וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 אלף דולר על כל אפגני שנרצח - "כסף מאובמה"

25.3.2012 / 14:45

באפגניסטן אומרים כי משפחות 16 קורבנות מסע ההרג של החייל רוברט ביילס קיבלו פיצויים נדיבים, "הישר מהנשיא". בקואליציה הסכימו לומר רק כי פיצויים הם "נושא רגיש וסודי"

האם הדוד סם ישטוף את הדם עם כסף? הממשל האמריקאי העניק פיצוי כספי לכל אחת מהמשפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו במסע ההרג שערך בתחילת החודש רוברט ביילס, חייל אמריקאי, בכפרים באזור בסיסו הסמוך לעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן. כך אישרו היום (ראשון) לרויטרס בני משפחה של הנרצחים ואחד מזקני השבט באזור, בהמשך לדיווח ראשוני ב-BBC.

לפי מפתח הפיצוי שנקבע, משפחות יקבלו כ-50,000 דולרים על כל הרוג, ועוד 10,000 דולרים על כל פצוע. 16 בני אדם נהרגו באירוע, בהם תשעה ילדים - רבים מהם קרובי משפחה. בסך הכל, העניק הממשל למשפחות פיצויים בסך 860 אלף דולרים.

אזרחים אפגנים מתאספים סביב בסיס צבא ארה"ב במחוז פנג'וואי שבדרום אפגניסטן, לאחר התקרית בה הרג חייל אמריקאי 16 אזרחים מקומיים, 11 במרץ 2012. רויטרס
תושבי האזור הזועמים שהתאספו בבוקר הרצח מול בסיסו של ביילס/רויטרס

"אתמול הזמינו אותנו הרשויות המקומיות והכוחות הזרים במחוז פנג'וואי ואמרו לנו שהכסף הוא סיוע שאנחנו מקבלים מהנשיא אובמה", אמר לרויטרס חאג'י ג'אן אגא, שאיבדי כמה מבני דודיו בתקרית. חאג'י הגא ללאי, אחד מזקני השבט המקומי החבר במועצה האזורית, הוסיף כי "האמריקאים הגיעו לכאן ונתנו את הכסף בעצמם למשפחות".

בשגרירות ארה"ב במדינה ובמפקדת הקואליציה הבינלאומית לא יכלו לאשר או להכחיש את פרטי הדיווח. במפקדת הכוח הרב לאומי (ISAF) שבהובלת נאט"ו הסכימו לומר, עם זאת, כי כעיקרון, לא נהוג להעניק פיצויים על נזקים שנגרמים עקב פעילות מבצעית, אולם הדבר כן אפשרי בנסיבות אחרות: "עניין הפיצויים הוא נושא רגיש, שלרוב נקבע בהסכמה בין הצדדים, תוך שמירה על סודיות".

ביום שישי האחרון הוגש בארה"ב כתב אישום נגד ביילס בן ה-38, ובו 17 סעיפי רצח בכוונה תחילה (מניין ההרוגים עומד, כאמור, על 16 - ולא ברור בשלב זה מהיכן מגיע הסעיף הנוסף).

עוד בנושא:
כעת מתברר: הרוצח שב באמצע הטבח לבסיס, ויצא שוב
"לא זוכר כלום": פרופיל של רוברט ביילס
חשד: ביילס יצא למסע ההרג בגילופין
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: "תקרית מזעזעת"
פנטה: מבצע הטבח עלול לקבל עונש מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully