וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח באפגניסטן: הרוצח חזר באמצע מסע ההרג לבסיס

לדברי בכירים אמריקנים, רוברט ביילס הספיק לשוב ממתקפה בכפר אחד, לשהות בבסיס ולצאת לכפר אחר - כל זאת מבלי שעורר חשד אצל שאר החיילים. לא ברור מדוע חזר ומה עשה בזמן זה

גילויים חדשים בפרשת הטבח של חייל צבא ארצות הברית באפגניסטן: ממסקנות הביניים של חקירת האירוע עולה כי רוברט ביילס חילק את מסע הרצח לשני חלקים, והספיק לחזור לבסיס בין ההתקפה הראשונה לשנייה, שבסופה נספרו 17 אזרחים הרוגים – כך דיווחו אמש (ראשון) שני בכירים אמריקנים לסוכנות הידיעות AP.

הגילוי תומך בהשערתם הראשונית של החוקרים כי ביילס פעל לבדו, שכן עד כה לא היה ברור כיצד הצליח אדם אחד לבצע מספר כה רב של תקיפות קטלניות בזמן קצר. כעת נראה כי משך מסע ההרג הכולל ארך יותר זמן ממה ששוער בתחילה, כשנעצר ביילס ב-11 במרץ מחוץ לבסיס שבדרום המדינה. יחד עם זאת, הממצאים החדשים מעוררים שאלות קשות בנוגע לאירוע, ובפרט כיצד הצליח ביילס לבצע את ההתקפות הליליות בלי לעורר חשד אצל אף אמריקני בבסיס, שבמחוז קנדהר.

זירת אחד ממקרי הרצח בתקרית בעיר קנדהאר, אפגניסטן, בה הרג חייל אמריקאי לפחות 15 אזרחים שפרץ לבתיהם, 11 במרץ 2012. רויטרס
פרטים רבים אודות המקרה נותרו עדיין חסויים, כולל המניע האפשרי לפעולה. אחת מזירות הרצח/רויטרס

הערכת החוקרים היא כי ביילס יצא מבסיסו בלילה, הרג מספר בני אדם בכפר סמוך, ולאחר מכן שב לבסיס. אז חמק ביילס מהמחנה בשנית והרג מספר בני אדם בכפר אחר. היה זה בדרכו חזרה ממסע ההרג השני כשנתפס על ידי חוליית חיפוש של צבא ארצות הברית. על פי הדיווח, הוא נכנע ללא מאבק.

לדברי הבכירים, לא ברור מדוע חזר ביילס לבסיס בין שתי התקיפות, לכמה זמן ומה עשה ביניהן. פרטים רבים אודות המקרה נותרו עדיין חסויים, כולל המניע האפשרי לפעולה. המסמכים שכן פורסמו עד עתה על ידי הרשויות האמריקניות לא כללו את תיאור רצף האירועים באותו לילה, ומעט המידע שכן הגיע לתקשורת מקורו בדיווחים והדלפות.

מואשם ב-17 סעיפי רצח

ביילס, בן 38, הואשם ביום שישי האחרון ב-17 סעיפי רצח בכוונה תחילה, בינהם של תשעה ילדים ושמונה מבוגרים. הרציחות התבצעו בכפרים בלנדי ואלקוזאי, הנמצאים מצפון ומדרום לבסיס, בהתאמה. את השבוע האחרון בילה ביילס בבידוד, בבסיס פורט לוונוורת' במדינת קנזס.

במשפט ייצג אותו עורך הדין ג'ון הנרי בראון, שכבר הגן בעבר על רוצחים רבים, ובהם גם הרוצח הסדרתי המפורסם טד באנדי. לטענת הפרקליט, לביילס אין כל זיכרון מליל הרצח, אלא רק "זיכרון מוקדם משעות הערב, כמו גם זיכרון של סיום הלילה". הוא הודה כי ביילס שתה אלכוהול באותו ערב, טענה הנתמכת גם על ידי עדויות המקומיים שחזו במסע הרצח, אך המעיט בחשיבות העניין: "הוא אמר שהוא שתה כמה 'שלוקים' ממשהו. אבל זה לא היה אפילו משקה מלא אחד".

עוד על הטבח באפגניסטן:
ארה"ב: "החייל שטבח ב-16 אפגנים יואשם היום ברצח"
החייל האמריקאי שרצח 16 אפגנים "לא זוכר כלום"
חשד: החייל האמריקאי יצא למסע ההרג בגילופין
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: "תקרית מזעזעת"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully