וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדים בבאר שבע: "שני אנשים לידי נורו בגב"

רמי שני

20.5.2013 / 13:57

מפכ"ל המשטרה אמר כי החשוד הוא יהודי מבאר שבע, וכי ההערכה היא שמדובר בירי מכוון מראש. עדים: אחרי הגופה השלישית בת הערובה רצה החוצה, תוך שניות הכוח המיוחד נכנס

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

תקרית הירי בסעיף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בבאר שבע:

סביב השעה 13:00 נכנס החשוד - קצין משמר הגבול לשעבר, תושב באר שבע בן 40 – לסניף.

הוא פתח בירי ממנו נהרגו ארבעה בני אדם. אדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה. שני בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה.

בת ערובה שהוחזקה בידי החשוד שוחררה ללא פגע.

החשוד, שעל פי ההערכה היה מצוי בקשיים כלכליים והגיע לסניף על מנת לנקום לאחר שלא קיבל הלוואה שביקש, התאבד.

נפגעים בשוד סניף בנק בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
זירת הירי בבאר שבע, היום/דייב בוימוביץ'

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בצהריים (שני) מירי בסניף בנק הפועלים בבאר שבע. עדי ראייה לתקרית סיפרו כי בתוך הסניף, ברחוב יוהנה ז'בוטינסקי 36, נראו שוטרים נאבקים בדמות חשודה. אחד מעדי הראייה במקום סיפר לוואלה! חדשות כי החשוד עטה זקן. עדים נוספים סיפרו כי השודד ירה בעצמו ומת.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמר בזירת האירוע בבאר שבע כי "על פניו, לא מדובר באירוע לאומני. אנו לא משוכנעים שמדובר בשוד או בניסיון שוד, אלא באירוע שבו, מלכתחילה מי שנכנס – הרוצח - בא עם כוונה לבצע ירי". לדבריו, החשוד ברצח הוא יהודי תושב באר שבע.

בשל הבהלה, העדויות הראשונות לאירוע היו מבולבלות. מושיקו, עד ראייה למתרחש, סיפר: "השודד התאבד. כוחות משטרה גדולים נכנסו ואחרי דקה שמענו 7-6 יריות בפנים. יכול להיות שהם ירו לאזורים חשודים בתוך הבנק לראות אם יש מטענים. בת הערובה רצה החוצה למשטרה. תוך שניות כוח מיוחד נכנס פנימה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
שחרור בת הערובה מסניף בנק הפועלים בבאר שבע, הבוקר/דייב בוימוביץ'

רמי ועקנין, שהיה בתוך הסניף, סיפר כי בקורבנותיהם בוצע וידוא הריגה. "באתי לכספומט להוציא כסף. נכנסו שניים וצעקו 'שוד שוד'. נכנסתי מהר מתחת לדלפק. פקידה בשם מרים עמדה לידי ואמרה לי 'אל תזוז'. ירו בשני אנשים לידי בגב. זה הציל את החיים שלי".

עדי ראייה אחר, מושיקו כהן, סיפר: "שמעתי יריות, ואמרתי: 'וואי - מה זה, שיקגו?' היו שני אנשים שניסו לנטרל את האיש (את השודד). הם התחילו להוציא גופות, ואחרי הגופה השלישית הוציאו בני ערובה. אחת הייתה בהיסטריה, אמרה 'התחבאתי באחת המגירות כדי שהוא לא יראה אותי'. אני הסתתרתי בבית קפה 20 מטר מהמקום. נתנו לנו רק עכשיו לצאת החוצה". לדבריו, אחד מבני הערובה שיצא החוצה נאזק בטעות, כי נחשב בתחילה לאחד השודדים.

כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
שוטרים וחיילים מחוץ לסניף הבנק/דייב בוימוביץ'

עד ראייה אחר היה מחוץ לבנק בשעת הדרמה. "עמדתי ממול ושמעתי ירי. יצאתי החוצה וראיתי הרבה שוטרים. הגיעו גם כוחות ימ"מ", סיפר העד.

עד ראיה נוסף, משה, סיפר כי הבחין דווקא בשני חשודים. "במשטרה ניהלו משא ומתן עם אדם אחד. הוא לא רצה לצאת והוא החזיק בן ערובה. ראיתי עוד בחור ירוי בבטן, ב-100% זה אחד השודדים. הם היו שניים".

נפגעים בשוד סניף בנק בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
סניף בנק הפועלים בבאר שבע בו אירע השוד, הבוקר/דייב בוימוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי העדויות הראשוניות מהזירה, אלמוני חמוש נכנס לסניף הבנק. בין החשוד לכוחות המשטרה התפתחו חילופי אש. עדי ראייה דיווחו כי השוטרים ניהלו משא ומתן עם החשוד מחנות סמוכה.

אירנה, עובדת במרכול מול סניף הבנק, סיפרה על החרדה שאחזה בבעלי העסקים ברחוב: "שמענו רעש של פיצוץ ואחר כך שמענו הרבה יריות. יצאנו החוצה, ועמדנו והסתכלנו. אחרי כמה דקות הגיעה המשטרה וסגרו לנו את הדלתות. אמרו לנו לא לצאת. עכשיו אנחנו יושבים בפנים ולא יכולים לצאת".

בעל אחת החנויות הסמוכות סיפר לגלי-צה"ל: "היו 15 יריות והיו שני שודדים. השוטרים שהגיעו ירו ופגעו באחד מהם. ראיתי שודד ירוי בצוואר, הוא היה ליד הויטרינה של החנות שלי. שמו עליו אזיקים ולקחו אותו באמבולנס".

נפגעים בשוד סניף בנק בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
סניף בנק הפועלים בבאר שבע בו אירע השוד, הבוקר/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully