וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: החייל האמריקאי יצא למסע ההרג בגילופין

גורם בכיר בממשל האמריקאי טוען כי החייל שחשוד כי הרג 16 בני אדם באפגניסטן, פעל לאחר ששתה אלכוהול. עורך דינו מכחיש, אך חבריו העידו ששתו עימו. החייל הוחזר היום לארה"ב

החייל האמריקאי שחשוד כי בתחילת השבוע ירה למוות ב-16 אזרחים באפגניסטן, רובם נשים וילדים, היה תחת השפעת אלכוהול - כך דווח אתמול (חמישי) בעיתון "ניו יורק טיימס". החייל שנמצא בתקופת השירות הראשונה שלו באפגניסטן - אך בעבר נשלח לזמן ממושך בעירק - סבל מלחץ נפשי בשל שירותו ובשל מתחים ביחסיו עם אשתו, כך על פי גורם בכיר בארצות הברית. "זה שילוב של לחץ, אלכוהול ובעיות בבית – הוא פשוט נשבר", אמר הגורם שביקש להישאר בעילום שם.

עורך דינו של החייל, ג'ון הנרי בראון, הגדיר את החשד כי החייל שתה אלכוהול כ"קשקוש" ואמר כי הוא "יודע שהדברים לא נכונים". עוד הוסיף בראון כי לחייל ולאשתו ישנם נישואים בריאים. "אין אדם שלא היה סובל ממתח כשהוא מוצב בבסיס מרוחק באפגניסטן", אמר עורך הדין, והוסיף כי החייל, סמל ראשון ביחידה בחיל הרגלים של צבא ארצות הברית, "נפצע פעמיים בעירק וכשהוצב באפגניסטן לא היה משוכנע כי הוא כשיר פיסית להמשך השירות".

הפציעות של הסמל כוללות זעזוע מוח ואובדן חלק מכף רגלו בעקבות התפוצצות מטען צד במהלך שירותו בעירק. "הממשל הולך להאשים אדם אחד במקרה, במקום להאשים את המלחמה", אמר עורך הדין. טרם הוגש כתב אישום נגד החייל, אך על פי הערכות עלול להיגזר עליו עונש מוות. שמו של החייל יימסר, ככל הנראה, בימים הקרובים לאחר הוצאת משפחתו מביתה בבסיס לואיס-מקקורד, זאת כדי להגן עליהם מפני נקמה אפשרית.

גופה של אחד ההרוגים בטבח שביצע חייל אמריקאי בקרב אזרחים בעיר קנדהאר, אפגניסטן, 11 במרץ 2012. Allauddin Khan, AP
החייל התגייס שבוע אחרי פיגוע התאומים. פינוי ההרוגים באפגניסטן/AP, Allauddin Khan

לילה לפני הטבח נורה חברו ליחידה של החייל

עם זאת, על מצבו הנפשי הרעוע של הסמל העידו שני חיילים מיחידתו ששתו עמו אלכוהול בליל הטבח, כך לפי הגורם הבכיר. החיילים עומדים כעת בפני דין משמעתי. עוד נמסר כי לילה לפני הטבח שביצע הסמל, נורה חברו ליחידה ונפצע באורח קשה. החייל, בן 38 ואב לשני ילדים בני שלוש וארבע, התגייס לשירות ב-2001, כשבוע לאחר פיגועי הטרור במגדלי התאומים, והינו בעל עיטורים וציונים לשבח רבים. לאחר שהסגיר את עצמו, החייל סירב לדבר עם חוקריו, ניצל את זכותו שלא להפליל את עצמו וביקש להיפגש עם עורך דין.

הצבא האמריקאי החזיר היום את החייל לארצות הברית, ככל הנראה לכלא הצבאי בבסיס פורט לוונוורת' שבמדינת קנזס. זאת לאחר שרק אתמול הוא הועבר מאפגניסטן למעצר בכווית. הרקע להעברה הפתאומית של הסמל לארצות הברית הוא התרעומת בממשל של כווית על כך שנודע להם על נוכחותו של החייל על אדמת מדינתם רק מאמצעי התקשורת.

עוד על הטבח שביצע החייל האמריקאי באפגניסטן:
פנטה: מבצע הטבח באפגניסטן עלול לקבל עונש מוות
הטבח באפגניסטן: חייל אמריקאי ירה בילדים בשנתם
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: "תקרית מזעזעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully