וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: מטוס של צבא ארה"ב התרסק

3.5.2013 / 13:58

ארבעה ימים אחרי ההתרסקות המחרידה באפגניסטן שתועדה בווידאו, נעלם ממסכי המכ"ם מטוס תובלה אמריקאי שהיה במשימה בקירגיזסטן. "הוא החל לבעור במהלך הטיסה ואז התרסק"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בהתרסקות מטוס אמריקאי ביום שני באפגניסטן)

מטוס תובלה של צבא ארצות הברית התרסק בצהריים (שישי) באזור הגבול שבין קזחסטן וקירגיזסטן – כך דיווחו רשויות החירום הקירגיזיות. לדברי גורם רשמי בקירגיזסטן, מדובר במטוס תדלוק אשר "החל לבעור בעודו טס, ואז התרסק לקרקע". מוקדם יותר נודע כי המטוס נעלם ממסכי המכ"ם באזור העיירה צ'לדובר שנמצאת כ-90 קילומטרים מבסיס חיל האוויר האמריקאי "מנאס" שבקירגיזסטן. הבסיס משמש את האמריקאים כנקודת מוצא לפעילויות אוויריות באפגניסטן.

מדובר בהתרסקות שנייה של מטוס תובלה אמריקאי בתוך שבוע. המקרה הקודם, שתועד בווידאו מחריד, אירע ביום שני האחרון באפגניסטן ובו נהרגו שבעה בני אדם. התרסקות המטוס, בשטחו של בסיס חיל האוויר האמריקני "בגרם" באפגניסטן, צולמה מלוח מחוונים של מכונית שנסעה בסמוך. הטיסה יצאה בבוקרו של אותו יום בדרכה לדובאי, אך המטוס התרסק עם המראתו. אף שהטאליבן לקח אחריות על "הפלת" המטוס - מבחינה מדוקדקת של הסרטון עלה כי ההתרסקות הקטלנית נבעה ככל הנראה מטעות אנוש.

אברהם קימחי, קברניט בדימוס באל על וחוקר במשרדו של החוקר הראשי, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מכיר היטב את דגם מטוס התובלה מסוג בואינג 747-400. לדבריו, סיבת התאונה עשויה להיות נעוצה במיקום לא מאוזן של המטען. "כשאנחנו מעמיסים כלי טיס, אנחנו מעמיסים אותו כשמרכז הכובד שלו יהיה מתאים גם על הקרקע וגם באוויר. מומחים להעמסה קושרים כל דבר קודם כל על הקרקע במקום המתוכנן. שמים כל מטען עם המשקל שלו במקום המיועד לו. הסכנה עשויה לצוץ אם יש במטוס מטען שלא היה קשור מספיק טוב - שלפי הערכה ראשונית היה הגורם להתרסקות - שהיה בחלק האחורי של כלי הטיס ונע אחורנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully