וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על רצח הילדות בנגב: "אין הנחות למפקדים"

23.5.2013 / 0:07

לאור טענות על מחדל משטרתי בטיפול ברצח הילדות בנגב, אמר המפכ"ל דנינו: "לא נתפשר. נטפל בעשבים שוטים. לא נוותר על רמה מקצועית גבוהה". מסתמן: מפקד תחנת ערד יודח

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אמש (רביעי) לרציחתן של שתי הילדות אמש ביישוב אל-פורעה שליד ערד, על פי החשד על ידי אביהן. בטקס מצוינות של המשטרה בלטרון השווה דנינו בין הטיפול באירוע לאופן שבו פעלה המשטרה במסע הירי בסניף הבנק בבאר שבע. "ראינו כיצד נכנסו שוטרים פנימה בחירוף נפש ועצרו את מסע ההרג. ראינו גבורה, עוז רוח ונחישות. באותה נחישות ובאותה הדרך שאנחנו משבחים את השוטרים, נטפל גם בעשבים השוטים. אנחנו לא נוותר על רמה מקצועית גבוהה. לא נרשה חריגה ולו הקטנה ביותר מנהלי המשטרה וערכיה", אמר דנינו, על רקע הטענות בדבר מחדל של המשטרה באירוע באל-פורעה. "דוגמה לכך היא בצוות שמיניתי היום לבדיקת האירוע המחריד בערד. אין ולא יהיו הנחות. אין ולא יהיו פשרות. בכל הרמות. שוטרים ומפקדים כאחד".

המפכ"ל יוחנן דנינו בטקס משטרת התנועה, מרץ 2013. דרור עינב
"אין ולא יהיו פשרות. בכל הרמות". המפכ"ל דנינו/דרור עינב

קצינים במחוז הדרומי של המשטרה אמרו אתמול כי הם לא מופתעים מכך שתלונת האם, מהיישוב הבדואי אל-פורעה בנגב, על אפשרות שבעלה לשעבר עלול לפגוע בבנותיה - לא טופלה כראוי. הבנות - בנות שלוש וחמש - נמצאו אמש ללא רוח חיים, ואת המתרחש בתחנה הגדירו הקצינים כרשלנות פושעת. אחד הנושאים שייחקרו בתחנה, הוא האם מדובר בתלונה היחידה שהתקבלה אתמול, ולמרות זאת לא טופלה.

מחקירת המשטרה עולה כי האם ביקשה בעדותה לפעול במהירות כדי למנוע מהאב לפגוע בבנות, לאחר שככל הנראה היא שמעה ממנו איומים על כך. אחד השוטרים, המעורה בנעשה בתחנה, אמר כי האפשרות ש"דפדפו אותה", כלומר רשמו את התלונה אך לא התייחסו אליה בחומרה - סבירה בהחלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"רשלנות פושעת", כונתה התנהלות התחנה. הזירה שבה נמצאו גופות שתי הילדות, שלשום/מערכת וואלה, צילום מסך

גורמים במשטרה הצביעו על התנהלות בעייתית והתייחסות בלתי הולמת לתלונות בתחנה. בעבר התלוננו נחקרים בתחנה בפני החוקרים על מעצרי שווא, ועל תלונות שלא הגיעו לכדי סיום טיפול בהן, בהתאם לחומרתן. מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד לבדוק את האופן שבו טופלה תלונתה של האישה, שבראשה יעמוד ראש חטיבת חקירות מיוחדות במשטרה.

בעקבות האירוע: מפקד התחנה יודח?

במשטרת הנגב סרבו לאשר או להכחיש כי באותו יום התקבלה תלונה אחת בלבד – תלונתה של אם הבנות. קציני משטרה אמרו, כי לא מן הנמנע שתוצאות החקירה יביאו להסקת מסקנות אישיות כלפי גורמים בתחנה, עד כדי העברת מפקד התחנה מתפקידו. במרחב נגב של המשטרה מצביעים על מספר אירועים שהתרחשו בתקופת כהונתו, בהם דחיית טיפול באזרח שהודיע על פריצה לביתו בעת ביקור צמרת המשטרה בתחנה.

משטרת ערד חולשת על שטח רחב, מאזור ים המלח עד תל ערד. בתחום שיפוטה העיר עצמה, היישובים באזור ים המלח, שני המתחמים של בתי המלון בדרום וכן מספר כפרים בדואים ויישובים בלתי מוכרים. עם היוודע דבר גילוי גופות הילדות, יצא כוח מהתחנה בפיקודו של סנ"צ יוני זייצק לכפר אל-פורעה, שנתקל בעוינות מקומית. את אמן של הבנות הם לא מצאו, והיא אותרה בירושלים ונלקחה לחקירה.

בשלב זה, אותרה גרושתו השנייה של אבי האחיות ומעצרה הוארך עד יום ראשון הקרוב. כמו כן, נעצרו שני בניה, נערים בגיל 16 ו-17, בחשד למעורבות במעשה. עתה נבדק הקשר שלהם לרצח הילדות. האב, החשוד ברצח השתיים, נמלט וטרם אותר אולם זהותו ידועה ונעשים מאמצים למצוא אותו.

(עדכון שני: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully