וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משטרת ערד ביקש לעבור תפקיד לפני הדחתו

25.5.2013 / 0:40

סגן ניצב זייטק שלח מכתב למפקד מרחב נגב כמה שעות לפני ההודעה הרשמית. במשטרה הזכירו כי המפכ"ל רמז ערב קודם לכן על הצעדים שבכוונתו לנקוט עקב הכשלים שנחשפו

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

לאחר שביום חמישי הורה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו להדיח את מפקד תחנת ערד, סגן-ניצב יוני זייטק, בעקבות רצח שתי האחיות באל פורעה, נודע הלילה (שבת) כי כמה שעות לפני יישום מסקנות ועדת הבדיקה, שלח זייטיק מכתב למפקד מרחב נגב, תת ניצב פרץ עמר, ובו ביקש לעבור מתפקידו. מהמשטרה נמסר כי המפכ"ל אימץ את המלצות הדו"ח שהושלם טרם פנייתו של מפקד התחנה.

עוד נמסר מהמשטרה שהמפכ"ל רמז ערב קודם לכן על הצעדים שבכוונתו לנקוט בטקס ההצדעה לשוטרים, דבר שצותת בכלי התקשורת. "נציין שבקשת מפקד התחנה לעבור מתפקידו הכילה עובדות הסותרות את ממצאי הוועדה והיא מותנת באישור והחלטת מפקדיו, ולכן אין לה כל משמעות", הוסיפו במשטרה.

ההחלטה על הדחתו של מפקד התחנה התקבלה בעקבות רציחתן של שתי הילדות אסינאד ורימאס אמטיראת ביום שלישי ביישוב אל-פורעה שליד ערד, על פי החשד על ידי אביהן. מחקירת המשטרה עלה כי האם הגיעה לתחנה לפני האירוע וביקשה בעדותה לפעול במהירות כדי למנוע מהאב לפגוע בבנות, לאחר שככל הנראה היא שמעה ממנו איומים על כך.

ועדת החקירה, בראשותו של ראש חטיבת החקירות תת-ניצב אפרים ברכה, נדרשה להתמקד בבחינת אופן הטיפול המשטרתי בתלונה שהגישה האם. על פי הודעת המשטרה, ממצאי הדוח שהגישה הוועדה למפכ"ל מלמדים כי "נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה עד לרמת מפקד התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully