וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התאונה: מטוסי האף-16 "ברק" חוזרים לפעילות

17.1.2013 / 15:46

מחקירת התאונה לפני כשבועיים, בה נטשו טייס ונווט את מטוס הקרב על המסלול, עולה כי מדובר היה בתקלה טכנית והשניים פעלו כמצופה מהם. ביום ראשון יחזרו המטוסים לאימונים

שבועיים אחרי שהושבתו בעקבות תאונת אימונים, יחזרו מטוסי האף-16 מסוג "ברק" לפעילות ביום ראשון הקרוב. זאת, לאחר שוועדת החקירה איתרה את התקלה הטכנית שגרמה לחוסר יציבות המטוס ונבדקו כלל המטוסים מהדגם הדומה. מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על עצירת האימונים במערך ה"ברק" (אף-16 דו-מושבי) בעקבות תאונת האימונים שאירעה בתחילת החודש בה נאלצו שני אנשי צוות אוויר שטסו במטוס הקרב לנטוש על המסלול במהלך ביצוע נחיתה בבסיס רמת דוד.

לאחר האירוע קיבל מפקד חיל האוויר לידיו את התחקיר ומממצאי ועדת החקירה עולה כי מדובר היה בתקלה טכנית וכי הטייס והנווט פעלו כמצופה מהם, אחרת היה נגרם אסון. ועדת החקירה התמקדה בתקלה טכנית שנגרמה כתוצאה מכשל בכן נסע של המטוס שפגע ביציבותו. הטייסים שיצאו ללא פגע לאחר נטישת המטוס הסבירו בשחזור האירוע כי ברגע שהיה ברור כי אם לא ינטשו, הם יתרסקו לשולי המסלול כתוצאה מהתנדנדות המטוס, נלחץ הכפתור.

אמנם מפקד חיל האוויר הורה אז על עצירת האימונים במערך, אך הפעילות המבצעית והכוננויות המבצעיות נמשכות כמתוכנן. לאחר קבלת ממצאי ועדת החקירה, הנחה אלוף אשל כבר לפני יותר משבוע לבדוק את כלל המטוסים מהדגמים כדי להימנע מאפשרות של תקלה טכנית דומה. ביום ראשון הקרוב, כאמור, יחזרו המטוסים לאימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully