וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על הדליקות בלכיש: "מטעים וחורשות נעלמו"

צוותי כיבוי גדולים בליווי מטוסים עמלו במשך שעות כדי להשתלט על האש שהשתוללה באזור בית גוברין. מאות דונמים נשרפו. במקביל, שריפות קוצים פרצו גם בטבריה ובחדרה

גל השריפות נמשך: באזור בית גוברין פרצה בצהריים (שני) דליקה גדולה, בשטח שבו חורשות וסבך טבעי. צוותי כיבוי מלכיש ומהנגב פעלו להשתלט על הדליקה באמצעות שבעה מטוסי כיבוי. "השריפה לא בצד של הקיבוץ. ראינו עשן מהקיבוץ אבל לא קיבלנו הוראה להתפנות נכון לעכשיו", אמרה אסתר ממזכירות הקיבוץ. גם במוקדים אחרים באזור לכיש ניצתו במהלך היום שריפות, עליהן הושגה שליטה לאחר מאמצים רבים.

עם שוך הלהבות, נחשפו המראות הקשים באיזור מושבי לכיש. העשן שהתפזר גילה כתמים שחורים, במקומות שבהם היו עד הצהריים חורשות, צמחייה טבעית ואף כרמים ומטעים. בסך הכל עלו באש מאות דונמים של שטח ירוק שעתה הוא חרוך כולו. לוחמי האש פעלו זמן רב תוך השקעת מאמצים גדולים להשתלט על הלהבות במיוחד באזור שבין בית גוברין והמושבים שקף ואמציה. במרבית המקומות הושגה שליטה על האש אך עדיין ישנם חלקי חורשות ושדות בוערים וכבאיות ממשיכות להגיע לאזורי הדליקה. במקביל פעלו לוחמי האש לכבות שריפות באזור מושב שחר וכן בשטח שממזרח לקריית גת ובשתי דירות בהן התלקחה אש בתוך העיר. לא נמסר על נפגעים אולם הנזק הוא רב.

שריפת קוצים פרצה אחר הצהריים באזור שיכון א' בטבריה. ארבעה צוותי כיבוי הוזעקו למקום, בניסיון להשיג שליטה על האש. כוחות משטרה פינו שלוש דירות מיושביהן מחשש להתפשטות העשן אליהן - אולם לא היו נפגעים. שריפת קוצים התלקחה גם בשטח פתוח ברחוב בוטקובסקי בחדרה. שני צוותי כיבוי הוקפצו כדי למנוע את התפשטות האש לבנייני המגורים הסמוכים. לא דווח על נפגעים.

שריפה בבית גוברין. אפריל 2013. יותם רונן
השריפה בבית גוברין, היום/יותם רונן

שישה צוותי כיבוי פעלו להשתלט גם על דליקת יער באזור אורה ועמינדב, סמוך לירושלים. במקום פעלו גם שני מטוסי כיבוי. גם בצומת אבן יהודה הסמוך לנתניה פרצה בצהריים שריפה, סמוך למוסד החינוכי ויצ"ו הדסים. בשל העשן הסמיך המשטרה פינתה את התלמידים שלומדים במוסד. צוותי כיבוי השתלטו על הדליקה. גם אתמול פרצה באזור זה שריפה שהביאה לפינוי המוסד.

שריפה בבית גוברין. אפריל 2013. יותם רונן
השריפה באזור בית גוברין/יותם רונן
גל שריפות ברחבי הארץ, אפריל 2013. היחידה האווירית, חטיבת דובר המשטרה
השריפה בכלא מעשיהו, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, היחידה האווירית

דליקות השתוללו גם באזור יער המלאכים, ביישוב ניצן, חוף זיקים ובאזור התעשייה המזרחי בקריית גת. צוותי כיבוי פעלו גם שם למנוע מהלהבות להתפשט ולגרום נזקים נוספים. לכבאים הצטרפו מטוסי כיבוי.

אתמול פרצה שריפה במפעל לעיבוד עץ הממוקם בבית הסוהר מעשיהו שברמלה. כתוצאה מהשריפה עשרה סוהרים ואסיר אחד נפגעו באורח קל משאיפת עשן. הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא שבצריפין. בנוסף, 44 אסירים מאגף החולים נוידו לאגף אחר בבית הכלא במהלך השריפה. אש פרצה גם במחסן גדול במושב חמד שליד מחלף גנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully