וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר רצח הילדות: מפקד תחנת ערד וסגנו הודחו מתפקידם

מפכ"ל המשטרה הורה להדיח גם את ראש משרד החקירות בתחנה בעקבות רצח שתי האחיות באל-פורעה. לדבריו, תפקודם באירוע "לא עומד בסטנדרטים המקצועיים". האם תרמה את איברי בנותיה

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יומיים לאחר שנמצאו גופותיהן של שתי אחיות בנות שנתיים ו-5 בביתן שביישוב אל-פורעה ליד ערד, הורה הערב (חמישי) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להדיח את בכירי תחנת המשטרה בעיר לאלתר. לאחר שנודע כי יממה בטרם נמצאו גופות הילדות - אסינאד ורימאס אמטיראת, התלוננה אמן נגד אביהן, הנחה המפכ"ל להקים ועדת בדיקה לבחינת התנהלות המשטרה והטיפול המשטרתי שקדמו לאירוע.

היום, לאחר שהוגשו ממצאי הוועדה, החליט המפכ"ל לאמץ את מסקנותיה ולהדיח מתפקידם את מפקד תחנת ערד סגן-ניצב יוני זייטק, את סגנו רב-פקד אלברט כהן, ואת ראש משרד החקירות בתחנה,פקד רוני איתן. במקביל, יערוך הערב מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, שיחה עם כל קציני, שוטרי ומתנדבי התחנה יחד עם מפקד מרחב נגב, קציני מטה המחוז ומשתתפים נוספים וידון עמם במסקנות ועדת הבדיקה.

ועדת החקירה, בראשותו של ראש חטיבת החקירות תת-ניצב אפרים ברכה, נדרשה להתמקד בבחינת אופן הטיפול המשטרתי בתלונה שהגישה האם. על פי הודעת המשטרה, ממצאי הדוח שהגישה הוועדה למפכ"ל מלמדים כי "נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה עד לרמת מפקד התחנה".

המפכ"ל הנחה את משטרת המחוז הדרומי "להשקיע מאמץ עליון" בפענוח תיק הרצח על מנת לאתר את האחראים למעשה ולהביאם לדין פלילי. גורמים במשטרה אמרו כי הם רואים את המקרה בחומרה רבה. לדבריהם, "הצעד שנקט המפכ"ל הוא חריג. מדובר בהדחה של כל צמרת התחנה". עוד אמרו הגורמים כי הם מתכוונים ללמוד ולהפיק לקחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניידת מד"א מחוץ לבית המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על הדחתם מתפקידם, הורה דנינו על רישום הערת מפקד לחוקר המשטרה שגבה את העדות ולרכז החקירות בתחנה והדרכתם המקצועית. הוא גם הנחה להעביר את ממצאי הוועדה לבחינת מחלקת המשמעת לצורך בחינת צעדים משמעתיים נוספים כלפי מי מגורמי המשטרה המעורבים. דנינו הסביר את החלטתו ואמר כי הטיפול המשטרתי של תחנת ערד באירוע האמור הנו "חריג ביותר, איננו עומד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים המצופים משוטרי וקציני משטרת ישראל וודאי בתחום כה רגיש, ובמובן זה, הליקויים שנפלו בו מתחדדים ביתר שאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועדת הבדיקה הוקמה כבר בערב הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, לאחר האירוע הקים מפכ"ל המשטרה ועדת בדיקה לבחון את תפקוד תחנת ערד. כבר שלשום קצינים במחוז הדרומי של המשטרה אמרו כי הם לא מופתעים מכך שתלונת האם על אפשרות שבעלה לשעבר עלול לפגוע בבנותיה - לא טופלה כראוי. אחד הנושאים שייחקרו בתחנה, הוא האם מדובר בתלונה היחידה שהתקבלה, ולמרות זאת לא טופלה.

אתמול בבוקר נעצרו חמישה קרובי משפחה בחשד למעורבות ברצח, אך אביהן של השתיים טרם אותר. הערב הוחלט לשחרר ממעצר את אמן החורגת של הבנות וכן את בנה. מחקירת המשטרה עולה כי האם ביקשה בעדותה לפעול במהירות כדי למנוע מהאב לפגוע בבנות, לאחר שככל הנראה היא שמעה ממנו איומים על כך. אחד השוטרים, המעורה בנעשה בתחנה, אמר כי האפשרות ש"דפדפו אותה", כלומר רשמו את התלונה אך לא התייחסו אליה בחומרה - סבירה בהחלט.

"שוקלים הגשת תביעות נגד האב ונגד המשטרה"

בתוך כך, עורך הדין של האם, שחאדה איבן בארי, סיפר כי היא תרמה היום את איבריהן של בנותיה להשתלה. לדבריו, לאישה יש עוד שני ילדים בבית משפחתה בכפר אל-עזריה במזרח ירושלים. "אנחנו שוקלים עכשיו אפשרות של הגשת תביעות נגד האב וגם נגד המשטרה כי המקרה זועק", אמר. "למשטרה יש חלק גדול במחדל הזה".

לדברי עורך הדין, האם סיפרה לו כי אביהן של הבנות חטף אותן בשנה שעברה מבית משפחתה. "היא ברחה לשם עם ילדיה, בגלל התנהגות אלימה מצדו", סיפר איבן בארי. "הוא הגיע לשם עם חברים שלו ויחד הם ביצעו ירי על הבית. בשלב מסוים, הוא חטף את הילדות משם ושב עמן לכפר אל-פורעה. מאז, בכל הזדמנות הוא מנסה לפגוע בהן. היא ניסתה שבע פעמים להגיש תלונות בתחנות משטרה סמוכות לביתה אולם ללא הצלחה".

עו"ד איבן בארי הוסיף כי ביום ראשון נודע לאם כי האב חנק את אחת הילדות. "היא הלכה את כל הדרך מכפרה, תוך עקיפת מחסומים והסתכנות משמעותית עד שהגיעה לתחנת המשטרה בערד וגם שם זלזלו בתלונה שלה", סיפר. "היא אמרה כי שמעה מפי בני המשפחה שלו את האיומים עליהן - שהוא ירצח אותן. אחרי שהוא חנק את הבת הגדולה, היא לא הייתה יכולה להתאפק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully