וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב שריפה ליד ראש העין; תושבים פונו מבתיהם

28.4.2013 / 9:20

תושבי רחוב עפרוני פונו מבתיהם בשל חשש כי האש תתפשט לחצרות הבתים. הבוקר השתלטו כוחות הכיבוי של שריפות שפרצו בפארק אפק בראש העין וליד היישוב אוריה באזור בית שמש

צילום: דוברות כבאות מרכז, ערוץ 10; עריכה: מיכאל ברגמן

תושבים ברחוב עפרוני בראש העין פונו הבוקר (ראשון) מבתיהם בעקבות שריפה שפרצה בשדה קוצים ממזרח לעיר. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום הורו לתושבים להתפנות מבתיהם מחשש שהאש תתפשט לחצרות הבתים. מזג האוויר החם ומדורות ל"ג בעומר גרמו אתמול לשריפות נוספות - בראש העין, בבית שמש וכן באזור הכנרת. ביממה החולפת טיפלו לוחמי האש של מחוז מרכז בלבד ב-226 אירועי שריפה שונים.

שריפה בראש העין. דרור עינב
הכבאים השתלטו על השריפה בפארק אפק שבראש העין/דרור עינב

16 צוותי כיבוי הוזעקו אתמול לפארק התעשייה אפק שבראש העין בעקבות שריפה שפרצה במתחם של חלקי חילוף לכלי רכב במקום. בשל עוצמת השריפה קרס חלק מתקרה של מבנה במתחם. בשעות הבוקר הצליחו הכבאים להשתלט על השריפה, וכוחות מצומצמים נשארו במקום כדי לוודא שהאש לא תתפשט שוב. מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי בעקבות השריפה בפארק אפק מחלף פארק אפק שבכביש מספר 5 נחסם לתנועה. במקום מורגשים עומסי תנועה כבדים.

באזור בית שמש, סמוך לכפר אוריה שליד צומת נחשון פרצה הלילה שריפה ביער. 14 צוותי כיבוי שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט על האש בשעות הבוקר. כיוון שהשריפה פרצה סמוך ליישוב פונו תושבים מבתיהם מחשש לחייהם אולם הם הורשו לשוב לבתים אחרי זמן קצר. אתמול בשעות אחר הצהריים פעלו שישה צוותי כיבוי בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי בשריפה שפרצה בין מושב אלמגור לבין היישוב כרכום, מצפון-מערב לכנרת. הרוחות החזקות ליבו את האש, ובשל כך פונו שישה בתים מיושביהם. סמוך למושב יבנאל, דרום-מערבית לכנרת, פרצה במקביל שריפה על צלע הר. צוותי כיבוי מתחנת טבריה, בסיוע מטוס כיבוי, השתלטו על האש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

במד"א ובמערך הכבאות נערכים לחגיגות ל"ג העומר

לאור חגיגות ל"ג בעומר הצפויות להתקיים היום ברחבי הארץ, והחשש מהתפרצות שריפות, מערך הכבאות בישראל נערך לאבטחת האירועים בכוחות מתוגברים. לוחמי האש יערכו במהלך הערב סיורים במוקדי החגיגות כדי לתת מענה מיידי לכל מקרה של שריפה. היערכות מיוחדת תהיה בהילולה בהר מירון - שם צפויים לחגוג מאות אלפי בני אדם. כ-100 כבאים ו-15 רכבי כיבוי ייפרשו באזור.

שריפה באזור הכינרת ליד כרכום, 27 אפריל 2013. ג'יליס
השריפה ליד כרכום, סמוך לכינרת/ג'יליס

הנחיות מגן דוד אדום לחוגגים במדורות ל"ג בעומר:

1. אם אש אחזה בבגדיו של אדם, יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בחול או לכבות את האש במים. ניתן גם לחנוק את האש באמצעות כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה. אין לכסות את ראש הנפגע.
2. אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו לעור באזור הכוויה. במקרה זה יש לקרר מיד במים פושרים או להניח רטיות קרות ולחות על הכוויה. ניתן להשתמש גם בממחטות בד או בגד. אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור. כמו כן, אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים אחרים.
3. במקרה של חדירת גץ לעין, יש לשטוף את העין היטב עם מים זורמים.
4. מומלץ לנעול נעליים שלמות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים ארוכים, על מנת להגן על הגוף מפני גצים וגחלים וכן מעקיצות זוחלים הנמשכים לאור וחום המדורה.
5. בשל העשן הסמיך העולה מהמדורות שנחשב מסוכן לבריאות, מומלץ לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה (אסטמה, COPD או בעיות בכלי הנשימה) וכן לפעוטות לשהות בבתים עם חלונות מוגפים.
6. יש להימנע מלהחזיק משקאות אלכוהוליים סמוך לאש, או להשליכם לאש, מחשש להתלקחות. בנוסף, יש להימנע מלהשליך לתוך האש מכלים, פחיות ובקבוקים שעלולים להתפוצץ ולגרום לנזק רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully