וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את חג השבועות

אמריקני שזוהה כסוכן CIA נעצר במוסקבה בחשד לריגול ויגורש מהמדינה, שני פצ"מרים נפלו בחרמון וארבעה חיילים נפגעו כשג'יפ עלה באש ביום הנכבה. אלה הכותרות שעשו את החג

אזרח אמריקני שזוהה כסוכן CIA נעצר אמש (שני) במוסקבה בחשד כי ניסה לגייס אנשי מודיעין רוסים. משרד החוץ הרוסי מסר כי החשוד הוכרז כאישיות בלתי-רצויה ברוסיה והוא הורה לו לעזוב את המדינה. לדברי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), החשוד הוחזק במהלך הלילה, ולאחר מכן הועבר לידי שגרירות ארצות הברית. עוד מסר שירות הביטחון כי החשוד, שזוהה כראיין פוגל, הועסק בזהות בדויה במחלקה הפוליטית בשגרירות האמריקנית. בעקבות האירוע זומן שגריר ארצות הברית במוסקבה, מייקל מק'פאוול, לשיחת הבהרה במשרד החוץ הרוסי.

שיירת נתניהו גרמה למחדל בטיחותי בכביש?

המוני בית ישראל שעשו את דרכם לחגוג את ערב חג השבועות נתקלו בעומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ. עומס תנועה גדול נרשם גם בכביש 1 (כביש תל אביב-ירושלים), לאחר שאגף התנועה במשטרה חסם את התנועה לכיוון מזרח בעקבות רכב שעלה באש סמוך לאבו גוש. למרות הרכב הבוער, כאשר השיירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עברה במקום – בדרכה מנמל התעופה בן גוריון לירושלים – התירו השוטרים לכמה כלי רכב לעבור – בסמוך לרכב הבוער. לאחר ששיירת ראש הממשלה נחלצה מהפקק, חסמו השוטרים את הדרך בחזרה. רק מאוחר יותר נפתח הנתיב השמאלי לתנועה.

הנהגים ההמומים שהמתינו בפקק לא הבינו מדוע התירו השוטרים את מעבר כלי הרכב במקום למרות הסכנה שנשקפה מהרכב הבוער. "הרכב עלה באש", סיפר מאיר, שהיה בדרכו לחגוג את החג אצל קרובי משפחה בירושלים. "המשטרה עצרה את התנועה. אנחנו עמדנו ליד, זה היה ממש סכנה".

בית הדין הבינלאומי: נבחן את אירועי משט המרמרה

חרף ההתנצלות הישראלית והניסיון להשיב את היחסים עם טורקיה לתקינותם, הודיעה הערב (שלישי) התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כי תפתח בבדיקה ראשונית סביב אירוע המשט לעזה במאי 2010. בהצהרה שפרסמה, הסבירה התובעת כי מחובתה לפתוח בבדיקה בעקבות פנייה שהתקבלה מאיי קומורו, המדינה השוכנת באוקיינוס ההודי, אשר על שמה נרשם אחד מכלי השיט במשט.

"משרדי יערוך בדיקה ראשונית כדי לקבוע אם קיים בסיס לפתיחה בחקירה", אמרה התובעת, פאטו בנסודה, בתגובה לפנייה, שהועברה באמצעות משרד עורכי דין טורקי. יצוין, כי מספר מועט ביותר של בדיקות ראשוניות הוביל בעבר לחקירה מלאה. גם במקרים אלה, לרוב לא הוגשו כתבי אישום.

בן 72 מת משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה באור עקיבא

בשריפה שפרצה לפנות בוקר ביום רביעי בדירה בבניין באור עקיבא מת משאיפת עשן גבר בן 72, המתגורר לבדו. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את הגבר כשהוא סובל משאיפת עשן ומכוויות בפלג גופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה, בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לראשונה מאז פרוץ המהומות בסוריה: שני פצמ"רים נפלו בחרמון

זליגה נוספת של הלחימה בסוריה לתוך שטח ישראל: לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בין צבא אסד למורדים בסוריה, שתי פצצות מרגמה התפוצצו הבוקר בשטח הישראלי במרחב הר חרמון. אין נפגעים באירוע, אולם הוחלט לסגור את האתר למבקרים. המפלס התחתון באתר נפתח לאחר שעה קלה. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החל בהתייעצויות לבחינת האירוע, ותלונה בנושא הועברה לכוחות האו"ם ואונדו"ף שפועלים באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר נסגר, אך המפלס התחתון נפתח אחרי זמן קצר. הר חרמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המרגל שנעצר ברוסיה אסף מידע על הפיגוע בבוסטון"

מה חיפש ראיין פוגל, הדיפלומט האמריקני שנעצר שלשום במוסקבה בחשד שפעל לגיוס אנשי מודיעין רוסים? "הדיילי סטאר" הלבנוני דיווח היום (רביעי) כי פוגל, שזוהה כסוכן של ה-CIA, פעל ככל הנראה לאיסוף מידע אודות האחים טמרלאן וג'וחאר צארנייב, הנאשמים כי ביצעו את הפיגוע בבוסטון בחודש שעבר.

דיווח ביומון הרוסי "קומרסנט", הידוע בקשריו עם גורמי ביטחון ועם משרד החוץ ברוסיה, קשר את פעולותיו לכאורה של פוגל למשלחת אמריקנית שיצאה בחודש שעבר בתיאום עם הרשויות הרוסיות למחוז דגסטן, שם גדלו האחים צארנייב, במטרה לחקור את הפרשה. טמרלאן צארנייב שנהרג בקרב היריות ונקבר בשבוע שעבר, ביקר במחוז דגסטן בשנה שעברה. הרשויות בארצות הברית מעוניינות לבדוק אם צארנייב היה בקשר עם גורמים איסלמיים מקומיים.

יום הנכבה בגדה: ארבעה חיילים נפגעו בג'יפ שנשרף ליד חברון

עימותים ופצועים במהלך "יום הנכבה" ה-65 שמציינים היום הפלסטינים: ארבעה חיילי צה"ל נפגעו אחר הצהריים באורח קל כשבקבוק תבערה הושלך לעבר הג'יפ שבו נסעו, במהלך סיור בכפר ח'ורסה שמדרום-מערב לחברון. האש שאחזה בג'יפ חדרה פנימה וגרמה לעשן. תוך כדי נסיעה התהפך הג'יפ על צדו והחיילים נאלצו לצאת החוצה ולהגן על עצמם מפני מיידי אבנים. מפגינים פלסטינים שניסו לפגוע בכוחות הורחקו מהמקום. צוות רפואי וכוחות גדולים שהגיעו למקום סייעו לחיילים להיחלץ מהשטח, לאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני הם הועברו לבדיקות בבית חולים סורוקה בבאר שבע. כוחות גדולים נמצאים באזור הכפר ומבצעים סריקות לאיתור המיידים.

הפגנת יום הנכבה בשער שכם ירושלים, 15 מאי 2013. טלי מאייר
הפגנות יום הנכבה ליד שער שכם בירושלים, היום/טלי מאייר

גם במקומות נוספים בגדה התקיימו היום הפרות סדר ותהלוכות עקב ציון ה"אסון" שבהקמתה של מדינת ישראל. טרם תחילתן של התהלוכות נשמעה אזעקה בת 65 שניות, שבמהלכה נעצרה התנועה באופן חלקי בערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון. מאות פלסטינים שהשתתפו בתהלוכה המרכזית ברמאללה התכנסו ליד קברו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת. אחד מראשי אש"ף שנשא נאום במקום הבטיח כי העם הפלסטיני ממשיך לדבוק בזכותו לשיבה אל ביתו, כפי שמשתמע מהחלטה 194 של האו"ם. "לא נתיר פגיעה בזכות השיבה", אמר. בתהלוכה השתתפו ילדים שנשאו בידיהם מפתחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully