וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אל על שיצא מתאילנד נפגע מציפור ונאלץ לנחות

המטוס שהמריא מבנגקוק התנגש בציפור כשעתיים אחרי שיצא לדרכו. בשל החשש מפגיעה, שב המטוס על עקבותיו ונחת בשלום בשדה התעופה. המטוס ייצא שוב לישראל בקרוב

חוויה לא נעימה בשמיים: טיסת אל-על שהייתה בדרכה לישראל מתאילנד נאלצה לשוב על עקבותיה, בעקבות התנגשות בציפור. דוברת חברת אל-על, דנה הרמן, אמרה לוואלה! הבוקר (רביעי) כי מדובר בטיסה LY082 שיצאה אתמול בלילה מבנגקוק לכיוון ישראל, כשעליה 230 נוסעים. אחרי כשעתיים באוויר פגע כלי הטיס בציפור, והמטוס נדרש לחזור על עקבותיו ולנחות בחזרה בתאילנד. לדבריה, אחרי הנחיתה נבדק המטוס ולא נמצאה כל תקלה, ובקרוב הוא צפוי להמריא שוב בדרכו ארצה. "אלו דברים שקורים בתעופה בכל העולם, ועושים את זה (ההוראה לנחות) לפי נוהל", אמרה.

מאי מתל אביב סיפרה לוואלה! חדשות כי חברה היה על הטיסה ששבה על עקבותיה. "הוא התקשר אלי הלילה בשלוש וחצי בבוקר ואמר לי לא להיבהל אבל הייתה תקלה במטוס שהיה כבר באוויר", סיפרה. "הוא סיפר כי אחרי שהמטוס המריא היה בום והייתה קצת פאניקה. אמרו להם שיש תקלה ושהם חוזרים, שיש רעש במנוע והטייסים רוצים לחזור. הם החזירו את המטוס ונחתו בשלום". לדבריה, סיפר כי החוויה הייתה מאוד מלחיצה והסיטואציה הייתה לא נעימה.

זה לא המקרה היחיד בתקופה אחרונה בו מטוס ישראלי מתנגש בבעל כנף. בחודש מרץ פגעה ציפור בגוף מטוס ארקיע שהטיס חיילים לדרום הארץ, וזה נחת בבסיס הצבאי עובדה. כתוצאה מההתנגשות בציפור, זוהתה פגיעה בפח של המטוס. כל החיילים ירדו מהמטוס בשלום. מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "במהלך טיסה שיועדה לנחיתה ב'עובדה' חשד הטייס כי ציפור פגעה במטוס. מאחר ולא נצפתה בעיה במהלך הטיסה, היא נחתה נחיתה רגילה ב'עובדה'".

אף שהמקרים הללו הסתיימו בשלום, חדירה של ציפור למנוע של מטוס יכולה להיות מסוכנת מאד ולגבות חיים. בשנה שעברה התרסק מטוס קטן זמן קצר אחרי המראתו מבירת נפאל, קטמנדו. לדברי הרשויות, 19 בני אדם נהרגו בהתרסקות, בהם שבעה נוסעים בריטים, חמישה סינים, ארבעה נפאלים ושלושה אנשי צוות. מחקירה ראשונית עלה כי המטוס פגע בציפור טרם התרסקותו.

המטוס המריא מקטמנדו, והיה בדרכו ללוקלה שבאזור הר האוורסט. "המטוס עלה באש והתרסק שתי דקות אחרי שהמריא מקטמנדו. הזעקנו כוחות הצלה לאתר", סיפר דובר המשטרה בינוד סינג. "הלהבות היו גבוהות, ושרפו את כל חלקי המטוס", ציין עד ראייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully