וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שריפות בכל רחבי הארץ: 12 נפגעו, תושבים פונו

כתבי וואלה! חדשות

28.4.2013 / 18:06

בניצן ובכרמי יוסף הגיעה האש עד בתי התושבים, וכמה פונו. פנימייה בשרון פונתה מתלמידים מחשש שייפגעו. אש הייתה גם ליד אלעד, במתקן אדם, ברמלה ובאשדוד. בצפת נפצע קשה גבר

צילום: רומן ואינר, חדשות 10, עריכה: טל רזניק

החום הקיצוני נותן אותותיו: שורת שריפות פרצו היום (ראשון) ברחבי הארץ. באזור התעשייה הצפוני באשדוד התלקחה שריפה גדולה, ובשל כך כביש מספר 41 נסגר לתנועה בשני הכיוונים. רק אחרי שכובתה האש וכשהוסרה הסכנה ניתן האות לפתוח מחדש את הכביש. ביישוב ניצן, שנמצא צפונית לאשקלון, פרצה שריפה בין מספר בתים. כוחות הכיבוי שהוקפצו למקום פינו כמה תושבים מבתיהם. דליקה שפרצה במושב עזריקם הסמוך לאשדוד כובתה גם כן. בכל השריפות לא היו נפגעים.

במקביל, בשעות הצהריים פרצה אש בתוך בסיס צה"ל מתקן אדם שבאזור מודיעין. 5 צוותי כיבוי אש הגיעו למקום בניסיון להשתלט על האש. אף שהשריפה התפשטה במהירות, היא כובתה כעבור שלוש שעות. עוד בשפלה, שם התקרבה הטמפרטורה ל-40 מעלות בצל, החלה דליקה נוספת בשטח פתוח סמוך לצומת רנתיס שליד העיר אלעד. גם לשם הוזעקו צוותי כיבוי - ובמקרה זה מטוסי כיבוי השתתפו אף הם בניסיון להשתלט על האש. בהמשך, האש המשיכה והתפשטה לכיוון קיבוץ נחשונים - עם זאת, לא נשקפה סכנה לבתים הקרובים לאזור השריפה - ולקראת הערב הושגה שליטה על הדליקה.

נוכח העשן שהיתמר מהשריפה הזאת, ולאור פעילות מטוסי הכיבוי - הודיע דובר רשות שדות התעופה כי שונתה תנועת המטוסים הנוחתים והממריאים בנתב"ג. "מדובר על איחורים בהמראות ובנחיתות של עד שעה. עם רדת החשיכה וברגע הפסקת טיסות הכיבוי יחזור לוח הטיסות לפעילות רגילה", נמסר.

שריפה באלעד, אפריל 2013. דרור עינב
פעולות כיבוי באלעד, אחר הצהריים/דרור עינב

הדליקות גרמו גם לנפגעים בגוף. גבר כבן 70 נפצע היום באורח בינוני-קשה מכוויות שספג במהלך שריפה שפרצה במיני מרקט בדרך המובילה להר מירון - שם חוגגים המונים את ל"ג בעומר. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים זיו בצפת כשהוא סובל גם משאיפת עשן. נוכח מצבו, הוחלט לפנותו באמצעות מסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם. כוחות הכיבוי השתלטו על האש במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גל שריפות ברחבי הארץ, אפריל 2013. היחידה האווירית, חטיבת דובר המשטרה
השריפה בכלא מעשיהו/חטיבת דובר המשטרה, היחידה האווירית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מוקדם יותר פרצה שריפה במפעל לעיבוד עץ הממוקם בבית הסוהר מעשיהו שברמלה. כתוצאה מהשריפה עשרה סוהרים ואסיר אחד נפגעו באורח קל משאיפת עשן. הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא שבצריפין. בנוסף, 44 אסירים מאגף החולים נוידו לאגף אחר בבית הכלא במהלך השריפה. כעבור כמה שעות, גם שם השתלטו על השריפה. אש פרצה גם במחסן גדול במושב חמד שליד מחלף גנות. צוותים מתחנת אילון הוזעקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השריפה בצפת/מערכת וואלה, צילום מסך

שריפה נוספת פרצה היום בשטח פתוח סמוך למוסד החינוכי ויצ"ו הדסים ביישוב אבן יהודה שבשרון, אולם במקרה זה לא דווח על נפגעים. בשל העשן הרב, צוותי הכיבוי שנמצאו במקום הרחיקו את התלמידים מבית הספר.

במקביל, שריפת ענק פרצה בצהריים ליד היישוב כרמי יוסף שבשפלה. 12 צוותי כיבוי בסיוע שני מטוסים פעלו במשך כמה שעות על מנת להשתלט על האש - ובשעות אחר הצהריים הושגה שליטה על הדליקה. בתחילה, בשל הקרבה לבתים והחשש שהאש תתפשט אליהם, כוחות משטרה שהוזעקו למקום פינו תושבים מהבתים.

שריפה באלעד, אפריל 2013. דרור עינב
הלהבות ליד אלעד/דרור עינב

זוהר, תושבת כרמי יוסף, שפונתה מביתה סיפרה לוואלה! חדשות: "הוואדי הסמוך כולו נשרף. האש אחזה בעצים והתפשטה לבתים. יש כאן הרבה מאוד כוחות הצלה וביטחון, באוויר ובקרקע", אמרה. היא הוסיפה כי תושבים מארבעה רחובות פונו מבתיהם.

דינה ברוורמן, תושבת אחרת ביישוב, סיפרה כי גם היא ויתר תושבי הרחוב שבו היא מתגוררת פונו, אך הבהירה: "לא נראה שזה הולך להחמיר". לדבריה, "פינו אותנו למרכז היישוב, יש כאן סופרמרקט וכמה חנויות, אנחנו בשטח פתוח". היא הוסיפה כי כמה מהתושבים ניסו לכבות את האש שהתפשטה לחצרות הבתים בכוחות עצמם.

שריפה בכלא מעשיהו, אפריל 2013. דרור עינב
השריפה בכלא/דרור עינב

הבוקר פונו מבתיהם כמה מתושבי רחוב עפרוני בראש העין בעקבות שריפה שפרצה בשדה קוצים מזרחית לעיר. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום הורו לתושבים להתפנות מבתיהם מחשש שהאש תתפשט לחצרות הבתים.

לאור מזג האוויר השרבי בימים הקרובים ובשל אירועי ל"ג בעומר, המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מהדלקת אש ולא להשאירה ללא השגחה - כמו גם לצמצם את היקף וגודל המדורות, להשגיח על הילדים סביבן ולהצטייד באמצעי כיבוי ראשוניים.

שריפה באזור מתקן אדם, בן שמן. אפריל 2013. טל אנגלנדר
השריפה באזור בן שמן/טל אנגלנדר

השריפות מהיום מצטרפת לשורת שריפות שאירעו אכאמור תמול ברחבי הארץ. 16 צוותי כיבוי הוזעקו אתמול לפארק התעשייה אפק שבראש העין בעקבות שריפה שפרצה במתחם של חלקי חילוף לכלי רכב במקום. בשל עוצמת השריפה קרס חלק מתקרה של מבנה במתחם. בשעות הבוקר הצליחו הכבאים להשתלט על השריפה, וכוחות מצומצמים נשארו במקום, כדי לוודא שהאש לא תתפשט שוב. באזור בית שמש, סמוך לכפר אוריה שליד צומת נחשון פרצה הלילה שריפה ביער. 14 צוותי כיבוי שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט על האש בשעות הבוקר. כיוון שהשריפה פרצה סמוך ליישוב פונו תושבים מבתיהם מחשש לחייהם.

ומה הלאה? גל החום החריג לחודש אפריל אשר החל אתמול, לא צפוי לעזוב אותנו בקרוב. מחר יוסיף להיות שרבי ברוב אזורי הארץ. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בעיקר בצפון הארץ ובהרים. בשלישי עדיין חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים. יהיה מעונן חלקית עד נאה בעננות בגובה בינוני ורב. הקלה מסוימת צפויה ביום רביעי, אז הטמפרטורות ירדו במקצת אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי ומעונן חלקית. בשל תנאי מזג האוויר, והטמפרטורות שברוב הארץ יהיו מעל 30 מעלות - יש חשש כבד משריפות.

בהכנת הידיעה השתתפו: שבתי בנדט, מור שמעוני, קובי דוד ולי בן-שי

עדכון ראשון: 14:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully