וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שטבח באפגנים בשנתם יחמוק מעונש מוות?

התביעה בארה"ב ביקשה להטיל על רוברט ביילס, חייל בצבא ארה"ב שרצח 16 אזרחים באפגניסטן, את העונש המקסימלי. אולם עסקת הטיעון עליה חתם עשויה להצילו ממוות

בניסיון להימנע מעונש מוות, חתם סמל רוברט ביילס, חייל בצבא ארה"ב, על עסקת טיעון במסגרתה הוא יודה ברצח 16 אזרחים אפגנים בתחילת שנת 2012 – כך אמר אתמול (רביעי) עורך דינו. שופט ומפקד בצבא צריכים עוד לאשר את עסקת הטיעון כדי להוציאה לפועל. עורך דינו של ביילס טען ברשת CNN כי נודע לו על עסקת הטיעון בהודעת טקסט שנשלחה לו בזמן פגישה עם מרשו.

התקרית החמורה אירעה בחודש מרץ האחרון סמוך לעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן. ביילס, ששירת כלוחם בכוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב במדינה המוסלמית, עזב את בסיסו בשעת לילה, חדר לשני כפרים ורצח בשנתם 16 אזרחים תמימים, בהם גם נשים ותשעה ילדים ופצע שישה נוספים. "הוא פשוט התחיל לירות," סיפר אחד הניצולים.

צילום ארכיון של רוברט ביילס, חייל בצבא ארה"ב שרצח 16 אפגנים סמוך לעיר קנדהאר, מרץ 2012. רויטרס
טען תחילה שלא זכר דבר. ביילס/רויטרס

לאחר האירוע סיפר כי "אינו זוכר כלום" - טענה שהופרכה לאחר מכן במשפט. עורך דינו טעם כי ביילס סובל מפוסט טראומה וכי סבל מפגיעת ראש קשה בפעם מזמן שרותו בעיראק. בעקבות הטבח באה שורת הפגנות אלימות נגד ארה"ב ברחבי אפגניסטן ומחוצה לה, ואירעו מספר תקיפות של אנשי טאליבן נגד כוחות הצבא האמריקני. נדרשו מספר שבועות עד שהשטח נרגע, בטרם הצליחו חוקרים להגיע לזירת הרצח.

מכוסה בדם סיפר לחבריו: "אני חושב שעשיתי את הדבר הנכון"

הפרקליטות הצבאית האמריקנית ביקשה מבית המשפט בנובמבר 2012 לגזור עונש מוות ביילס. בטיעוני הסיכום קבעו התובעים הצבאיים כי סמל רוברט ביילס ביצע "פשעים נתעבים ובזוים", וביקשו להטיל עליו את העונש המקסימלי שמאפשר החוק. התובע בתיק, מייג'ור רוב סטל, ציין כי חרף הקביעה הראשונית שמדובר במקרה של אי-שפיות, החייל המואשם היה אחראי למעשיו. "מדבריו של ביילס עולה כי הוא זוכר באופן צלול את מה שעשה, וכי הוא מכיר בעוול שנגרם כתוצאה מכך", העיד התובע.

גם העדויות בשטח מלמדות כי ביילס ביצע את הטבח באופן מתוכנן ויזום. מפרטי החקירה שנחשפו בבית המשפט מתברר כי ביילס חזר לבסיס אחרי שרצח את האזרחים כשהוא מכוסה בדם. לחבריו אמר באותה עת: "אני חושב שעשיתי את הדבר הנכון".

מנגד, טענה בזמנו עורכת דינו של החייל הנאשם כי אין בעדויות הללו די כדי להשית על מרשה את העונש הקיצוני. "יש שורת שאלות שלא נענו עדיין במסגרת חקירת האירוע", אמרה הסנגורית, שהוסיפה כי עדיין מוקדם לקבוע מה היה מצבו הנפשי של ביילס באותם רגעים קטלניים.

זה למעלה מ-50 שנה לא הוצא חייל האמריקני להורג. המקרה האחרון היה ב-1961, אז נגזר עונש מוות על טוראי ג'ון ארתור בנט, שהורשע באונס ילדה אוסטרית בת 11 ובניסיון להטביע אותה. בית המשפט הצבאי גזר עליו אז עונש מוות, ועל הצו חתם הנשיא דאז, דווייט אייזנהאואר. ימים לפני הוצאתו להורג פנתה משפחתה של הילדה בבקשה לבטל את ביצוע העונש – אך הבקשה נדחתה ובנט הוצא להורג בתלייה בבית הכלא בקנזס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully