וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי בבאר שבע סייע בעבר בחיסול מחבל

שכניו של איתמר אלון, תושב באר שבע בן 40, סיפרו על "איש מוזר, בודד ומוזנח", אך ציינו שהוריו אנשים נורמטיביים. בעבר עוטר במדליית העיר על אומץ הלב שגילה בעת פיגוע

איתמר אלון, החשוד בכך שיצא אתמול (שני) למסע הנקמה הרצחני בסניף בנק הפועלים בבאר שבע, הוא רווק בן 40 תושב העיר, שעבד בעבר כקב"ט במוסדות חינוך. לאחר האירוע, סיפרו שכניו של החשוד על אדם שהתנהגותו הייתה מעוררת תמיהה. גלית, שמתגוררת שנה בבניין שנמצא לא הרחק מסניף הבנק, סיפרה כי היורה "היה מוזר, בודד כזה. תמיד היה מסתובב מוזנח עם זקן וכובע. היינו רואים אותו הולך הלוך-חזור במרפסת". גלית הוסיפה כי הוא התגורר עם הוריו.

יעל, שגרה באותה קומה בה התגורר אלון עם הוריו סיפרה על "איש תימהוני, מוזר, רווק". את שני הוריו תיארה כאנשים "מדהימים טובים". יעל סיפרה כי אחיו של החשוד לא העזו להתקרב לדירה משום שהיה אלים כלפיהם. שכנים נוספים סיפרו כי מדובר במשפחה נורמטיבית, והעידו כי הוריו של החשוד המומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנהגותו הייתה מעוררת תמיהה. איתמר אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החשדות העולים מהחקירה הראשונית, אלון הגיע אתמו בבוקר אל מכשיר הכספומט בסניף הבנק וניסה להוציא ממנו כסף, ללא הצלחה. הוא נכנס לבנק בניסיון לפתור את בעייתו עם הפקידים, אך אלה לא יכלו לעזור לו. הוא עזב את הבנק וחזר בצהריים עם כלי הנשק שלו והחל לירות. כתוצאה מהירי, נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה נפצעו. לאחר מכן החזיק האיש עובדת בסניף כבת ערובה. בתום האירוע, התאבד בירי. החשוד אשר התגורר לא הרחק מסניף הבנק, השתמש בנשק פרטי, אותו החזיק ברישיון.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
אלון חזר חמוש אל הסניף לאחר ויכוח עם הפקידים/חדשות 24

אלון, שוטר מג"ב לשעבר וקצין בהנדסה הקרבית שהשתחרר בדרגת סרן, עבד בתחילת העשור הקודם כקצין ביטחון במוסדות חינוך בעיר, אך פוטר ב-2003. במהלך שנות עבודתו, הוא קיבל את מדליית העיר ותעודת הערכה, על שפעל באומץ לב בעת פיגוע בעיר. בעת הפיגוע שארע סמוך לבסיס פיקוד הדרום בעיר הוא רץ למקום, הבחין באחד המחבלים וממרחק של מטרים ספורים, צעק לעברו לעצור ומיד לאחר מכן, ירה לעברו וסייע בחיסולו.

לאחר שפוטר, תבע אלון את העירייה בטענה שפוטר שלא כדין. שופטת בית משפט השלום בעיר קיבלה את עמדת העירייה, לפיה יחסי האנוש של החשוד היו לקויים וחייבו את פיטוריו. בין האירועים שתוארו בדיון בבית המשפט, היה אירוע בו הגיע החשוד לאחד מבתי הספר בחג פורים כשעל גופו חגורת נפץ. לטענת העירייה, האירוע גרר ויכוח חריף בינו לבין מנהלת בית הספר, אשר בו איים החשוד על המנהלת.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
באירוע נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו שלושה/חדשות 24

באוגוסט 2011 נחקר אלון במשטרת באר שבע בחשד לגרימת נזק לרכוש והכשלת שוטר, בעקבות סכסוך עם שכנו. קצין חקירות בתחנת באר שבע שוחח עמו, וסבר כי הוא עלול להוות סכנה להוריו, ולכן החליט להחרים את נשקו האישי. אולם, החשוד ערער על ההחלטה לבית משפט השלום בבאר שבע. בהוראת השופטת, החשוד נחקר פעם נוספת במשטרה, ולאחר מכן הוחלט להחזיר לו את נשקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully