב הלוי: "הירי הזה לא היה מוצדק. זו תקלה, זה משהו שעלה בתחקיר".

התחקיר שנחשף היום שופך אור על השתלשלות האירועים במהלך מסע ההרג שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם בסניף בנק הפועלים. לדברי הקצין הבכיר, כוחות ראשונים של משטרה הגיעו לזירה בשעה 13:03, ארבע דקות בלבד אחרי הקריאות הראשונות על האירוע. צוות מיוחד של שלושה בלשים חמושים באקדחים מזהה את החשוד בתוך הסניף, ויורה כדור אחד לעציץ כדי להבהיר לחשוד שיש כוח במקום. "שניות לאחר מכן נורה כדור לעברם", אמר ניצב הלוי. "בשלב הזה החשוד כבר סיים את הירי בתוך הסניף".

בהמשך מצטרף לאזור גם מפקד תחנת באר שבע ורואה בתוך הסניף אדם מוטל, גניחות וקולות. "הוא מבין שיש פצועים ומבין שעליו להיכנס פנימה. בשלב הזה אין זכר ליורה. הוא נכנס פנימה עם שוטר וקצינה, אבל הוא לא רואה אותו", סיפר הלוי.

סניף בנק הפועלים בבאר שבע בו בוצע הטבח. עומר מירון
סניף הבנק, אתמול/עומר מירון

בסריקה, ליד המטבחון שומעים השוטרים קולות. "השוטר שנמצא בפתח שומע קולות של ניסיון פתיחה של אחד מתאי השירותים. הוא יורה כדור לתוך התא לאחר שקיבל אישור. יחידת המשא ומתן מגיעה, והם מבינים שבתוך תא השירותים נמצא איתמר אלון", אמר הלוי וגילה: "רק אז אנחנו מבינים שיש בת ערובה אחת". בהמשך, ולמרות הניסיונות לשוחח עם אלון ולהניא אותו ממעשיו, נורית ירייה בודדת, שירה החשוד בעצמו. לאחר מכן, פרצו הכוחות לתוך התא, שהיה נעול על ידי אלון, ושחררו משם את האישה. ניצב הלוי הודה כי הירי לעבר תא השירותים לא היה מושכל, וכי הדבר יופק כלקח במסגרת תחקיר האירוע.

"אין לי ספק הרעיון של המשטרה הוא למנוע הישנות מקרים כאלה. צריך לבדוק מדוע נעשה ירי לתוך תא שירותים כשברור שאפשר היה ככה לפגוע במישהו", סיכמה ח"כ רגב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תיעוד: איתמר אלון משחזר את אירוע לכידת המחבל ב-2002. צילום מסך
"נורית ירייה בודדת, שירה החשוד בעצמו". אלון/צילום מסך

במהלך הדיון אמר ח"כ טאלב אבו-עראר (רע"מ-תע"ל) כי צריך להקים ועדת חקירה בנוגע לאזיקת האזרח הישראל בן העדה הבדואית, שנורה לכאורה בתקרית על ידי אלון. "מדוע אזקו אותו אחרי שירו בו ארבעה כדורים?", תהה חבר הכנסת הבדואי, "עולה חשד שזה רק בגלל המראה הערבי שלו". אבו-עראר אף העלה אפשרות כי השוטרים שהגיעו לזירה בבאר שבע, הם אלו שירו באיש ולא אלון. "אני לא בטוח שהוא לא נורה על ידי המשטרה, וצריך לחקור את זה", אמר.

בתשובה לעניין זה השיב לו קצין המשטרה: "אם ישנן ראיות שהוא נורה על ידי השוטרים אני מבקש לדעת מזה". לדבריו, העובדה שהאיש פונה במהירות על ידי המשטרה, כשהוא במצב קריטי, הצילה את חייו. "במצב הנתון, בשלבים הראשונים - כך הוחלט לנהוג. בבית החולים האזיקים הוסרו", אמר הלוי והוסיף: "אזקנו את אותו איש פצוע, ואזקנו אדם נוסף, יהודי". יו"ר הוועדה ח"כ רגב פנתה לח"כ אבו-עראר והבהירה גם היא כי אם יש לו ראיות, עליו להפנותן למשטרה.

סניף בבנק הפועלים בב"ש, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
סניף הבנק, היום/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully