וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב המשמיץ נגד סער: המשטרה סגרה את התיק

9.5.2013 / 17:03

המשטרה הודיעה כי מבדיקת תוכן המכתב, שבו טענות להתנהלות לא הולמת לכאורה של שר הפנים, עלה שאין תשתית לחקירה פלילית. שניים נחקרו בקשר לזיוף המכתב אך לא נמצאו די ראיות

תיק סגור: המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי בתום בדיקה שערכה - לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית נגד שר הפנים גדעון סער בנוגע לטענות להתנהגות בלתי הולמת מצדו, כפי שעלו במכתב המזויף שהופץ לפני מספר חודשים. עוד נמסר כי מדובר במסמך שנועד לפגוע בשר – כך על פי המשטרה – "ממניעים פסולים", וכי לאור זאת נעשו פעולות חקירה, ביניהן חיפושים, בדיקות מעבדה, ושימוש באמצעים טכנולוגיים ואחרים. שני בני אדם אמנם נחקרו באזהרה בחשד לזיוף, אולם לא נמצאו ראיות מספיקות הקושרות מי מהם לדבר. יצוין כי מדובר בצעד יוצא דופן שבו המשטרה מפסיקה לחקור ולחפש חשודים במעשה הזיוף, למרות המסקנה כי מדובר בעבירה פלילית.

בראשית חודש פברואר השנה, ועל פי הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין - מונה צוות חקירה משטרתי לבדיקת טענות שהועלו בהקשר לפרסום המכתב האנונימי שהופץ לחברי מרכז הליכוד, ואשר בו הופיעו חשדות לכאורה כלפי השר סער. במסגרת הליך הבדיקה המשטרתית נגבו עדויות ונאספו חומרים שלא העלו כל חשד להתנהלות לא תקינה, לא כל שכן פלילית, על ידי השר בהקשר שהועלה במכתב.

המאמץ לאתר את האחראים לכתיבת המכתב "לא נשאו פרי"

"המשטרה רואה בחומרה רבה את הניסיון לפגוע בכל אדם באשר הוא, ובכלל זה באישי ציבור ובנבחרי ציבור, באמצעות מכתבים אנונימיים ומכירה בפוטנציאל הפגיעה הגלום בכך", נמסר היום מדוברות המשטרה. מהמשטרה נמסר עוד כי מרגע ההכרה שמדובר בזיוף "נעשה מאמץ גדול לאתר את כותבי המסמך, אך המאמץ לא נשא פרי. עם זאת הוא יחייב קיום שיח משמעותי בנוגע לתופעה, מעבר לחקירה משטרתית".

המכתב המקורי הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון, וחלק מתוכנו אף פורסם בכלי תקשורת שונים. המסמך, שנשלח בהעתקים לחברי מרכז רבים בליכוד, נכתב כביכול על ידי מי שהייתה בזמנו היועצת של סער בימיו כשר החינוך - ונחתם בראשי תיבות "מ.כ.". הוא פירט טענות להתנהלות בעלת אופי מיני של השר, שחלקם היוו לכאורה עבירה פלילית. היועצת שחתומה על המכתב אמרה לוואלה! חדשות כי היא לא מעורבת כלל בכתיבתו, וכי "התוכן שלו שקרי, והדברים המופיעים בו לא היו ולא נבראו". אין זו הפעם הראשונה בה מנסים גורמים מסוימים לקשור את שמו של סער לעבירות מין. בעבר הופצו לא אחת שמועות לפיהן באגף החקירות נחקר חשד כזה, אולם הדברים התבררו כלא נכונים, וסער מעולם לא נחקר בחשד כזה.

בתגובה לפרסום המכפיש אמר בחודש פברואר סער כי הוא מודה לחבריו ולרבים בציבור, על העידוד והתמיכה שהוענקה לו. "היו ימים מאוד לא קלים לי, ליקיריי ולאנשים נוספים שנפגעו. זו פגיעה שקשה לתאר. אני מייחל לכך שנגיע לימים שכבוד האדם יחזור להיות ערך מוגן, ערך תקף במדינת ישראל".

במהלך החודשים מאז נחשפה הפרשה הוטחה גם ביקורת במשטרה. אף שהמפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר כבר בחודש מרץ כי המשטרה בודקת את תוכן המכתב המזויף - נמצא אנשי אגף החקירות והמודיעין לא גבו מסער ומאנשים בלשכתו את גרסתם לאירועים, גם חודש מאוחר יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully