וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש פרצה בהרקולס, המטוס נאלץ לנחות מיידית

17.1.2013 / 20:32

שריפה פרצה במהלך טיסת אימון של מטוס התובלה של חיל האוויר. כוחות הצלה הוקפצו לשדה התעופה במחניים - אך אחרי רגעים מותחים, נחת המטוס בשלום. הערכה: מקור האש בקצר חשמלי

מטוס תובלה של חיל האוויר ביצע הערב (חמישי) נחיתת חירום בשדה התעופה מחניים שבצפון הארץ בעקבות שריפה שפרצה בתא המטען. בשל מצב החירום וחשש מהתפשטות האש לשאר חלקי המטוס - הוקפצו אל המקום כוחות כיבוי אש מתחנת גליל עליון וגולן, צוותים של מד"א ואנשי חילוץ והצלה.

מטוס הרקולס בנתבג. דובר צה"ל
האש איימה להתפשט בכל חלקי המטוס. ההרקולס הוותיק/דובר צה"ל

מבדיקה ראשונית עלה כי הקברניט של המטוס מסוג "קרנף" (הרקולס) דיווח למגדל הפיקוח כי במהלך טיסת אימון שגרתית במטוס פרצה דליקה בחלק האחורי בקבוצת חוטי חשמל, וכתוצאה מכך גם הצטבר עשן בחלל כלי הטיס. בשל כך הוחלט לבצע נחיתה מיידית. המטוס הופנה לנחיתה במנחת מחניים ולא בבסיס רמת דוד - בגלל החשש מההתלקחות. למרות הרגעים המותחים, נחת המטוס העצום כעבור זמן מה בשלום - והדליקה כבתה מעצמה. צוות טכני של חיל האוויר הגיע אל המקום כדי לבחון את המטוס ולאתר את התקלה.

גורם המצוי בפרטי האירוע הסביר כי מדובר בתקלה חריגה שנעוצה ברמת האחזקה של המטוסים הישנים, שדורשים העמקה של רמת הטיפול. עדיין לא ברור מה הסיבה שהובילה לפרוץ האש. בנוסף - חיל האוויר מינה צוות מיוחד שמטרתו לבדוק את המקרה.

אחרי בדיקה: מערך ה-F-16 המקורקע חוזר לשמיים

מוקדם יותר פורסם כי שבועיים אחרי שהושבתו בעקבות תאונת אימונים, יחזרו מטוסי האף-16 מסוג "ברק" לפעילות ביום ראשון הקרוב. זאת לאחר שוועדת החקירה איתרה את התקלה הטכנית שגרמה לחוסר יציבות המטוס ונבדקו כלל המטוסים מהדגם הדומה. מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על עצירת האימונים במערך ה"ברק" (אף-16 דו-מושבי) בעקבות תאונת האימונים שאירעה בתחילת החודש שבמהלכה נאלצו שני אנשי צוות אוויר שטסו במטוס הקרב לנטוש אותו על המסלול בעת נחיתה בבסיס רמת דוד.

לאחר האירוע קיבל מפקד חיל האוויר לידיו את התחקיר, ומממצאי ועדת החקירה עולה כי מדובר היה בתקלה טכנית וכי הטייס והנווט פעלו כמצופה מהם, אחרת היה נגרם אסון. ועדת החקירה התמקדה בתקלה טכנית שנגרמה כתוצאה מכשל בכן הנסע של המטוס, שפגע ביציבותו. הטייסים יצאו ללא פגע לאחר נטישת המטוס, והסבירו בשחזור האירוע כי ברגע שהיה ברור כי אם לא ינטשו, הם יתרסקו לשולי המסלול כתוצאה מהתנדנדות המטוס, נלחץ הכפתור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully