וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "החייל שטבח ב-16 אפגנים יואשם היום ברצח"

לדברי גורם ביטחון רשמי בארצות הברית, החייל האמריקאי רוברט ביילס, האחראי לטבח באפגניסטן, יואשם ב-17 סעיפי רצח, וזאת על אף שבתקרית המדוברת נהרגו 16 בני אדם

כתב אישום יוגש היום (שישי) נגד סמל ראשון רוברט ביילס, חייל בצבא ארצות הברית הנאשם ברצח 16 אפגנים, בהם נשים וילדים - כך דיווח גורם ביטחון אמריקאי. על פי הדיווח של רשת CNN, ביילס יואשם ב-17 סעיפי רצח, וזאת על אף העובדה שלפי הדיווחים שפורסמו עד כה נרצחו בטבח 16 בני אדם. על כל פנים, הגורם טען כי אין ביכולתו להסביר את הסיבה לשינוי.

התקרית אירעה בתחילת החודש, כאשר ביילס יצא לפנות בוקר מבסיסו הסמוך לעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן, נכנס לבתי המקומיים ופתח נגדם באש. בטבח נהרגו 16 בני אדם, בהם שלוש נשים ותשעה ילדים, ומספר בני אדם נוספים נפצעו. לאחר התקרית, הסגיר עצמו החייל לידי הכוחות האמריקאיים במקום.

את השבוע האחרון בילה ביילס בבידוד, בבסיס פורט לוונוורת' במדינת קנזס. במשפט יצג את החייל עורך הדין ג'ון הנרי בראון, שכבר הגן בעבר על רוצחים רבים, ובהם גם הרוצח הסדרתי המפורסם טד באנדי. לטענת הפרקליט, לביילס אין כל זיכרון מליל הרצח, אלא רק "זיכרון מוקדם משעות הערב, כמו גם זיכרון של סיום הלילה". הוא הודה כי ביילס שתה אלכוהול באותו ערב (טענה הנתמכת גם על ידי עדויות המקומיים שחזו במסע הרצח), אך המעיט בחשיבות העניין: "הוא אמר שהוא שתה כמה 'שלוקים' ממשהו. אבל זה לא היה אפילו משקה מלא אחד".

עוד בפרשה:
החייל האמריקאי שרצח 16 אפגנים "לא זוכר כלום"
חשד: החייל האמריקאי יצא למסע ההרג בגילופין
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: "תקרית מזעזעת"
הטבח באפגניסטן: חייל אמריקאי ירה בילדים בשנתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully