וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב המכפיש נגד סער: מדוע מתעכבת הבדיקה?

17.4.2013 / 17:01

יותר מחודש חלף מאז הצהיר המפכ"ל כי בכוונת חוקרי הפרשה לבדוק את תוכן המכתב המזויף שהופץ נגד גדעון סער, אך מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי גם יתר המעורבים לא מסרו עדות

יותר מחודש חלף מאז הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי המשטרה בודקת את תוכן המכתב המזויף שהופץ נגד שר הפנים, גדעון סער, אך אנשי אגף החקירות והמודיעין במשטרה עדיין לא גבו ממנו את גרסתו לאירועים וכן עדויות נוספות מאנשי לשכתו. גורם בכיר במשטרה אמר כי בכוונתה לזמן את השר רק לאחר שהיא תגבה את כל העדויות האחרות בפרשה, אך מבדיקת וואלה! עולה כי גורמים נוספים ששמם נקשר לתוכן המכתב עדיין לא זומנו למתן עדות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לא מסר עדות. השר גדעון סער/מערכת וואלה, צילום מסך

המסמך, שהעתקים ממנו נשלחו לחברי מרכז רבים במפלגת הליכוד ואף הגיעו לכלי תקשורת שונים בחודש פברואר, נכתב לכאורה על ידי יועצת של סער, והוא חתום בראשי התיבות "מ.כ". במכתב מפורטים חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של סער, ששימש באותה תקופה כשר החינוך, וחלקם מהווים לכאורה עבירה פלילית. מיד עם פרסום המכתב מסרה העוזרת שחתמה לכאורה על המכתב עדות במשטרה, שבה הכחישה כי היא זו שכתבה אותו וכן את הטענות המיוחסות לשר בתוכן המכתב.

בעקבות מסירת העדות של היועצת, אנשי אגף החקירות והמודיעין הגיעו למסקנה כי המכתב זויף. בשל כך נפתחה חקירה בנושא והחוקרים מנסים לאתר את מקור הזיוף כדי להבין האם מדובר במניע אישי או פוליטי לכתיבתו. העובדה שהמכתב חתום על ידי מי שטוענת כי היא לא כתבה אותו – אין בה כדי לקבוע שעבירות המין המיוחסות לסער לא בוצעו.

המפכ"ל יוחנן דנינו בטקס משטרת התנועה, מרץ 2013. דרור עינב
המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו/דרור עינב

לפני כחודש וחצי ציין המפכ"ל דנינו כי בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נערכת בדיקה בנוגע לשאלה האם יש לפתוח בחקירה לגבי תוכן המכתב, המייחס לסער עבירות מין לכאורה. אין זו הפעם הראשונה שבה מנסים גורמים מסוימים לקשור את שמו של סער לעבירות מין. בעבר הופצו לא אחת שמועות לפיהן באגף החקירות נחקר חשד כזה, אולם הדברים התבררו כלא נכונים, וסער מעולם לא נחקר בחשד כזה.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כאמור כי צוות החקירה טרם זימן את השר למסור את גרסתו להאשמות הקשות נגדו. כמו כן, עד כה לא פנתה המשטרה לבעלי מועדון הלילה בתל אביב, שבו על פי המתואר במכתב בוצעו לכאורה חלק מהעבירות, ואנשיה לא גבו את עדותם. מאגף החקירות נמסר בתגובה כי "הבדיקה טרם הסתיימה, ולכן לא ניתן להתייחס כעת לפרטים הנוגעים אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully