וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ה-MI5 ביקש לגייס את אחד המחבלים מלונדון?

חברו של אחד המחבלים שערפו את ראשו של חייל בריטי סיפר שלפני כחצי שנה פנתה אליו סוכנות הביון הבריטית. לדבריו, הוא דחה את ההצעה. עם תום הראיון נעצר החבר במערכת החדשות

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סוכנות הביון הבריטית (MI5) ביקשה ממייקל אדבולאג'ו, החשוד ברצח חייל בלונדון, האם הוא מעוניין לעבוד עבורם, כשישה חודשים לפני שערף ראשו של החייל הבריטי לי ריגבי לאור יום – כך טען אתמול (שישי) חבר ילדות קרוב של אדבולאג'ו, אבו נוסיבה, בראיון לחדשות BBC. עוד אמר כי חברו דחה את ההצעה. הדיווח לא אושר על ידי גורמים רשמיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דחה את ההצעה. אדבולאג'ו, שתועד רגעים אחרי רצח החייל, כשידיו מגואלות בדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד בתום הריאיון נעצר אבו נוסיבה במערכת החדשות. מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי עצרה גבר בן 31 בחשד לעבירות הקשורות בטרור וכי צו חיפוש הוצא לשני בתים במזרח לונדון. עוד דווח כי המעצר לא היה קשור באופן ישיר לרצח של החייל לי ריגבי. בראיון, סיפר אבו נוסיבה כי הוא חשב ש"שינוי" חל בחברו לאחר שנלקח למעצר על ידי כוחות הביטחון בטיול לקניה בשנה שעברה. אדבולאג'ו טען בפניו שהוא עבר התעללות פיזית ומינית במהלך חקירתו במהלך מעצרו: "הוא הפך למרוחק ודיבר פחות – הוא לא היה הבחור הנמרץ שהיה בעבר".

עוד הוסיף בראיון, כי עם חזרתו מהכלא בקניה "ה-MI5 עקבו אחריו" ו"דפקו על דלתו". לדבריו, "הוא הוטרד על ידם. הוא אמר לי - 'הם מציקים לי, הם לא עוזבים אותי במנוחה'. הוא ציין בפני גם שראשית הוא תושאל לגבי היכרותו עם אנשים מסוימים, אך אחרי שאמר להם כי הוא אינו מכיר אותם, הם שאלו אותו האם הוא מעוניין לעבוד עבורם".

מייקל אדבולאג'ו בן ה-28 והמחבל השני, מייקל עדבול בן ה-22 היו מוכרים ל-MI5 זה שמונה שנים – כך מסר גורם בממשלה לחדשות BBC. השניים מאושפזים כעת בבית החולים לאחר שנורו על ידי כוחות הביטחון. שלושה אנשים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע: שתי נשים, בנות 29 ו-31, אשר שוחררו ואדם נוסף, בן 29, שנותר במעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully