וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה גדולה במפעל בלוד; 37 צוותי כיבוי במקום

3.5.2013 / 0:45

הצוותים הרבים מנסים להשיג שליטה על האש שמשתוללת במפעל "קרגל" באזור התעשייה הצפוני בעיר. חמישה כבאים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. תושבים המתגוררים בסמוך פונו מבתיהם

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

שריפה גדולה משתוללת הלילה (שבת) במפעל "קרגל" ברחוב המלאכה שבאזור התעשייה הצפוני בלוד. 37 צוותי כיבוי והצלה פועלים כדי להשיג שליטה על האש. חמישה כבאים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. כמה דיירים המתגוררים בבניינים סמוכים פונו מבתיהם. משירותי הכבאות נמסר כי אין לכודים בתוך המפעל. עוד נמסר כי במקום נמצא מיכל של מזוט בקיבולת של חמישה טון וקיימת סכנה לפיצוץ. לוחמי האש מקררים את המיכל בעזרת תותחי מים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפעל "קרגל" באזור התעשייה הצפוני בלוד, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה גדולה פרצה במפעל "קרגל" בלוד, 3 במאי 2013. ניב אהרונסון
אזור המפעל בלוד, הערב/ניב אהרונסון

רשף-משנה גיא מנשרוב, דובר מחוז מרכז, סיפר כי "מדובר בשריפה במפעל לייצור קרטונים. האש פרצה במשטח האיחסון של המפעל. כרגע פועלים פה צוותים רבים של המחוז וצוות אחד של רשות שדות התעופה שמסייע במאמצי הכיבוי. אין עדיין שליטה על האש ואנו פועלים למניעת התפשטותה למבנים סמוכים".

שריפה גדולה פרצה במפעל "קרגל" בלוד, 3 במאי 2013. ניב אהרונסון
חמישה כבאים נפגעו קל משאיפת עשן/ניב אהרונסון

ביום שני פרצה דליקה גדולה סמוך לגדרות בסיס מתקן אדם שליד מודיעין ו-13 צוותי כיבוי פעלו להשיג שליטה על האש. הדליקה השתוללה ליד מחסן תחמושת ועקב העשן הסמיך והחשש שהאש תתפשט לתוך הבסיס הוחלט לפנות את חלקו הדרומי ולהעביר את החיילים למקומות מוגנים. בסך הכל נזקקו לטיפול רפואי ארבעה חיילים כתוצאה משאיפת עשן. שני נפגעי חרדה פונו לבית החולים אסף הרופא.

מדובר בהמשך לרצף הדליקות המשתוללות בימים האחרונים בארץ כתוצאה מהחום הכבד הפוקד את האזור. ביום ראשון בערב הצליחו מכבי האש להשתלט על דליקה שכילתה מאות דונמים בחבל לכיש. עם שוך הלהבות, נחשפו המראות הקשים סביב יישובי האזור. העשן שהתפזר גילה כתמים שחורים, במקומות שבהם היו עד הצהריים חורשות, צמחייה טבעית ואף כרמים ומטעים. בסך הכל עלו באש מאות דונמים של שטח ירוק שעתה הוא חרוך כולו.

(עדכון ראשון 18:05)

שריפה גדולה פרצה במפעל "קרגל" בלוד, 3 במאי 2013. ניב אהרונסון
שריפה גדולה פרצה במפעל "קרגל" בלוד, 3 במאי 2013/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully