וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בלונדון: שירותי הביטחון הכירו את התוקפים?

התקשורת בבריטניה מדווחת כי שמותיהם של השניים עלו במהלך חקירות נגד חשודים אחרים. במקביל, נעצרו חשודים נוספים ופורסם שם הקורבן, לי ריגבי בן ה-25

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בעד הראייה שצילם את התוקף משחזר)

שני הגברים שרצחו אתמול חייל בריטי לאור יום ברחוב בלונדון היו מוכרים לשירותי הביטחון הבריטיים, כך מדווחים היום (חמישי) כלי התקשורת במדינה. מאז הרצח כבר הפכו פניו של אחד התוקפים, מייקל עבדולאג'ו, שנראה מדבר אל המצלמה שניות לאחר הרצח, כאשר ידיו המגואלות בדם אוחזות בסכינים. כעת מתברר שייתכן ששמו ושם עצור נוסף עלו במהלך חקירות נגד חשודים אחרים, אך הם עצמם לא היו תחת מעקב.

טרור בלונדון: ערף את ראש החייל - והצטלם מגואל בדמו. רויטרס
מנהיג קבוצה איסלאמיסטית סיפר כי הכיר את החשוד שצולם, מייקל עבדולג'אנו/רויטרס

ה"אינדיפנדנט" הבריטי דיווח כי עבדולג'אנו, צעיר בריטי ממוצא ניגרי, נהג להגיע למפגשים של ארגון איסלאמיסטי שהוצא מן החוק בבריטניה, בשם אל-מוהג'ירון (המגרים). מנהיג הקבוצה, אנג'ם חודארי, אישר כי הכיר את עבדולאג'ו, שכונה בעבר מוג'אהיד. לדבריו, הפסיק להגיע למפגשי הארגון לפני שנתיים. "לא הייתי מגדיר אותו כחבר בארגון", סייג. "הרבה אנשים נהגו להגיע לפעילויות שלנו". הוא הדגיש שהוא מעולם לא הטיף לפגיעה בחיילים בריטים. "אני לא יודע תחת אילו השפעות הוא היה מאז שנהג להגיע אלינו". הוא סיפר כי עבדולג'אנו עשה עליו רושם של "בחור נורמלי לגמרי".

מקורות בכירים בשירותי הביטחון הבריטים אמרו ל-BBC כי אחד משני החשודים, שאת זהותו לא ציינו, עוכב בידי המשטרה בעת שיצא מהמדינה בשנה שעברה. מקורות ששוחחו עם ה"טיימס" הבריטי אישרו גם הם כי שני החשודים היו מוכרים, אך אמרו כי הדבר אינו מעיד בהכרח על כשלים בהתנהלות שירותי הביטחון.

לי ריגבי, החייל שנרצח בלונדון. AP
הנרצח, לי ריגבי, שירת כמתופף בתזמורת צבאית/AP

במקביל, משרד ההגנה הבריטי פרסם את שמו של קורבן הרצח, לי ריגבי, ששירת כמתופף בתזמורת צבאית. ריגבי הותיר אחריו ילד בן שנתיים. בתוך כך, הודיעה המשטרה הבריטית כי עצרה שני חשודים נוספים במעורבות ברצח, גבר ואישה בני 28.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully