וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא שלף את האקדח ואמר: 'תשתקי או שאירה בך'"

20.5.2013 / 20:53

מרים כהן, עובדת סניף הבנק בבאר שבע שהוחזקה דקות ארוכות בידי איתמר אלון, סיפרה על רגעי האימה: "הוא נעל אותי בשירותים ושם לי את היד על הפה. עברו לי סרטים בראש"

יח"צ - חד פעמי

שעות לאחר שהוחזקה כבת ערובה בסניף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בבאר שבע – ושוחררה, שחזרה הערב (שני) מרים כהן – עובדת הסניף, את רגעי האימה שהסתיימו בהתאבדות של אלון, כמה סנטימטרים ממנה. בראיון לחדשות ערוץ 10 סיפרה כהן כי לפני שהחל האירוע, הכל התנהל בסניף כשורה. "טיפלתי בלקוח ופתאום שמעתי צעקות בסניף כמו 'לא, לא', ואז שמעתי צרור יריות", נזכרה. "אז הבנתי שיש מלחמה. התחבאתי מאחורי ארונית קטנה שהייתה שם ולא שמעתי שום דבר".

האירוע הקטלני בבאר שבע - כותרות נוספות
החשוד בירי בבאר שבע סייע בעבר בחיסול מחבל
אקדחו של החשוד בירי בבאר שבע הוחרם ב-2011 - והושב
אבי ההרוגה בבאר שבע: ”למה לקחת חפים מפשע?”
הנרצחים בירי בבאר שבע: מנהל סניף הבנק וסגנו
כך התרחש מסע הנקמה הקטלני בבנק - שלב אחר שלב

כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
"קרה לי נס גדול". כהן מחולצת על ידי השוטרים/דייב בוימוביץ'

לדברי כהן, לאחר שהסתתרה מאחורי הארונית במשך כמה דקות, הגיע איתמר אלון – החשוד בירי. "ביקשתי ממנו 'אל תפגע בי'", סיפרה בכאב. "התחננתי. הוא ראה אותי. הוא תפס אותי. הרים אותי משם בכתף ואמר לי 'עכשיו את בת ערובה שלי'. הוא נעל אותי בשירותים וככה ישב מולי בתוך השירותים הנעולים, שם לי יד על הפה והיד השנייה מחזיקה את האקדח שלוף מולי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ראיתי את הפנים שלו מלאות בדם"

כהן סיפרה על המחשבות שעברו בראשה ברגעי הפחד. "הסתובבו אצלי כל הסרטים שלא יכולתי לדמיין", אמרה. "לא חשבתי שזה יקרה לי בדמיונות הכי פרועים שלי. חשבתי על המשפחה שלי". לדבריה, לאורך הזמן בו הוחזקה כבת ערובה, התחננה שאלון לא יפגע בה. "גם כשהשוטרים דיברו אתנו מחוץ לדלת, הוא כל הזמן אמר לי 'תשתקי או שאני אירה בך'", סיפרה. "הוא לא נתן לי לדבר מילה, אני לא יודעת מאיפה היו לי הכוחות שכל הזמן דיברתי אתו. הלב שלי דפק. ברור לי שקרה לי נס גדול".

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
הכניסה לסניף הבנק לאחר האירוע/חדשות 24

לדברי כהן, בשלב מסוים היא הסתכלה על שעונו של אלון וראתה שהשעה 13:50. "שאלתי אותו בלחש 'עד מתי אני אהיה פה?' והוא אומר לי 'תשתקי'", שחזרה. "פתאום הוא הכניס את האקדח לפה שלו ואמר לי 'תסתובבי עם הגב אליי'. אני לעצמי שזהו, הוא פשוט יורה בי. חשבתי באותו רגע שאולי אין לו בנשק מחסנית. הוא שוב אמר לי 'תעמדי עם הגב אליי', ואז השפלתי את הראש הצידה לצד שמאל, לא הסתכלתי עליו והוא לקח את האקדח והכניס את אותו לפה. לא ראיתי, אבל שמעתי ירייה".

כהן הוסיפה כי ברגע שהבינה כי אלון התאבד, "פשוט פתחתי את הדלת שהייתה נעולה, תוך כדי שאני פותחת את הדלת ראיתי את הפנים שלו מלאות בדם ואיך שיצאתי כל השוטרים היו בהיכון עם הנשק ואמרתי להם שאני בסדר ושהוא ירה בעצמו", סיפרה. ברגע זה, סיפרה, השוטרים אספו אותה מהמקום.

כהן נזכרה כי בשעות הבוקר ראתה את אלון בסניף. "הוא היה נינוח, מחכה בסבלנות" סיפרה. "גם כשהיה מסע ההרג הזה אני לא ידעתי שזה הוא. רק כשהוא הגיע לפינה בה ישבתי. בתחילה חשבתי שהוא בא להגנתנו. ראיתי אותו עם פנים זעופות ואז בעצם נפל לי האסימון. כשהוא קלט אותי הוא לקח אותי. כמה דקות לפני זה התקשרתי למשטרה והספקתי להגיד להם שיש יריות. החבאתי את הטלפון כי פחדתי שהוא יראה אותי".

היא הביעה צער על מותם של חבריה, מנהל הסניף אבנר כהן, סגנו מאיר זיתון ושני הלקוחות ענת אבן חיים ועידן סברי. "ברוך השם, נס גדול קרה לי. רק חבל שהנס הזה לא הגיע לאנשים שנהרגו שם", אמרה בכאב. "זה חברים לעבודה. עובדים שאני מכירה כבר תקופה ארוכה. עם אחד מהם עבדתי בכמה סניפים. כואב לי. אין לי מילים. נורא קשה".

כוחות מד"א סייעו לחלץ, טיפלו ופינו את הנפגעים באירוע הירי בבנק הפועלים בבאר שבע. מאי 2013. מד"א
כוחות מד"א סייעו לחלץ, טיפלו ופינו את הנפגעים באירוע הירי בבנק הפועלים בבאר שבע. מאי 2013/מד"א
5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013/חדשות 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully