וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

משלוח טילים שיועד לחיזבאללה הותקף בסוריה, נקבעה פשרה לגובה יעד הגירעון, שני צעירים טבעו בבריכה ביטבתה וגל השריפות נמשך. אלה הכותרות שעשו את השבת

לפיד הכריע: יעד גירעון של 4.65% לשנת 2013

שר האוצר, יאיר לפיד, החליט על יעדי הגירעון הסופיים לשנים 2013-2014. לפיד יביא לאישור הממשלה ביום ראשון יעד גירעון של 4.65% השנה ו-3% בשנה הבאה. המשמעות היא שהגירעון יעמוד השנה על כ-46 מיליארד שקל.

יעד הגירעון המקורי ל-2013 בתקציב המדינה 2012-2011 עמד על 1.5% תמ"ג בלבד, אלא ששר האוצר דאז, יובל שטייניץ, ונתניהו, העלו את היעד לרמה של 3% תמ"ג אחרי שהבינו כי איבדו את השליטה עליו. לפיד נאלץ לתקן את המצרפים הפיסקאליים לאחר שהבין כי החבילה הפיסקאלית שהוא מתכנן להביא במסגרת התוכנית הכלכלית הבאה לא תביא את הסכומים הנדרשים השנה. זאת, בשל סיבה טכנית: רוב הגזירות, הן בצד המיסוי והן בצד הקיצוצים, אינן רטרואקטיביות או שייכנסו לתוקף רק ברבעון האחרון של השנה.

סוריה: המורדים ירו טילים על שדה תעופה, מטוס נפגע

המורדים בסוריה ירו שני טילים לעבר שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, כך דיווחה אתמול סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה. לפי הדיווח, הטילים פגעו בכלי טיס ובמצבור של דלק בשדה התעופה בבירה, מה שגרם להצתה במקום. "טיל אחד פגע במיכל נפט והשני פגע בכלי טיס חונה והסב לו נזק", דווח. עוד נמסר כי התנועה בשדה התעופה שבה לקדמותה וכי כוחות הכיבוי השתלטו על האש שפרצה כתוצאה מפגיעת הטיל.

שריפה גדולה במפעל בלוד; 37 צוותי כיבוי במקום

שריפה גדולה השתוללה אתמול במפעל "קרגל" ברחוב המלאכה שבאזור התעשייה הצפוני בלוד. 37 צוותי כיבוי והצלה פעלו כדי להשיג שליטה על האש. חמישה כבאים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. כמה דיירים המתגוררים בבניינים סמוכים פונו מבתיהם.

שריפה פרצה במפעל אריזה בלוד, תושבים פונו. דניאל בוק
הלהבות במפעל בלוד/דניאל בוק

ארה"ב: "ישראל אישרה שהיא מעוניינת בשלום עם הפלסטינים"

"ההנהגה הישראלית אישרה בכל הרמות שישראל מעוניינת בשלום עם הפלסטינים" – כך אמר אמש סגן דובר משרד החוץ האמריקאי, פטריק וונטרל, בתדרוך לכתבים. וונטרל התייחס ליוזמת השלום הערבית שהוצגה השבוע במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, וראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אבר א-תאני, ואמר כי מדובר ב"צעד חשוב". "שלום עם כל חברות הליגה הערבית יהיה התפתחות מאוד חיובית ומאוד טובה לישראל", הוסיף.

דיווח: "ישראל תקפה בסוריה משלוח נשק שמיועד לחיזבאללה"

תנועה ערה של מטוסי קרב הורגשה הבוקר (שבת) בגבול הצפון. זאת על רקע דיווחים שונים בארצות הברית מהלילה ולפיהם ישראל ביצעה תקיפה בסוריה. רשת NBC דיווחה כי גורם רשמי בכיר בארה"ב העריך שישראל תקפה בסוף השבוע משלוח של נשק שעשה דרכו לידי חיזבאללה. הגורם הוסיף כי על פי ההערכות, התקיפה קשורה למערכות נשק כימי.

מטוס F-16 חיל האוויר. AP
מטוס קרב של חיל האוויר/AP

מוקדם יותר דיווחה רשת CNN ששני גורמים רשמיים בארה"ב מסרו כי ארה"ב מעריכה שישראל ביצעה תקיפה אווירית בסוריה. על פי הגורמים, ארה"ב וסוכנויות מודיעין מערביות בוחנות מידע מסווג שלפיו ישראל ככל הנראה תקפה בסוריה בחמישי או שישי. באותה מסגרת זמן בחנה ארה"ב מידע נוסף שלפיו מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו גיחות בשמי לבנון.

שני צעירים טבעו למוות בבריכת קיבוץ יטבתה

אסון בקיבוץ יטבתה שבערבה: מהרט אטלאי, בן 25 מקריית גת, וקבדה סנדקו, בן 23 מאשקלון, טבעו הבוקר למוות בבריכת הקיבוץ. חברת קיבוץ שהגיעה לשחיית בוקר מצאה את גופת אחד מהם צפה על פני המים והזעיקה למקום גורמי הצלה. במהלך סריקות במי בריכה נמצאה גופתו של חברו. ככל הנראה, השניים לא ידעו לשחות ונכנסו לבריכה כאשר האתר היה נעול.

עמוס גלעד: "חיזבאללה לא מעוניין בנשק כימי"

על רקע הדיווחים בכלי תקשורת זרים על תקיפה ישראלית שבוצעה בסוריה בסוף השבוע, התייחס היום (שבת) ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, למצב הביטחוני באזור. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע הכחיש גלעד את הפרסומים בסוכנויות הידיעות על אישור רשמי ישראלי לתקיפת משלוח הנשק בסוריה. הוא ציין כי לנשיא סוריה בשאר אסד אין כוונה לוותר על השלטון, אך גם לא לתקוף את ישראל.

"לסוריה יש כמויות גדולות של נשק כימי וטילים. הכל שם נמצא בשליטה", אמר גלעד. לדבריו, ישראל איננה חלק מתכנית הפעולה של אסד. "הוא לא מתגרה בישראל והתקריות לאורך הגבול הן מקריות", הסביר. בהתייחסו לזליגת נשק ללבנון אמר גלעד כי חיזבאללה לא רוצה מעוניין בנשק כימי, אלא במערכות מתקדמות אחרות. "לחיזבאללה אין נשק כימי. יש לנו יכולת לדעת זאת. הם לא נלהבים לקחת נשק, אלא מערכות שיכסו את כל המדינה. נשק כימי הורג את המשתמש בו", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully