וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מכתב סער: צפויה חקירה פלילית בחשד לזיוף

20.2.2013 / 12:10

מבדיקת המשטרה בעניין המסמך נגד שר החינוך עולה כי הוא לא נכתב כנראה על ידי היועצת מ.כ. החתומה עליו. כעת מנסים לאתר את האחראי ולגלות האם המניע הוא פוליטי או אישי

פרשת המכתב נגד שר החינוך גדעון סער ממשיכה להסתעף: הכיוון העיקרי של בדיקת המשטרה בנושא הוא כי המכתב מזויף, ולא נכתב על ידי מי שחתומה עליו, יועצת השר מ.כ. צוות חקירה מיוחד שהוקם באגף החקירות צפוי להמליץ בימים הקרובים על פתיחת חקירה פלילית בחשד לזיוף המסמך. כבר בשלב הבדיקה הראשונית מתמקדים החוקרים באפשרות זו, ומנסים לאתר את מזייף המכתב לכאורה, ולגלות אם המניע לזיוף המסמך הוא פוליטי, או שמא אישי.

ח"כ גדעון סער בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
שמועות העבר נגדו התבררו כלא נכונות. סער בהשבעת הכנסת/טלי מאייר

אתמול (שלישי) גבו החוקרים עדות מ-מ.כ, אשר הכחישה באוזניהם באופן גורף כי היא העומדת מאחורי הפצת המסמך לחברי ליכוד, בו נטען על יחסים בלתי הולמים מצד השר כלפי עובדת שהייתה כפופה לו. סער עצמו טרם התייצב בפני החוקרים, והוא צפוי לתת עדות בזמן הקרוב. טרם הוחלט אם השר יגיע למשרדי אגף החקירות, או שהחוקרים יגיעו ללשכתו בירושלים. אם המכתב זויף, אין זו הפעם הראשונה בה מנסים גורמים מסוימים לקשור את שמו של סער לעבירות מין. בעבר הופצו לא אחת שמועות לפיהן באגף החקירות נחקר חשד כזה, אולם הדברים התבררו כלא נכונים, וסער מעולם לא נחקר בחשד כזה.

יחד עם זאת יש לזכור כי בדיקה – כמו חקירה – היא דבר דינמי, וכל מידע חדש שיגיע לאגף החקירות יביא להסתעפות נוספת בפרשה, אם יעלו חשדות לעבירות מין מצד השר. אך כעת מסתמן שבאגף החקירות ימליצו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית בחשד לזיוף המסמך.

בשבוע שעבר פנתה התנועה לאיכות השלטון לוינשטיין ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לתוכן המכתב, ובפרט בנוגע לשאלת אמיתות תוכנו ונסיבות כתיבתו, נוכח ההכחשה של היועצת שלכאורה חתומה עליו. בפנייה נכתב כי הדרישה לחקור את האירוע הוגשה עקב היותו של סער אישיות ציבורית בכירה. "אין כלל ספק שאין להותיר לחשדות ו/או האשמות שכאלה לנסר בחללו של עולם, ויש לחקור אותן עד תום ולהוציא את האמת לאור", נכתב.

המכתב המקורי הגיע למשרדי התנועה, וחלק מתוכנו אף פורסם בכלי תקשורת שונים. המסמך, שנשלח בהעתקים לחברי מרכז רבים בליכוד, נכתב לכאורה על ידי יועצת של סער וחתום בראשי תיבות מ.כ. הוא מפרט חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של שר החינוך, חלקם מהווים לכאורה עבירה פלילית. היועצת שחתומה לכאורה על המכתב אמרה לוואלה! חדשות כי היא לא מעורבת כלל בכתיבתו, וכי "התוכן שלו שקרי, והדברים המופיעים בו לא היו ולא נבראו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully