וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים טבעו למוות בבריכת קיבוץ יטבתה

רמי שני

4.5.2013 / 18:15

חברת קיבוץ שהגיעה לשחיית בוקר הבחינה באחד הצעירים צף על פני המים. היא הזעיקה את גורמי ההצלה, ואלה איתרו גם את חברו במי הבריכה; בתל אביב טבע פעוט בבריכה, מצבו קשה

אסון בקיבוץ יטבתה שבערבה: מהרט אטלאי, בן 25 מקריית גת, וקבדה סנדקו, בן 23 מאשקלון, טבעו הבוקר (שבת) למוות בבריכת הקיבוץ. השניים נמצאו בבריכה כשרק בגדים תחתונים לגופם, כשבגדיהם וחפציהם האישיים הושארו על הדשא בסמוך. ההערכה היא כי הם קפצו מעל גדר הבריכה ונכנסו אליה בשעת בוקר מוקדמת בשעה שהשער היה נעול.

חברת הקיבוץ שהגיעה לבריכה על מנת לשחות הבחינה באחד מהם צף על פני המים. היא הזעיקה את המציל וגורמי רפואה והצלה, ואלה החלו בחיפושים במי הבריכה ואיתרו את הצעיר השני. הם נמשו מהמים כשהם מחוסרי הכרה וללא דופק. רופא שהוזעק למקום וכן אנשי מגן דוד אדום החלו לבצע בהם פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. חוקרי משטרה ממרחב אילת שהגיעו למקום החלו לחקור את נסיבות האירוע, ומפרטי החקירה הראשונים עולה כי אין חשד לאירוע פלילי שהתרחש במקום.

אחד משני הצעירים זוהה כחבר קבוצת גרעין תל"מ המתארחת ביטבתה. מדובר במיזם שבו משתתפים בעיקר משוחררי צבא, בנים לעולים יוצאי העדה האתיופית. הם מתארחים בקיבוץ, עובדים בו ולומדים עליו. כך הם חוסכים כסף ללימודים או למטרות אחרות. זהותו של הטובע השני טרם התבררה. ההערכה היא שמדובר בצעיר שהגיע להתארח ונכנס לבריכה יחד עם חברו. ככל הנראה, השניים לא ידעו לשחות.

מזכירת קיבוץ יטבתה, ענת בן יוסף, אמרה כי מדובר באסון קשה. "זאת טרגדיה לכולם", סיפרה. "הבחור שטבע מפרויקט תל"מ נחשב למרכזי בקבוצה. הוא הגיע בדצמבר האחרון והיה לו קשר חם וטוב עם אנשים רבים בקיבוץ". לדבריה, "אנחנו עוד לא ממש יודעים מה קרה בדיוק כי המשטרה חוקרת את העניין. השער של הבריכה היה נעול, ולמעשה אחרי שהחברה שלנו ראתה שיש מישהו במים והזעיקה את הרופא, הרופא גם היה צריך לקפוץ מעל הגדר. הוא הוציא אותם מהבריכה".

כמו כן, פעוט בן שלוש פונה היום במצב קשה לבית החולים דנה בתל אביב, לאחר שטבע בבריכה בבית פרטי ברחוב מאיר בינט שבצפון העיר. צוות מגן דוד אדם שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה ממושכות, ולאחר שחזר הדופק של הפעוט, הוא פונה לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה.

(עדכון ראשון: 9:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully