וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דנינו: "המסמך נגד שר החינוך סער זויף בוודאות"

27.2.2013 / 0:13

בכנס בתל אביב התייחס מפכ"ל המשטרה לפרשת המכתב שכתבה לכאורה יועצת השר, המייחס לו קיום יחסים בלתי הולמים עמה. על התאונה בה היה מעורב רכבו: "לקחתי אחריות באופן נחוש"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

מי ניסה להפיל את אחד השרים הבכירים בממשלה? מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר אמש (שלישי) כי המכתב שנכתב לכאורה על ידי "מ.כ.", יועצת שר החינוך גדעון סער, זויף בוודאות – ואינו מקורי. "מ.כ." עצמה, אגב, כבר הכחישה כי כתבה את המכתב, המאשים את סער בקיום יחסים בלתי הולמים עם הכותבת. בדברים שנשא בכנס מחוז תל אביב ומרכז של לשכת עורכי הדין שהתקיים בתל אביב, אמר דנינו כי לא ברור עדיין למשטרה מי עומד מאחורי המכתב, וכי החקירה בעניין נמשכת. כמו כן, לא ברור האם המניע לזיוף היה פוליטי או אישי.

שר החינוך גדעון סער בחדר המצב של משרדו לקראת פתיחת שנת הלימודים. עומר מירון
המכתב נגדו זויף. סער/עומר מירון

צוות חקירה מיוחד שהוקם במשטרה גבה עדות גם מ"מ.כ.", שהכחישה באוזניהם באופן גורף כי היא העומדת מאחורי הפצת המסמך לחברי ליכוד, בו נטען על יחסים בלתי הולמים מצד השר כלפי עובדת שהייתה כפופה לו. סער עצמו טרם התייצב בפני החוקרים, והוא צפוי לתת עדות בזמן הקרוב.

אין זו הפעם הראשונה בה מנסים גורמים מסוימים לקשור את שמו של סער לעבירות מין. בעבר הופצו לא אחת שמועות לפיהן באגף החקירות נחקר חשד כזה, אולם הדברים התבררו כלא נכונים, וסער מעולם לא נחקר בחשד כזה.

המכתב המקורי הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון, וחלק מתוכנו אף פורסם בכלי תקשורת שונים. המסמך, שנשלח בהעתקים לחברי מרכז רבים בליכוד, נכתב לכאורה על ידי יועצת של סער וחתום בראשי תיבות מ.כ. הוא מפרט חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של שר החינוך, חלקם מהווים לכאורה עבירה פלילית. היועצת שחתומה לכאורה על המכתב אמרה לוואלה! חדשות כי היא לא מעורבת כלל בכתיבתו, וכי "התוכן שלו שקרי, והדברים המופיעים בו לא היו ולא נבראו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הנהג שלי יעמוד לדין, היקף הסיקור הטריד אותי"

המפכ"ל התייחס גם בפעם הראשונה לתאונה בה היה מעורב נהגו, בעת שהוא נסע ברכב. "זה מביך, האזרחים מצפים ממני להיות דוגמא לציות לחוק", אמר בהתייחסו לתאונה שנחשפה לראשונה בוואלה! חדשות. "מדובר בנהג שלי שמונה שנים, ברגע שראיתי את הסרט אמרתי שאני לוקח אחריות באופן הכי נחוש והוא לא יהיה נהג יותר. חוץ מזה, הוא יעמוד לדין. הטריד אותי האופן שבו זה סוקר. בעיתונים זה קיבל שני עמודים. לא קיבלנו רבע עמוד בעניין מלחמה בתאונות דרכים. אבל הפרסום עצמו היה ראוי ונכון. זכות הציבור לדעת".

בשבוע שעבר סיימה המשטרה את חקירת התאונה, בה נדרס ונפצע רוכב קטנוע, והתיק הועבר לפרקליטות. בין הראיות גם סרטון האבטחה אשר מתעד את התאונה, ואשר נחשף לראשונה בוואלה! חדשות. לאחר התאונה נערך לנהג שימוע מול קצין תנועה, שם העיד כי חצה את הצומת כשהאור ברמזור היה כתום, אך בעקבות הצפייה בסרטון הוא הודה שעבר באור אדום.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully