וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט תאונה: ציפור פגעה במטוס ארקיע שהטיס חיילים

המטוס, שהיה בדרכו לבסיס עובדה שבדרום, נחת בשלום בשדה התעופה. כתוצאה מההתנגשות בציפור נגרם נזק קל לכלי הטיס. ארקיע בתגובה: "לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס"

זה יכול היה להיגמר אחרת: ציפור פגעה בגוף מטוס ארקיע שהטיס חיילים לדרום הארץ, וזה נחת בבסיס הצבאי עובדה. כתוצאה מההתנגשות בציפור, זוהתה פגיעה בפח של המטוס. כל החיילים ירדו מהמטוס בשלום וצוותים של השדה החלו בתיקון הפגיעה. מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "במהלך טיסה שיועדה לנחיתה ב'עובדה' חשד הטייס כי ציפור פגעה במטוס. מאחר ולא נצפתה בעיה במהלך הטיסה, היא נחתה נחיתה רגילה ב'עובדה'. אחרי הנחיתה נצפתה פגיעת פחחות במטוס, שמתוקנת ברגעים אלה. חשוב לציין כי במהלך הטיסה לא נשקפה כל סכנה לנוסעים או למטוס, והנחיתה לא הייתה נחיתת חירום".

בחודש ינואר השנה ביצע מטוס תובלה של חיל האוויר נחיתת חירום בשדה התעופה מחניים שבצפון הארץ בעקבות שריפה שפרצה בתא המטען שלו. מבדיקה ראשונית עולה כי הקברניט של המטוס, מסוג "קרנף" (הרקולס), דיווח למגדל הפיקוח כי במהלך טיסת אימון שגרתית במטוס פרצה דליקה בחלק האחורי בקבוצת חוטי חשמל, וכתוצאה מכך הצטבר עשן בחלל כלי הטיס. בשל כך הוחלט לבצע נחיתה מידית במנחת מחניים ולא בבסיס רמת דוד – בגלל החשש מהתלקחות מהירה. המטוס נחת בשלום והדליקה כובתה מעצמה.

כמה ימים קודם לכן ביצע מטוס ארקיע נחיתת חירום בנמל התעופה בין גוריון. המטוס עשה את דרכו משדה התעופה מאילת לעבר שדה דב בתל אביב, ודיווח לאחר מספר דקות טיסה כי אש פרצה במנועו. 67 הנוסעים שהיו על המטוס לא נפגעו, ומבדיקה ראשונית עלה כי ככל הנראה היה מדובר בתקלת חיווי שווא. מחברת ארקיע נמסר אז כי "הטייסים פעלו על פי הנהלים והכריזו מצב חירום. הם דיווחו לאחר הנחיתה כי לא זיהו סימני אש מהמנועים. ההנחה היא כי מדובר בתקלת חיווי שווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully