וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה מצפון לכנרת, תושבים פונו מהבתים

קובי דוד

30.4.2013 / 17:46

תשעה צוותי כיבוי בסיוע שני מטוסים פעלו לכיבוי השריפה שפרצה באזור המושב אמנון. "מדובר בשריפה רצינית של שטחי מרעה. יש להישמע להוראות ולהסתגר בבתים בשל העשן הכבד"

שריפת קוצים גדולה פרצה אחר הצהריים (שלישי) באזור המושב אמנון מצפון לכנרת. תשעה צוותי כיבוי פעלו במקום וניסו לבלום מהאש להתפשט לכיוון היישוב. כמו כן, שני מטוסי כיבוי סייעו במאמצי כיבוי האש. כחלק מאמצעי הזהירות שנוקטים מכבי האש הוחלט לפנות מתושביהם את הבתים בחלקו המערבי של המושב הצופה על הכנרת.

שריפה ביישוב אמנון ליד הכנרת, אפריל 2013. משה אסרף, ג'יליס
תשעה צוותי כיבוי ושני מטוסי כיבוי פועלים באזור השריפה/ג'יליס, משה אסרף

דובר כבאות מחוז צפון, נתן בן שימול סיפר לוואלה! חדשות כי האש בוערת בחזית רחבה ממערב ליישוב וכי קיים חשש שהיא תפשט לעבר הבתים הקיצוניים במושב. כמו כן, הוא ציין כי כוחות ההצלה נערכים בסיוע אוטובוסים רבים לפינוי מאסיבי של המושב במקרה הצורך. "כרגע מדובר בשריפה רצינית של שטחי מרעה. יש להישמע להוראות ולהסתגר בבתים בשל העשן הכבד", ציין בן שימול.

מפת אזור השריפה:

שריפה ביישוב אמנון ליד הכנרת, אפריל 2013. משה אסרף, ג'יליס
"כרגע מדובר בשריפה רצינית של שטחי מרעה"/ג'יליס, משה אסרף

מדובר בהמשך לגל השריפות הפוקד את המדינה בימים האחרונים, כאשר מוקדם יותר היום נאבקו כוחות הכיבוי בדליקת חורש ביער יהודי תימן סמוך לבית שמש. עקב הדליקה, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקו בית שמש – ירושלים. אתמול פרצה דליקה גדולה סמוך לגדרות בסיס מתקן אדם שליד מודיעין ו-13 צוותי כיבוי פעלו להשיג שליטה על האש. הדליקה השתוללה ליד מחסן תחמושת ועקב העשן הסמיך והחשש שהאש תתפשט לתוך הבסיס הוחלט לפנות את חלקו הדרומי ולהעביר את החיילים למקומות מוגנים. בסך הכל נזקקו לטיפול רפואי ארבעה חיילים כתוצאה משאיפת עשן. שני נפגעי חרדה פונו לבית החולים אסף הרופא.

מוקדם יותר אתמול פרצה דליקה באזור בית גוברין, בשטח שבו חורשות וסבך טבעי. צוותי כיבוי מלכיש ומהנגב פעלו להשתלט על הדליקה באמצעות שבעה מטוסי כיבוי. ביום שבת השתוללה שריפה בשדה קוצים ליד מושב אלמגור, בקרבת המוקד הנוכחי. בתחילה פונו התושבים מבתיהם, אולם לאחר זמן קצר הצליחו אנשי כוחות הכיבוי להשתלט על הלהבות והתושבים שבו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully