וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים שוגרו לעבר מטוס נוסעים רוסי שטס מעל סוריה

על פי הדיווח בסוכנות ידיעות רוסית, הטייסים הצליחו להסיט את המטוס הצידה וחיי 159הנוסעים ניצלו. האש כוונה אל המטוס, אך לא ברור אם ידעו שמדובר במטוס רוסי

אלמונים ירו היום (שני) שתי רקטות לעבר מטוס נוסעים רוסי שטס מעל סוריה, כך מסר לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" מקור במוסקבה. לדבריו, הטייסים הצליחו להסיט את המטוס הצידה וחיי 159 הנוסעים ניצלו.

"בצד הסורי דיווחו לנו שביום שני בבוקר שוגרו שני טילי קרקע-אוויר שהתפוצצו בשמיים בקרבת מטוס ששייך לחברת תעופה רוסית", אמר המקור. עוד הוסיף כי על פי ההערכה, האש כוונה אל המטוס, שהמריא ממצרים, אולם לא ברור אם היורים ידעו אם מדובר במטוס רוסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטייסים הצליחו להסיט את המטוס הצידה וחיי מאתיים הנוסעים ניצלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הודעת רשות התעופה הרוסית שנמסרה ל"אינטרפקס", טייסי המטוס, מדגם A320 של חברת NordWind Airlines שטס בקו שארם א-שייח – קאזאן, הבחינו ב"סימנים לפעולות מלחמתיות", שלדעתם סיכנו את בטיחות המטוס.

עוד נמסר כי משרד החוץ הרוסי נוקט צעדים דחופים כדי לברר את נסיבות האירוע ומברר המידע עם הרשויות בסוריה. מנהל שדה התעופה בקאזאן אמר כי לאחר הנחיתה נבדק המטוס על ידי טכנאים ולא התגלה בו כל נזק.

ראש ממשלת סוריה שרד ניסיון התנקשות

מוקדם יותר היום שרד ראש ממשלת סוריה, ואאל נאדר אל-חלקי, ניסיון התנקשות בלב דמשק - כך מסרו כלי תקשורת המדווחים מהמדינה, בהם רשת אל-מנאר של חיזבאללה. לפי הדיווחים, אלמונים ניסו לפגוע בשיירה שבה נסע אל-חלקי באמצעות פיצוץ מכונית תופת.

הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי את הפיצוץ גרמו "מחבלים" - השם שנתן המשטר לקבוצות המורדים - בשכונה היוקרתית אל-מזה שבדרום-מערב דמשק. במקום שוכנים רבים ממוסדות השלטון הסורי. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח מלונדון כי אחד משומרי הראש של ראש הממשלה נהרג בפיצוץ. מנהל הארגון, ראמי עבד אל-רחמן, אמר כי נהג המכונית ושומר ראש נוסף נפצעו קשה בפיצוץ.

אל-חלקי, לשעבר שר הבריאות, מונה לראש ממשלת סוריה בחודש אוגוסט של השנה שעברה, אחרי שקודמו בתפקיד, ריאד חג'אב, ערק מהמדינה ונמלט לירדן. חודש קודם לכן חוסלה שדרת קציניו הבכירים של נשיא סוריה, בשאר אסד, בפיגוע בדמשק. פעילי האופוזיציה נלחמים בחיילי המשטר בדמשק זה חודשים ארוכים, אך הצדדים אינם מגיעים להכרעה בכיבוש הבירה. בחודש דצמבר התפוצץ מחבל מתאבד במשרד הפנים, ולפי כמה דיווחים, פקידים בכירים - בהם שר הפנים - נפצעו קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully