וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד הפציץ בגבול לבנון: "חיזבאללה מכתר אותנו"

הצבא הסורי הפגיזו את העיר קוסייר בציר החשוב שבין דמשק לחוף העלאווי. לפחות 16 בני אדם נהרגו. התושבים: לוחמים מלבנון מסייעים לאסד. אמש נחטף אביו של סגן שר החוץ הסורי

חיל האוויר הסורי הפגיז הבוקר (ראשון) את העיר קוסייר, סמוך לגבול עם לבנון. פעילים מקומיים דיווחו כי לפחות 16 בני אדם נהרגו והעריכו כי מניין המתים עלול לעלות. בין ההרוגים לוחמים של הצבא הסורי החופשי, הזרוע המזוינת של האופוזיציה. לטענת המורדים, פעילי חיזבאללה שבאו מלבנון מסייעים לכוחות המשטר הסורי במצור על העיר. כמו כן דווח כי מאות לוחמים סונים נראו באזור.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי קוסייר נתונה תחת הפגזה כבדה. מנהל הארגון, ראמי עבד אל-רחמן, אמר ממושבו בלונדון כי "חיילים וטנקים מנסים לפרוץ את הכניסות לעיר, וכוחות המורדים מנסים להדוף אותם".

בעיר מתגוררים כ-20 אלף תושבים. הצבא הסורי מכתר אותה זה כמה חודשים בניסיון לכבוש אותה מידי המורדים. בשבוע שעבר פוזרו בשמי העיר מנשרים המזהירים את התושבים לעזוב אותה לקראת מתקפה קרובה. קוסייר שוכנת במיקום אסטרטגי במיוחד עבור אסד, שכן היא מקשרת את דמשק עם אזור החוף בו מרוכזים בני המיעוט העלוואי.

מטוס מיג 23 של חיל האוויר של סוריה מעל שכונת מליחה, דמשק. ינואר 2013. רויטרס
מטוס מיג של חיל האוויר הסורי. לפחות 16 בני אדם נהרגו בהפצצה/רויטרס

הידיעות על המתקפה המחודשת בקוסייר מתלוות לראיון שהעניק אמש נשיא סוריה, בשאר אסד. בשיחה בדמשק עם כתבי העיתון הארגנטינאי קלארין, דחה אסד את הצעת ארה"ב ורוסיה לקיים ועידת שלום, ואמר כי יש להתמקד כעת בעצירת "שטף "הכסף והנשק לידי המחבלים הפועלים בשטח סוריה". אסד שלל על הסף את ההצעה להתפטר מתפקידו, ואמר כי "רב החובל אינו נוטש את הספינה". לדבריו, הבחירות לנשיאות סוריה בשנה הבאה יהיו מבחן לאמון העם בכהונתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמין בעם, לא בארה"ב. נשיא סוריה, בשאר אסד, מבקר פצוע בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש חטפו חמושים את אביו של סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד. משרד החוץ בדמשק אמר כי מקדאד האב, כבן 80, נחטף במחוז דרעא שבדרום סוריה, לא הרחק מרמת הגולן. אף קבוצה לא קיבלה אחריות לחטיפה.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למתיחות הגוברת בגבול, ואמר: "המזרח התיכון נמצא באחת התקופות הרגישות ביותר שלו מזה עשרות שנים, ובמוקד: הטלטלה המסלימה בסוריה. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות והשינויים שם, ואנחנו נערכים לכל תרחיש". לדבריו, המדיניות שקבענו היא למנוע ככל האפשר זליגה של נשק מתקדם לחיזבאללה ולגורמי טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully